me
door meidam Jul 12, 2014 om 19:19
Computers & telefonie

Verwijderen emailadres

Tot mijn schrik bemerk ik, dat ik bij het intikken van mijn naam op internet, mijn kpn emailadres vermeld staat. Hoe kan ik dit verwijderen.
Graag een advies, met vriendelijke groet

1175 20 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - Jul 12, 2014 om 19:35
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Quote uit Google:

Volgens een recente uitspraak van het Hof van Justitie van de Europese Unie (C-131/12, 13 mei 2014) hebben bepaalde mensen het recht zoekmachines te vragen specifieke resultaten te verwijderen voor zoekopdrachten waarin hun naam voorkomt, in gevallen waarin de privacyrechten van de persoon zwaarder wegen dan de belangen bij de weergave van die zoekresultaten.

Hier te lezen.
Klik-> Verwijderingsverzoek voor zoekresultaten onder het recht inzake gegevensbescherming in Europa

Maar voor een simpel e-mailadres kan ik je nu al wel vertellen dat je dat niet voor elkaar krijgt, maar probeer het, niet geschoten, altijd mis.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 12, 2014 om 19:38
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Op welke website staat het mailadres?

tenormin
door tenormin - Jul 12, 2014 om 19:39
16826 Antwoorden / 108 Vragen

klik. Zie net gompy2 commentaar: ik dacht @meidam op Google bedoelde. Sorry maar toch, 't zou gekund hebben, toch?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 12, 2014 om 19:44
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@tenormin, dat zou inderdaad kunnen, vaak vragen ze in eerste instantie iets, maar later blijkt dan, dat ze een totaal andere vraag hebben (nu niet overigens, vraag van TS is erg helder).
Daarom is vaak een juiste tegenvraag benodigd (helaas wordt dit hier vaak niet begrepen, volgen er tig adviezen, waarvan men nooit kan weten of deze aansluiten op de vraag).

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 12, 2014 om 19:45
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Bovenstaande is enkel een opmerking van algemene aard (dus geen oproep tot een discussie).

gompy2
door gompy2 - Jul 12, 2014 om 20:08
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 12 jul 2014, 19:38]Op welke website staat het mailadres?
Ik wil geen discussie aangaan Lekkerisdat, maar Google is de grote verdeler en sniffer op internet, dat weet jij ook.
Als je die afsluit, lees de data weg laat halen van hetgeen je wilt (mits je dat lukt) ,is na een poosje het hele item niet meer te vinden.
Yahoo bewaart de gegevens 18 maanden en dan is iets daar ook niet meer te vinden.
Bing 6 maanden meen ik.
Andere zoekmachine's weet ik zo niet uit m'n hoofd, maar is verder ook niet zo belangrijk.
Derhalve is op welke site niet zo belangrijk en TS zal dat zelf ooit wel eens gedaan hebben, ergens, vermoed ik.

Het maakt tegenwoordig niet zoveel meer uit maar als je vroeger een beetje slordig was met je e-mailadres, had je zo je boxje vol met leuke dingen.

Cookies
door Cookies - Jul 12, 2014 om 20:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Maar voor een simpel e-mailadres kan ik je nu al wel vertellen dat je dat niet voor elkaar krijgt........

Inderdaad, aan die verzoeken gaat Google niet voldoen. Is vervelend je mailadres op het web, maar niet bepaald schokkend.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 13, 2014 om 19:17
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zaterdag 12 jul 2014, 20:08]Derhalve is op welke site niet zo belangrijk.
Je geeft zelf al aan dat dit degelijk wel belangrijk is, aangezien wanneer je de bron kunt verwijderen het ook uit Google verdwijnt.
Echter is het vraag, kun je de bron nog verwijderen of is deze al zo vaak gedeeld dat dit vrijwel onmogelijk wordt?

Vandaar dat ik dus vraag naar de site om te weten of je überhaupt 'n kans hebt.

pi
door pieterwolters - Jul 13, 2014 om 19:46
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zaterdag 12 jul 2014, 20:08][quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 12 jul 2014, 19:38]Op welke website staat het mailadres?
Ik wil geen discussie aangaan Lekkerisdat, maar Google is de grote verdeler en sniffer op internet, dat weet jij ook.
Als je die afsluit, lees de data weg laat halen van hetgeen je wilt (mits je dat lukt) ,is na een poosje het hele item niet meer te vinden.

Als het uit de google resultaten wordt gefilterd blijft het nog gewoon op de website staan waar het nu staat, en is het via alle andere zoekmachines nog gewoon te vinden.

Maar zoals anderen al zeggen: het is maar een emailadres, niet iets wat je de rest van je leven zal achtervolgen....

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 13, 2014 om 19:56
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zondag 13 jul 2014, 19:46]
Als het uit de google resultaten wordt gefilterd blijft het nog gewoon op de website staan waar het nu staat, en is het via alle andere zoekmachines nog gewoon te vinden.
Maar dat bedoelt gompy dan ook helemaal niet (jammer alleen dat je ook dit nooit leest..).

gompy2
door gompy2 - Jul 13, 2014 om 20:11
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Lekkerisdat als iets eenmaal rondzweeft/rondzwerft op internet krijg je het er niet meer uit, zo goed als onmogelijk zonder het bij Google te laten stoppen.
Ik heb getest.
Ik kom nog berichten tegen van mijn hand van de jaren begin jaren '90
Toen had ik nog geen internet.
Ik ben gelicenseerd zend-amateur en in die jaren was ik veel bezig met packet-radio.
Er werd ook gebruik gemaakt van packet-radio BBS-en in die amateurwereld.
De berichten van uit die tijd, inclusief mijn roepnaam (callsign) kom ik nu nog tegen.
Lekkerisdat, die BBS-en en heel dat gedoe bestaat al jáááren niet meer en toch is de data van toen nog steeds te lezen in nu, 2014...
Die informatie is ooit op de een of andere manier langs het veel latere Google gekomen (1998), en daar wordt het zondemeer geïndexeerd.
Via Google komt het weer langs andere indexeer-systemen, en via die indexeer-systemen komt het weer langs de grote sniffer Google en zo gaat het rond en rond.
Bij andere zoekmachines wordt de data veel korter bewaard als bij Google.
Komt het ergens weer tevoorschijn dan komt het ook weer langs alle packet-sniffers heen, klik hier-> packet-sniffers
Nogmaals, en daar ben ik van overtuigd, als het bij Google niet wordt gestopt , blijft het rondgaan.
Op internet (engels) is allemaal te vinden hoe die hele internetwereld in elkaar steekt.
Persoonlijk vind ik het heel erg boeiend, want naast een verdwaald en onbelangrijk e-mailadresje, zijn de mogelijkheden enorm, is mijn mening.

gompy2
door gompy2 - Jul 13, 2014 om 21:16
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 13 jul 2014, 19:56]
Maar dat bedoelt gompy dan ook helemaal niet (jammer alleen dat je ook dit nooit leest..).
Het is jammer dat als ik hier mijn complete callsign zou schrijven PA3F.., het heel makkelijk te herleiden zou zijn naar mijn volledige naam en adres, en dat doen we dus maar niet, maar anders zou je zelf ook eens kunnen nagaan hoelang die bende eigenlijke bewaard blijft als je die berichten leest, en dat komt echt door Google hoor.

costnix
door costnix - Jul 13, 2014 om 23:02
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@gompy2
Die oude berichten zijn door DejaNews doorzoekbaar gemaakt. Deze organisatie is in 2001 door Google opgekocht.

tenormin
door tenormin - Jul 13, 2014 om 23:21
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@gompy2, na jouw bericht van 20:11 u ben ik eens gaan zoeken. Mijn man was, zelfs voor de door jou genoemde datum ook een zendamateur, ja met licentie. (Waar ik trouwens gek van werd, dus head phones) ;-) en ja hoor, kon hem ergens terugvinden onder zijn callname. Was ik uiteraard helemaal vergeten. Ook via de Flight Simulator Club: nog steeds te vinden. Spooky!

gompy2
door gompy2 - Jul 13, 2014 om 23:31
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@costnix.
Begrepen.
Heb er net verder op gezocht en het klopt ook wel met mijn gedachte over dit item.
Google is de octopus met de vele tentakels en heeft iets verwijderen ergens op een site totaal geen zin, iets blijft gewoon rondzwerven zolang het niet bij Google wordt verwijderd.

costnix
door costnix - Jul 14, 2014 om 00:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat geldt alleen voor Groups Google. Ik heb er zelf geen last van, want ik heb altijd met een alias en een vals e-mail adres gepost (a@b.invalid)

gompy2
door gompy2 - Jul 14, 2014 om 00:39
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@costnix
Ja ok.
In bepaalde gevallen had ik ook een fake adres, maar bij reguliere BBS uitwisseling mocht dat niet en werd de HAM wereld strikt gescheiden gehouden van de echte wereld.
PA3F??@PI8???.#OVL.NLD.EU was toen de adressering.
Grappig maar soms ook raar dat je nu nog berichten kunt lezen van toen en ook van collega zendamateurs die ik gekend heb en die al lang overleden zijn uit een heel andere wereld, maar zo is het met alles.
Ik zie me zelf nog zo rammelen op mijn Commodore C64 en zelf gebouwde modems en andere apparatuur, maar goed, voltooid verleden tijd zullen we maar zeggen.

NatureTravel
door NatureTravel - Jul 14, 2014 om 14:20
646 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zaterdag 12 jul 2014, 20:08]
Ik wil geen discussie aangaan Lekkerisdat, maar Google is de grote verdeler en sniffer op internet, dat weet jij ook.
Het is beter om eerst na te denken over de mogelijke oorzaken, te kijken waar het voorkomt (zoals in de eerste vraag) en dan de juiste oorzaak eruit te pikken.
De wereld gaat onder aan aannames en onterechte beschuldigingen ;)

gompy2
door gompy2 - Jul 14, 2014 om 14:34
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=damaster schreef op maandag 14 jul 2014, 14:20]
Het is beter om eerst na te denken over de mogelijke oorzaken, te kijken waar het voorkomt (zoals in de eerste vraag) en dan de juiste oorzaak eruit te pikken.
De wereld gaat onder aan aannames en onterechte beschuldigingen ;)
Het is geen beschuldiging, het is een vaststelling.
En als jij het leest als een verwijt richting Google of zo, dan lees je het niet goed.
Ik vind Google 1 van de zegeningen van internet en de wereld gaat er beslist niet van ten onder en als je de context had begrepen van mijn latere reactie, had je jouw reactie wel achterwege gelaten.

gompy2
door gompy2 - Jul 15, 2014 om 16:41
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@Tenormin.
Begrepen.
Ja dat kunnen de consequentie's zijn van het internetsysteem zoals het is maar op zich heb ik daar geen moeite mee.
Het geeft in mijn optiek ook veel voordelen.

[Edit: redactie]