se
door selmarutten Jan 18, 2015 om 13:26
Geldzaken & recht

Verwijdering voertuig

Ik heb op eerste kerstdag een car2go auto gehuurd en hem geparkeerd op een car2go aangewezen parkeerplaats met oplaadpunt, niet wetende dat hij aangesloten moest wezen op het laadpunt. De auto is toen weggesleept kosten 475,00 euro. De auto is weggesleept ovv art 24 RVV Parkeren op een parkeergelegenheid met een ander doel dan...

Het was eerste kerstdag en in dat stadsdeel is alles vrij parkeren, mocht de auto op die dag ook weggesleept worden onder dat artikel? ik stond nota bene gewoon in een daarvoor bestemde parkeerplaats alleen was de auto niet opgeladen.

2898 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2015 om 13:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is niets nieuws.

Lees hier

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2015 om 13:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En u zult dit toch ook wel gelezen hebben toen u zich aanmeldde?

Klik

valerius-2
door valerius-2 - Jan 18, 2015 om 14:01
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Weer wat geleert kost wel vel geld.

tenormin
door tenormin - Jan 18, 2015 om 14:01
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, zal niets nieuws zijn: de boete is wel buitenproportioneel. Door rood rijden is
veel "goedkoper.

sw
door swat1500 - Jan 18, 2015 om 16:54
3763 Antwoorden / 0 Vragen

475 euro is geen boete maar de kosten van het wegslepen. De boete 90 euro komt nog.

gompy2
door gompy2 - Jan 18, 2015 om 17:38
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=selmarutten schreef op zondag 18 jan 2015, 13:26]Ik heb op eerste kerstdag een car2go auto gehuurd en hem geparkeerd op een car2go aangewezen parkeerplaats met oplaadpunt, niet wetende dat hij aangesloten moest wezen op het laadpunt. De auto is toen weggesleept kosten 475,00 euro. De auto is weggesleept ovv art 24 RVV Parkeren op een parkeergelegenheid met een ander doel dan...

Het was eerste kerstdag en in dat stadsdeel is alles vrij parkeren, mocht de auto op die dag ook weggesleept worden onder dat artikel? ik stond nota bene gewoon in een daarvoor bestemde parkeerplaats alleen was de auto niet opgeladen.
Klik-> CAR2GO FAQ Veel gestelde vragen:

WAAR KAN IK PARKEREN?

Je vindt [ hier ] informatie over de actuele parkeermogelijkheden in Amsterdam. In het algemeen geldt:

• Je mag op elke parkeerplaats in het car2go werkgebied parkeren, voor zover het geen restrictie gebied, vergunningsparkeerplaats of bedrijfsparkeerplaats is.
• Wanneer je parkeert op een laadplek ben je verplicht de car2go aan te sluiten op de laadpaal.
• Wanneer je fout parkeert, moet je natuurlijk zelf de bekeuring betalen.

Klik-> Car2Go FAQ

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2015 om 17:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gompy w

Dat weet de Ts al sinds 13.57 uur.;-))

gompy2
door gompy2 - Jan 18, 2015 om 17:54
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Toen al??
Maar niet de FAQ toch?

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2015 om 17:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gompy 2

Daar heb je de FAQ niet voor nodig. Er is een kopje parkeren. ;-))

Klik hier

Men leest toch eerst de hele site, voor men ergens aan begint en alleen als men het niet snapt de FAQ.? ;-))

gompy2
door gompy2 - Jan 18, 2015 om 18:16
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Tjaa...
Ik las in je link van 13:54 uur dat het in elk hoekje van de auto moet staan:

"Bijna vijfhonderd euro moest Klöpping afrekenen, acht keer zoveel als een normale parkeerboete. 'Ik had haast en dat is niet goed natuurlijk, je moet gewoon die kabel inpluggen. Dat staat ook in ieder hoekje van die auto, maar toen ik die boete kreeg dacht ik 'holy shit'', stelt Klöpping."

Misschien dan ook maar in braille neer zetten?
;-)

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2015 om 18:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gompy 2

Maar ja, daarna zette ik nog een tweede link neer.;-)

gompy2
door gompy2 - Jan 18, 2015 om 18:28
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ja zèg, ik klik niet op èlke link, kom nou...
Wie weet naar welke enge gewrochten van het internet jij de mensen wil brengen... brrr...

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2015 om 18:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gompy 2

Ik zou niet durven.;-)

jo
door johanvdo - Dec 10, 2015 om 18:18
1 Antwoorden / Vragen

Balen, Selma! Ik heb hetzelfde gehad, maar vanwege een niet startende auto. De SOS-knop duurt oneindig lang, dus dan maar ernstig verlaat eruit gesprongen en naar de tram gerend! Tja, of ík dan vergeten ben de kabel aan te sluiten of dat dat al voor of misschien zelfs na mij gebeurd is (de auto schijn anderhalf uur na dato te zijn weggesleept), geen idee.

Als het nou een redelijk bedrag was, accepteer je het, maar dit bedrag is butenproportioneel inderdaad! In mijn specifieke geval opteer ik voor de zaak in der minne te schikken en fifty/fifty te doen (nog steeds heel veel trouwens).

Maar Car2Go denkt helaas niet in redelijkheid mee en staat bikkelhard op zijn strepen zonder bewijzen te leveren voor mijn specifieke schuld en zonder eigen schuld te erkennen door niet-werkende auto en SOS-belknop. Die lijken ook in de jaren 50 te zijn blijven hangen.