sc
door scontra Oct 30, 2014 om 13:19
Computers & telefonie

Verwijderen van een account.

Door de jaren heen heb ik, net als vele anderen met mij, bij bedrijven en instellingen een account moeten aanmaken.
Met veel van deze bedrijven en instellingen doe ik geen zaken meer of heb er geen band meer mee.
Vanwege de persoonlijke gegevens vraag ik mij nu af of een account verwijdert kan en moet worden en of dit ook nodig is.

1815 8 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Oct 30, 2014 om 14:24
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U kan toch contact opnemen en vragen aan degene waar u de gegevens wil laten verwijderen via telefoon of per brief.

gompy2
door gompy2 - Oct 30, 2014 om 15:15
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=scontra schreef op donderdag 30 okt 2014, 13:19]
Met veel van deze bedrijven en instellingen doe ik geen zaken meer of heb er geen band meer mee.
Vanwege de persoonlijke gegevens vraag ik mij nu af of een account verwijdert kan en moet worden en of dit ook nodig is.Dit is voor een ander moeilijk te beoordelen denk ik.
Het ligt er maar net aan hoeveel en wat voor persoonlijke gegevens bij die bedrijven en instellingen bekend zijn van je.
Je kunt ze verzoeken jouw gegevens te verwijderen, ik zie niet in waarom men dat niet zou doen als er verder geen correspondentie meer plaats vind.
Zijn het geen belangrijke gegevens dan zou ik het gewoon laten verwateren.
Krijg je nog steeds mail en wil je dat niet meer, dan laten verwijderen, soms staat het ook wel ergens in een mail, "unsubscribe".

Ik heb zelf in de loop der jaren ook heel veel correspondentie met allerlei bedrijven en instanties, nationaal en internationaal, gedaan en heb dat gewoon op zijn beloop gelaten, men verwijderd je vanzelf wel uit het adressenbestand als je niet meer interessant bent voor hun.
Echter ik geeft weinig of geen informatie over mij zelf als het niet nodig is, maar misschien ligt dat bij jou anders.

pi
door pieterwolters - Oct 30, 2014 om 21:02
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Zoveel bijzondere persoonlijke gegevens hebben ze toch niet? Hoogstens NAW, telefoon en mailadres.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 31, 2014 om 14:03
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gompy2 schreef op donderdag 30 okt 2014, 15:15]men verwijderd je vanzelf wel uit het adressenbestand als je niet meer interessant bent voor hun.
Dat doen ze vrijwel nooit, aangezien opslag bijna niets meer kost.

Verder verzoeken voor verwijderen worden zelden echt ingewilligd. Ze verwijderen dan het account, maar jouw persoonsgegevens blijven ze gewoon bewaren.

Het grote nadeel van al dit opslaan is, dat jouw gegevens op straat terecht kunnen komen. Waarbij misbruik logischerwijs op de loer ligt, denk aan identiteitsfraude.

diumenge
door diumenge - Oct 31, 2014 om 14:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan bij de organisaties opvragen wat ze over je geregistreerd hebben, en vervolgens verzoeken die gegevens te verwijderen als je dat wenst. Zie ook de PIM.

gompy2
door gompy2 - Oct 31, 2014 om 14:51
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Hmm, als je bij PIM begint moet je ook je hele hebben en houden opgeven...

Je adresgegevens

Vul hier je adresgegevens in, zodat PIM je brieven kan aanmaken.

Voornaam:

Achternaam:

Straat:

Postcode:

Woonplaats:

Dan maar geen PIM...
Die instantie's die mijn volledige NAW gegevens zouden hebben, behoren die ook te hebben, maar het is inderdaad een mogelijkheid om er achter te komen wat men van je weet als je nogal lichtzinnig met je gegevens omgegaan bent op internet.

sc
door scontra - Oct 31, 2014 om 17:53
66 Antwoorden / 28 Vragen

Ik dacht dat er misschien wel een methode zou zijn om een account, die je zelf hebt aangemaakt, te kunnen verwijderen.
Maar als ik het goed lees is dat niet mogelijk en zou je het betreffende bedrijf of instelling moeten verzoeken om een account te verwijderen.
Dat lijkt me onbegonnen werk en laat ik het er maar bij.

Bedankt voor uw reacties.

Vr.gr. Scontra.

audb
door audb - Oct 31, 2014 om 18:09
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als u aangeeft dat u uw gegevens wilt laten verwijderen dan zijn ze dat ook wettelijk verplicht te doen.
Sterker nog als ze het weigeren dan kan u naar de kantonrechter stappen om dit alsnog te laten doen.