bi
door biancaq Nov 1, 2015 om 17:14
Huishouden & energie

Verwijderen roetschade

Na brand in me keuken, zit er roet schade op het plafond en de muren. Wil dit weer gaan witten maar hoe? Moet het voorbewerkt worden met iets, fixeer of iets anders?

11582 6 Rapporteer

me
door mein33 - Nov 1, 2015 om 17:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Vreemd dat u zelf wil gaan experimenteren.
Na een brand wordt hiervoor, over het algemeen, door de verzekeraar een expert in het reinigen en herstellen van roetschade ingehuurd.

aurora1
door aurora1 - Nov 1, 2015 om 20:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Even op internet zoeken want de meningen en tips erover verschillen.

tijger1
door tijger1 - Nov 1, 2015 om 21:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bent u niet verzekerd?

edrick3
door edrick3 - Nov 1, 2015 om 21:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Roet is meestal vettig.
Moet je dus eerst goed verwijderen/ontvetten.
Zoals al gevraagd: geen verzekeringswerk?

En kijk eens hier.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 1, 2015 om 22:15
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Biancaq,
Oma weet raad.
[url=http://www.vooroma.nl/schoonmaaktips/plafond-schoonmaken.htm]
KLIK

sira
door sira - Nov 2, 2015 om 13:58
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Inderdaad vreemd dat er geen salvagebedrijf is ingeschakeld. Tenzij er bij TS geen brandweer aan te pas is gekomen en zij ook de verzekeraar niet heeft geïnformeerd,

Ooit is er brand geweest in het appartementencomplex waar ik woonde. Het salvagebedrijf is toen door de brandweer ingeschakeld. Zelf had ik geen brandschade, wel roetschade (vreselijk!), de brandweer had namelijk mijn appartement opengebroken en gebruikt als afvoerkanaal voor de rook (achteraf een grote fout). In mijn geval kwam Dolmans. Die wisten mij te vertellen dat roet waar grote hitte aan te pas is gekomen, niet te verwijderen is uit bijv. kleding, bekledingsstoffen, behang, vloerbedekking, boeken etc. Wanden, kasten en ander huisraad worden door Dolmans met een speciaal middel gereinigd.

Als je het al niet hebt gedaan, adviseer ik je op korte termijn alsnog je verzekeraar in te schakelen. Je hebt een inboedelverzekering, dus de schade die je hebt geleden en eventuele bereddingskosten moeten door een expert worden beoordeeld en door de verzekeraar worden vergoed. Vraag hun ook om advies, misschien zijn zij bereid alsnog Stichting Salvage in te schakelen voor het reinigen, maar ga niet op voorhand zelf experimenteren, het kan ook heel lang duren voor de brandlucht volledig is verdwenen.

Succes!