Verzekeraar en kliniek geven elkaar de schuld
Mijn dochter heeft een behandeling gehad bij een particuliere pijnkliniek. Eerst vroeg ze aan Menzis of zij de behandeling zouden vergoeden. Daar werd bevestigend op geantwoord.
De behandeling is uitgevoerd en de factuur is rechtstreeks door de kliniek naar Menzis gestuurd. Zonder bericht te geven vergoedde Menzis niet.
Toen kwam de factuur op ons huisadres. Die heeft ze toen maar gedeclareerd bij Menzis.
Niets meer over gehoord, totdat er een brief van het incassobureau kwam. Menzis gebeld. De factuur was niet goed leesbaar dus werd afgewezen. Nog een keer gescand, ingestuurd en Menzis gebeld of het zo goed was en of het wel vergoed werd. Het antwoord was weer bevestigend.
Met de pijnkliniek afgesproken als het geld voor 15 januari niet betaald was, dat zij dan zouden bellen, zodat wij weer naar Menzis konden bellen.
Er is niet gebeld. Afgelopen week weer een brief van het incassobureau met de mededeling dat de pijnkliniek meerdere aanmaningen had verstuurd. Die zijn nooit aangekomen. Incassokosten 200 euro, rekening pijnkliniek 1300 euro.
Menzis gebeld. Nu wordt gezegd dat bepaalde behandelingen wel, en andere niet worden vergoed. En dezes behandeling dus niet.
Wat voor rechten heb ik als telefonisch twee keer wordt gezegd: wel vergoed, en daarna:niet vergoed?
U (uw dochter?) bent niet slim bezig geweest. Je moet altijd alles wat wordt toegezegd bewijsbaar op papier of mail krijgen. Nu moet u maar zien of dit allemaal ontkend of toegegeven wordt door Menzis.
Het beste kunt u vanaf nu alles schriftelijk doen. Waarschijnlijk kunt u dat via een contactformulier van Menzis doen.
Het incassobureau kunt u een aangetekende brief en mail sturen dat u nooit een aanmaning heeft ontvangen en dat ze daar bewijzen van moeten sturen dat de aanmaning inderdaad is verstuurd. Verzoek om een schriftelijke reactie.
Ik neem aan dat uw dochter minderjarig is, dat u vraagt wat uw rechten zijn? Ook is niet duidelijk wie nu het contact met Menzis aan de telefoon heeft, u of uw dochter.
Mocht u er niet uitkomen met Menzis is er misschien nog een mogelijkheid om dit aan de SKGZ voor te leggen. klik HIER
Misschien heeft u wel op uw telefoonrekening het nummer van Menzis staan waaruit toch min of meer kan worden afgeleid dat u voor de behandeling contact heeft gehad met Menzis. Echt sterk is dit niet als bewijs van de toestemming, maar beter iets dan niets.
@zoekster
De dochter is zeer waarschijnlijk meerderjarig, anders zou pa wel bij Menzis hebben geïnformeerd.
Blijft natuurlijk onverteerbaar dat 2x telefonisch wordt verteld dat het vergoed wordt, en dat dit erna wordt terug gedraaid. Lang leve de zorgverzekeraars.
In principe zijn ook telefonische uitspraken gewoon bindend. Echter als de andere partij de uitspraken gaat ontkennen dan staat u zonder bewijs voor uw gelijk met lege handen. Neem dus in het vervolg dit soort gesprekken op of regel het schriftelijk. Mogelijk kunt u het op een akkoord gooien waarbij Menzis een deel van het bedrag zal vergoeden - en zorg dat u die afspraak kunt bewijzen!
Telefonische uitspraken zijn inderdaad bindend. Er bestaat echter een grote kans dat beide partijen in een telefoongesprek elkaar niet (goed) begrijpen. Het beste is om een pro-forma factuur of offerte te laten maken (met de details van de behandeling en die schriftelijk te laten goedkeuren door de verzekeraar. Ga niet zelf beschrijven wat er gedaan gaat worden.
Als u geen bewijs heeft d.m.v. een voicelog of iets in die richting dan zou ik z.s.m een betalingsregeling treffen met het incasso bureau, want de behandeling is gedaan en die moet betaald worden door u of door de verzekering.
Als u niets doet wordt het bedrag alleen maar hoger, en als blijkt dat u dan toch echt moet betalen dan zit u met een berg extra kosten!
En voor in vervolg: Deze maatschappij is compleet los geslagen. Je kunt niemand, zeker bedrijven, op hun woord vertrouwen. Maak er een gewoonte van alles schriftelijk te doen, zeker bij grote bedrijven. Niet per mail maar per brief, ondertekend. Anders spelen ze een smerig spelletje.
Ik zeg niet dat niemand meer te vertrouwen is, maar er zijn teveel mensen en bedrijven die misbruik maken van je vertrouwen in iemand anders.
Snel een regeling treffen, indien je gelijk hebt kun je het terug eisen met rente vergoeding.
Hallo hans_aal,
Wat vervelend dat er zoveel tegenstrijdige berichten zijn geweest omtrent de vergoeding van de behandeling in de pijnkliniek voor je dochter.
Graag wil ik deze situatie grondig voor je uit laten zoeken.
Ik heb daarvoor wel even wat gegevens van je nodig.
Wil je het verzekerdenummer van je dochter en
haar naam en adres gegevens samen met een telefoonnummer
waarop we je kunnen bereiken sturen aan social@menzis.nl
Zodra we deze gegevens hebben, nemen we z.s.m. contact met je op.
Met vriendelijke groeten,
Leontine Seuren
Menzis
De meeste, of alle, gesprekken die je als verzekerde met Menzis voert worden in het verzekerdendossier vermeld. Het zou bij Menzis dus makkelijk na te kijken moeten zijn. Dit is althans mijn ervaring met Menzis.
Zelf met een verwijsbrief van mijn Bredase huisarts in de hand mijn zorgverzekeraar VGZ gevraagd, of ik ipv 50 dg wachten op een Breda's zhs na 50 min wachten in een Bankok's zhs behandeld mocht worden.
E-mail antwoord: "Als er geen sprake is van spoedeisende zorg moet u de kosten voorschieten. U kunt uw volledig gespecificeerde nota bij terugkomst in Nederland bij ons declareren"
Tot de rekening gedeclareerd werd: men kon de factuur niet lezen ( stond in the Thais/Engels), was niet gespecificeerd genoeg ( tot bedragen van 42 THB = ca € 1,05 ) en uiteindelijk: ondoelmatige zorg, want.. NZA vond, dat de pijn remmende injecties - als overigens op heel veel websites in NL, B en over de wereld, tot in Amphia Breda toe worden vermeld, gedaan en.. betaald - niet in overeenstemming met de huidige stand van kennis en techniek ( zelfs recentelijk een proefschrift hierover op de Erasmus aangenomen). CZ volgt exact dezelfde redenering. Overigens: Mijn Thaise arts geeft over de hele wereld demo’s over nieuwe technieken op zijn vakgebied.
Enkele maanden later werd met de Thaise onderzoeken in een Belgisch VGZ kontrakt zhs een dubbele rugoperatie uitgevoerd, als daar al voorspeld.
Overigens: toen de Belgische chirurg mij tussen twee operaties in thuis parkeerde met de opmerking: u mag NIET ZITTEN, dus liggend vervoer naar huis, daar plat in bed en we halen u over 6 wk zo weer op, ging ik ervan uit, dat dit exact vlg de voorwaarden van de VGZ ging. Echter, declaratie van 2 x E 186,30 afgewezen want.. die duffe witjas had maar rolSTOELvervoer aan moeten vragen. Dat ik NIET ZITTEN mocht, dus STOEL uit den boze was, ging duidelijk te ver boven het begripsvermogen van VGZ.
Conclusie: de verzekeraars proberen zoveel mogelijk declaraties het putje in the laten zakken. En als de tegenstander niet een NL zhs doch een gewone verzekerde is, met een buitenlandse factuur, is succes haast verzekerd.
Precies waar ik tegen aan liep waardoor we een probleem van 500 euro hebben. Telefonisch medewerker van de Menzis zegt dit toe en later blijkt het totale onzin te zijn. Na meerdere telefoontjes wordt er klakkeloos gezegd dat wat de telefonische medewerkers vertellen niet waar is. Dat was/ is een veelvoorkomend probleem, volgens Menzis zelf.
Schaam je, Menzis!!
En buiten dat, Jan Doedel draait maar weer es voor de kosten op.
Ik wens jullie succes!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer