peter_6
door peter_6 Aug 13, 2012 om 18:13
Computers & telefonie

Verwijderen babylon search

krijg ondanks diverse tips maar niet Babylon search verwijderd. Heeft Iemand een oplossing. Werk met Firefox als browser

2851 7 Rapporteer

gsm
door gsm - Aug 13, 2012 om 18:16
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Verwijderen babylon Search (bron).

Open Internet explorer en ga naar extra - internetopties.
Open het tabblad algemeen en kijk welke pagina er is ingesteld als je startpagina.
Indien daar Babylon search bij staat, verwijder deze dan.
Venster sluiten met OK en Internet explorer sluiten en herstarten
Als dit nog niet helpt, gaan we verder.
Klik bij tabbladen op de knop instellingen.
Halverwege het venster heb je een keuzebalkje.
Klik op het kleine pijltje en kies voor een lege pagina of de nieuwe tabbladpagina.
Alle vensters sluiten met de knop OK.

gsm
door gsm - Aug 13, 2012 om 19:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

In Firefox kun je Babylon waarschijnlijk gewoon uit de Add-ons verwijderen.

Verder kun je eens kijken bij het Windows Configuratiescherm, Programma's (en Onderdelen), verwijderen, of daar Babylon misschien bijstaat.

jo
door joebiedoe - Aug 13, 2012 om 20:20
15 Antwoorden / 0 Vragen

bij mij werkte het volgende

opnieuw firefox downloaden (nog niet installeren)
spybot downloaden
huidige firefox verwijderen via configuratiescherm/software verwijderen
met spybot alle spyware verwijderen
firefox opnieuw installeren

klaar

edrick3
door edrick3 - Aug 13, 2012 om 20:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo peter_6,

Op de site/forum van Mozilla staat het volgende: klik hier
Kijk vooral even naar het antwoord van kroegtijgetje.
Hier staat nog een filmpje met instructies.

Suc6

peter_6
door peter_6 - Aug 14, 2012 om 16:34
6 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb alle bovenstaande oplossingen (sommige weer) geprobeerd. Welke werkten bij mij niet:
a.Revo on-installer kon geen Babylon vinden
b. Bij zoekmachines stond (niet meer) Babylon vermeld
c. bij Ad-ons geen Babylon
d. eindelijk bij about: config en in het zoekscherm typen van ..Babylon kreeg ik een rij vermeldingen met hoeveel er op schijf stond. Omdat niets werkte om het hier te verwijderen heb ik de status op blank gezet.
Na controle bleek babylon search verdwenen in het adres scherm van Firefox
Allemaal bedankt voor het aandragen van (eventuele) oplossingen
.
Ik vind dit voor betreffende firma wel een blamage, maar ja dat vindt iedereen die met dit programma krijgt te maken, gezien de reacties op internet

ramonnetje
door ramonnetje - Aug 14, 2012 om 16:49
72 Antwoorden / 7 Vragen

Het antwoord op je vraag met Firefox (niet te verwarren met Internet Explorer..) staat hier, maar wel in het Engels.

In het kort komt het neer op:

- typ about:config in de adresbalk
- typ keyword.URL en verwijder alles wat daar vermeld staat voor een lege tab of vervang het door bijvoorbeeld http://www.google.nl voor google tab
- typ exit
- herstart FF
- Ga naar opties, tabblad algemeen
- in de eerste box moet staan: 'laat mijn homepage zien' (eerste optie)
- in de home page box eronder kan je een url invullen (zoals http://www.google.nl ).

edrick3
door edrick3 - Aug 14, 2012 om 17:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@peyter_6,

Mooi dat je er toch vanaf bent.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.