ja
door jankeesklaasen Apr 19, 2014 om 10:50
Garantie & verzekeringen

Verzekerd of niet?

Hallo,

Ik ben vorige week naar Berlijn geweest naar het neues museum en had mijn telefoon in mijn hand zodat ik elk moment foto's kon maken.
Ik kwam in een aardig druk gedeelte van het museum en toen is er iemand tegen mijn arm aangerend waardoor ik mijn telefoon liet vallen.
De man bood zijn excuses aan en rende weer weg maar toen ik mijn telefoon opraapte zag ik dat het scherm helemaal kapot was.
Word dit verzekerd?
Ik heb een doorlopend reisverzekering.
En als dit wordt verzekerd hoe kan ik dit het beste verwoorden?
Alvast bedankt.

3290 15 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Apr 19, 2014 om 10:59
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wat staat er in de voorwaarden? Dit is een gevalletje "vette pech". Als dat gedekt wordt kan je het gewoon claimen.

pi
door pieterwolters - Apr 19, 2014 om 11:00
3610 Antwoorden / 0 Vragen

En qua verwoording: gewoon kort en bondig opschrijven wat er gebeurt is en wat de schade is.

edrick3
door edrick3 - Apr 19, 2014 om 11:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jankeesklaasen,

Zou eens in m'n polisvoorwaarden kijken wat er allemaal gedekt is.

Je kunt natuurlijk ook een schadeformulier insturen en de reactie van de verzekeringsmaatschappij afwachten.

Suc6

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 19, 2014 om 16:08
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Dit vergoed de verzekeraar en wel op ongeveer de volgende wijzen;

Toestel ouder dan 1 jaar, gaat er 50 procent van de waarde vanaf en je hebt een eigen risico van 150 euro. Het toestel zelfde koste 300 euro en 5 cent. De verzekeraar zal dan ook die 5 cent met 'n brede glimlach voldoen.

tenormin
door tenormin - Apr 19, 2014 om 17:57
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@jankeesklaassen, wat me vooral opvalt is het woord "rennen". Dat hoort men niet vaak dat dit gebeurt in een museum. Als u het zo zou verwoorden aan uw reisverzekering zou ik het "rennen" er zeker niet bij vermelden; lijkt mij in ieder geval hoogstonwaarschijnlijk (omdat het geen kind betreft).

wimmi20
door wimmi20 - Apr 21, 2014 om 13:22
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Waarom vraagt u dat hier , en niet aan uw verzekeringsmaatschappij ?
Ik zou zeker vermelden dat er iemand tegen uw arm is "gerend".
Dat maakt het veroorzaken van de schade aannemelijk.
Ben ik nou zo slim ?

HappyHenny
door HappyHenny - Apr 21, 2014 om 15:12
199 Antwoorden / 73 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 21 apr 2014, 13:22]Waarom vraagt u dat hier , en niet aan uw verzekeringsmaatschappij ?
Ik zou zeker vermelden dat er iemand tegen uw arm is "gerend".
Dat maakt het veroorzaken van de schade aannemelijk.
Ben ik nou zo slim ?

Wimmie20: Ik begrijp heel goed waarom de vraagsteller deze vraag hier stelt. De exacte formulering van het gebeurde kan van doorslaggevende aard zijn of de verzekering al dan niet zal overgaan tot vergoeding. Zij zullen jou zeker niet influisteren wat de beste formulering is. En op dit forum treft hij ervaringsdeskundigen die eerder met een soortgelijk bijltje gehakt hebben.
Overigens zou het mij ook niet verbazen als de verzekering de claim afwijst omdat zij de (WA verzekering van de gevluchte) aanrichter-van-het-kwaad aansprakelijk zullen achten.

tijger1
door tijger1 - Apr 21, 2014 om 15:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lekkerisdat

Weet u dan bij welke maatschappij de Ts is verzekerd, zodat u het eigen risico kent?

Het voordeel van een fototoestel is vaak dat er een riem aanzit,die je om je nek hangt.

wimmi20
door wimmi20 - Apr 21, 2014 om 17:44
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Happyh,
u begrijpt kennelijk niet dat de veroorzaker van de schade niet bekend is.
Hoe stel je die dan aansprakelijk ?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=

=happyh schreef op maandag 21 apr 2014, 15:12: [

Overigens zou het mij ook niet verbazen als de verzekering de claim afwijst omdat zij de (WA verzekering van de gevluchte) aanrichter-van-het-kwaad aansprakelijk zullen achten.

HappyHenny
door HappyHenny - Apr 21, 2014 om 19:15
199 Antwoorden / 73 Vragen

Nogmaals aan Wimmi20 (Sorry jankeesklaasen): Ben ik zó moeilijk te begrijpen? Natuurlijk is die wegrennende veroorzaker niet te traceren. Maar de verzekering zal toch daar de verantwoordelijkheid leggen en daarmee is het dan ook een doodlopende weg...

tijger1
door tijger1 - Apr 21, 2014 om 20:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@happyh

Als de schade van de Ts een gedekt evenement is, dan wordt dat gewoon vergoed. Dat het niet verhaald kan worden op de veroorzaker is dan niet van belang.

wimmi20
door wimmi20 - Apr 21, 2014 om 20:35
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Happyh,
uw antwoord tart elke logica !
U bent dus van mening dat als de telefoon uit haar hand wordt gegrist, en de dief wegrent, de verzekeringsmaatschappij niet zal betalen omdat de onbekende dief verantwoordelijk is.
Gekker moet u het niet maken !
De telefoon is gewoon verzekerd tegen schade, hoe, waarom, door wie, maakt niet uit.
De enige uitsluiting is als de schade met opzet is ontstaan.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++========

=happyh schreef op maandag 21 apr 2014, 19:15: Nogmaals aan Wimmi20 (Sorry jankeesklaasen): Ben ik zó moeilijk te begrijpen? Natuurlijk is die wegrennende veroorzaker niet te traceren. Maar de verzekering zal toch daar de verantwoordelijkheid leggen en daarmee is het dan ook een doodlopende weg...

labren
door labren - Apr 22, 2014 om 18:48
862 Antwoorden / 0 Vragen

snap niet waarom je die vraag hier steldt ?????bel je verzekering op om het te vragen daar , ik denk dat het wel verzekerdt is maar zeker weet ik het niet !!

HappyHenny
door HappyHenny - Apr 22, 2014 om 23:36
199 Antwoorden / 73 Vragen

aan Wimmi20: ik ben dit zeker niet met jou eens, maar denk maar wat jij denken wilt. Wat mij betreft is die discussie gesloten.
De vraag is gesteld door jou, beste JanKeesKlaasen: zie je polis na op wat precies vergoed zou kùnnen worden, maar formuleer vervolgens ook zorgvuldig je claim, zoals ik eerder al zei.

tijger1
door tijger1 - Apr 22, 2014 om 23:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@happyh

Als het laten vallen van een mobiel gedekt is op die polis, dan doet het er niet toe of die val door een ander veroorzaakt is.