ton schaaf
door ton schaaf Sep 25, 2012 om 11:28
Auto & vervoer

Verwijderen vogelpoep op auto

Verwijderen vogelpoep op auto.

Door het betaald-parkeren-beleid van mijn gemeente ben ik sinds kort genoodzaakt om mijn auto met parkeervergunning te zetten op een parkeerplaats met veel bomen. Enkele malen per week zit de auto onder de vogelpoep, die met veel water en een spons te verwijderen is, mits je er snel bij bent. Zijn de uitwerpselen ingedroogd, dan wordt het verwijderen een tijdrovende klus.
Is er een manier of middel om de ingedroogde uitwerpselen sneller te laten verdwijnen?

Ton Schaaf.

50751 25 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 25, 2012 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik doe het meestal, wat er nog over is, met Meguiars Quik Detailer. Lang geleden ergens gekocht, weet niet eens meer waar. Werkt goed, insprayen, in laten trekken en dan met microvezeldoekje de aangekoekte klodders opnemen. Wel voorzichtig i.v.m. krassen. En liever niet als de zon schijnt.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2012 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik haal altijd flessen insectenverwijderaar bij de Action, dat is Carex insectfree, van dat gele spul met een handknijper als sproeidop.
Beetje er op knijpen, paar minuten laten inwerken en je veegt het er zo af zonder krassen en het vreet beslist niet in.
Ook voor waar het voor bedoeld is, insecten van je voorruit en rest van je auto af te halen, best spul en kost weinig.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken dit probleem ook en heb bij Lidl spuitbussen vogelpoepverwijderaar gekocht.
Even inspuiten en in laten werken en dan veeg je het zonder problemen van je autolak.

Deze zijn regelmatig te koop bij de autoacties bij Lidl.
Spuitbussen met rode dop.

Werkt super!

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Ton,
Je wilt het misschien niet geloven, maar er bestaat geen betere verwijderaar als "Coca Cola".
Drenk een doekje in de cola en leg dat enkele minuutjes op de betreffende plek.
Daarna kan je het zo afnemen. Ik doe dit ook altijd met ingedroogde insecten op de voorkant van mijn auto. Het doet wonderen.

Succes,
Blackjes

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

blackjes, die was ik straal vergeten, maar je hebt helemaal gelijk, coca cola werkt excellent. Heb zelfs eens een tip gehad om altijd een blikje bij je te hebben voor als je ruitenwissers ineens (1tje dan) kapot gaan: blike cola over de ruit en de regen houd je raam als thuiskomer regenvrij, loopt er zo af.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vroeger, toen ik nog jong was, was het beste middeltje een simpele: een spons in een nylonkous, goed nat werken.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op woensdag 26 sep 2012, 13:50: blackjes, die was ik straal vergeten, maar je hebt helemaal gelijk, coca cola werkt excellent. Heb zelfs eens een tip gehad om altijd een blikje bij je te hebben voor als je ruitenwissers ineens (1tje dan) kapot gaan: blike cola over de ruit en de regen houd je raam als thuiskomer regenvrij, loopt er zo af.

Zo zie je maar tenormin, je bent nooit te oud om te leren en vergeten kan iedereen wel eens iets.

Groetjes,
Blackjes

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vogelpoep niet lang laten zitten, zeker niet in de zon !
Gewoon iedere dag verwijderen met lauw/warm water en een zachte autoborstel.
Indien hardnekkig; even een natte spons of doek op de plek leggen en na een minuutje verwijderen met de natte bortsel. Geen geld uitgeven aan troep die zogenaamd goed werkt....

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ter aanvulling: de auto goed in de was zetten om aantasting van lak te voorkomen.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een onzin, al die spuitbus/cola adviezen.
Het is gewoon het opgebrachte vocht dat de poep zachtmaakt.
Gewoon water gebruiken !
Warm water werkt nog beter.
De poep goed natmaken en enkele minuten laten intrekken.
Ondertussen een beetje water erbij opbrengen.
Met een zachte stoffer poetsen, of een auto wasborstel.
Deze methode werkt ook prima bij mijn kippen.
Ik doe dat 1 maal per week.
Het gaat helemaal super als het regent, of net heeft geregend
Cola ? Met jenever gaat het ook, als het maar vocht is.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stukje keukenrol nat maken, er op leggen ,even in laten weken, zo weg vegen.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een geluk dat de Koeien niet kunnen vliegen....

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat zouw je denken van een autohoes over je dak en motorkap en koffer spaard n hoop ergernis
word alleen de hoes vuil wel een van plastik ??

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

kleinepier schreef op woensdag 26 sep 2012, 16:20: wat zouw je denken van een autohoes over je dak en motorkap en koffer spaard n hoop ergernis
word alleen de hoes vuil wel een van plastik ??

Nou, zo te zien word dat dan een enorme hoes gezien je profielfoto. Maar zonder gekheid, iedere dag zo'n gedoe met een hoes en je kofferbak gelijk vol, met poep op de hoes. Nee, lijkt me geen goed voorstel.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou Jingle, hier in de hoogbouw word bijna "gevochten" om een plek te hebben zonder bomen of lantaarnpalen. Kan je verzekeren, die zijn er weinig. En als het geen poep is komt er wel weer dat harsachtige spul, dus winnen kan je dit nooit en een garage heeft jammer genoeg ook niet iedereen, hé?

ve
door verwijderd - Sep 26, 2012 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

water er over en snel verwijderen.
laat het nooit door de zon indrogen want dan is uw lak verpest.
het zijn vliegende chemische fabrieken

ve
door verwijderd - Sep 28, 2012 om 12:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

[Edit redactie] Off-topic

ve
door verwijderd - Sep 28, 2012 om 12:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

postil schreef op woensdag 26 sep 2012, 13:30: edit redactie - OT

Weer zo'n leuke opmerking waar niemand iets aan heeft.
Bewaar je grapjes voor je familieuitjes, maar niet voor deze rubriek.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2012 om 12:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verwijderen met toiletpapier!......
of toiletpapier in de bomen hangen zodat in ieder geval de vogels schone billetjes hebben.

Je kunt ook brood in de bomen leggen en 14 dagen wachten dan valt de poep beslist niet meer op..

Sorry hoor maar ik hoop dat je begrijpt dat hier ook mensen kijken die van een grap houden..ikzelf zou het waarderen...

Overigens veel succes met het verwijderen enne misschien toch een andere P zoeken als dat mogelijk is?? Elke dag/week hetzelfde doen lijkt me namelijk geen pretje..

ve
door verwijderd - Sep 28, 2012 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

postil schreef op woensdag 26 sep 2012, 13:30: OT

Lijkt mij dat als je die poep er af probeert te schieten dat je dan de lak beschadigt.

wimmi20 schreef op woensdag 26 sep 2012, 15:14:
De poep goed natmaken en enkele minuten laten intrekken.
Ondertussen een beetje water erbij opbrengen.
Met een zachte stoffer poetsen, of een auto wasborstel.
Deze methode werkt ook prima bij mijn kippen.

Zitten jouw kippen vaak onder de poep?

ve
door verwijderd - Sep 28, 2012 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op woensdag 26 sep 2012, 16:41:
postil schreef op woensdag 26 sep 2012, 13:30: OT

Lijkt mij dat als je die poep er af probeert te schieten dat je dan de lak beschadigt.

wimmi20 schreef op woensdag 26 sep 2012, 15:14:
De poep goed natmaken en enkele minuten laten intrekken.
Ondertussen een beetje water erbij opbrengen.
Met een zachte stoffer poetsen, of een auto wasborstel.
Deze methode werkt ook prima bij mijn kippen.

Zitten jouw kippen vaak onder de poep?

[edit redactie] Off-topic. Graag on-topic reageren.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2012 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie] OT

Wat een ongelofelijke kinderachtige reactie is dit. Ik was van mening dat er op dit forum volwassen en weldenkende personen elkaar probeerden te helpen, blijkbaar verkeerd gedacht.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2012 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

tienvliet schreef op donderdag 27 sep 2012, 12:05:
Wat een ongelofelijke kinderachtige reactie is dit. Ik was van mening dat er op dit forum volwassen en weldenkende personen elkaar probeerden te helpen.

[edit redactie] OT

ve
door verwijderd - Sep 28, 2012 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit]

Ha ha heel grappige vraag, doch nee met gezond advies en niet met gekissebis.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2012 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

tienvliet schreef op donderdag 27 sep 2012, 13:46:
edit redactie

Ha ha heel grappige vraag, doch nee met gezond advies en niet met gekissebis.

Is geen gekissebis maar "blackjes" gaat voor mij niet bepalen wat ik wel of niet schrijf. Dat bepaal ik zelf, indien nodig grijpt de moderator in. Kennelijk ziet men daarin geen noodzaak.