li
door lisannev89 Oct 10, 2014 om 22:33
Computers & telefonie

Verzekering mobiele telefoon

Drie jaar geleden heb ik een mobiele telefoon aangeschaft met abonnement en daarbij een verzekering van Pro-assist. Dit was bij de Bel company winkel.
Anderhalf jaar later liep mijn contract af. Ik ben toen naar de Vodafone winkel gegaan (voorheen Bel company) om een nieuw toestel uit te zoeken en een nieuw abonnement af te sluiten. Er werd toen aangeraden een verzekering af te sluiten omdat Iphones snel stuk zouden gaan.
Dit heb ik gedaan.

Afgelopen april heb ik mijn verzekering opgezegd.
Laatst viel mij op dat er nog steeds geld afgeschreven werd voor een verzekering. Ik ben daarom terug gegaan naar de Vodafone winkel. Daar vertelde ze mij dat de verzekering weldegelijk opgezegd was. Toen ben ik gaan uitzoeken hoe dit kon. Gebeld met Pro-assist en Vodafone. Wat blijkt: Ik betaal al 1,5 jaar mijn verzekering van mijn oude toestel voor niks!

Ik als leek ging er anderhalf jaar geleden eigenlijk vanuit dat alles afliep. Dus ook mijn verzekering. Toen ze mij vroegen of ik een verzekering wilde, dacht ik dat deze verlengd zou worden. Ik ben van mening dat ze mij in de winkel hadden moeten vertellen dat ik de verzekering van mijn oude toestel zelf stop had moeten zetten. Ik vind dat Vodafone mij verkeerd heeft voorgelicht.

Wat vinden jullie? Wat moet ik doen?

808 5 Rapporteer

sw
door swat1500 - Oct 11, 2014 om 12:28
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Zo snel mogelijk die oude verzekering opzeggen. Deze is waarschijnlijk nu per maand opzegbaar.

M.i. ligt de verantwoording voor het beeindigen van de vezekering bij u. Als u eeen nieuwe auto koopt moet u ook zelf regelen dat de verzekering van de oude auto naar de nieuwe wordt overgezet, het is niet de autoverkoper die daar voor moet zorgen.
Ik zie niet in waarom dit bij een telefoon anders moet zijn.
U wilt natuurlijk de " teveel" betaalde premie terug krijgen. Ik ben bang dat u dat kunt vergeten.

tijger1
door tijger1 - Oct 11, 2014 om 12:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Helemaal met de reactie hierboven eens.

Verder nog een tip. Kijk elke maand uw bankafschriften na, dan zou u niet zolang dubbel betaald hebben.

pi
door pieterwolters - Oct 11, 2014 om 13:01
3610 Antwoorden / 0 Vragen

A- waarom een verzekering afsluiten voor op zich geen extreem hoge bedragen? In het ergste geval heb je een paar honderd euro schade. Mocht een telefoon kapot gaan dan koop je voor weinig geld een vervangende telefoon. Wellicht niet wat je had, maar je kunt in ieder geval verder. Dat is voordeliger dan welke verzekering dan ook.

B- als een verkoper zegt dat een bepaald toestel snel kapot gaat, dan zou toch je eerste vraag moeten zijn "waarom verkoop je ze dan?".

bb
door bbdv - Nov 6, 2015 om 12:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lisannev89 schreef op vrijdag 10 okt 2014, 22:33]Drie jaar geleden heb ik een mobiele telefoon aangeschaft met abonnement en daarbij een verzekering van Pro-assist. Dit was bij de Bel company winkel.
Anderhalf jaar later liep mijn contract af. Ik ben toen naar de Vodafone winkel gegaan (voorheen Bel company) om een nieuw toestel uit te zoeken en een nieuw abonnement af te sluiten. Er werd toen aangeraden een verzekering af te sluiten omdat Iphones snel stuk zouden gaan.
Dit heb ik gedaan.

Afgelopen april heb ik mijn verzekering opgezegd.
Laatst viel mij op dat er nog steeds geld afgeschreven werd voor een verzekering. Ik ben daarom terug gegaan naar de Vodafone winkel. Daar vertelde ze mij dat de verzekering weldegelijk opgezegd was. Toen ben ik gaan uitzoeken hoe dit kon. Gebeld met Pro-assist en Vodafone. Wat blijkt: Ik betaal al 1,5 jaar mijn verzekering van mijn oude toestel voor niks!

Ik als leek ging er anderhalf jaar geleden eigenlijk vanuit dat alles afliep. Dus ook mijn verzekering. Toen ze mij vroegen of ik een verzekering wilde, dacht ik dat deze verlengd zou worden. Ik ben van mening dat ze mij in de winkel hadden moeten vertellen dat ik de verzekering van mijn oude toestel zelf stop had moeten zetten. Ik vind dat Vodafone mij verkeerd heeft voorgelicht.

Wat vinden jullie? Wat moet ik doen?

Ik heb exact hetzelfde probleem hier:

Ik heb een verzekering afgesloten bij de BelCompany, deze verzekering was/is ondergebracht bij ProAssist. Hiervoor betaal ik sinds 2009 elk kwartaal mijn premie.

Mijn verzekering is op de volgende manier tot stand gekomen:
In oktober 2009 heb ik een vodafone telefonie abonnement + schadeverzekering afgesloten bij de BelCompany. Deze verzekering betrof een schadeverzekering voor een Iphone 3Gs. Na deze eerste contract periode heb ik op 29 oktober 2011 het telefonie contract weer verlengt voor twee jaar en daarbij is de verzekering overgezet naar de nieuwe telefoon, een Iphone4s. De verzekering op de 3Gs kwam hierdoor automatisch te vervallen. Na deze tweede contract periode heb ik op 28 oktober 2013 opnieuw mijn contract verlengt en ook mijn verzekering op mijn nieuwe telefoon, een iPhone 5s, laten zetten. Hierbij ben ik er uiteraard van uitgegaan dat net als voorheen de verzekering op de "oude" telefoon zou vervallen.

Nu komt ik er gisteren achter dat ik bij Vodafone de laatste contract periode ook elke maand +/-10€ aan verzekering premie betaal. Ik kom daar nu pas achter omdat ik normaal alleen mijn "buiten bundel" kosten controleer. De vaste maandelijkse kosten zijn altijd gelijk geweest.

Na contact gehad te hebben met Vodafone support blijkt dat ik zelf de oude Pro Assist verzekering had moeten opzeggen omdat ik bij de tweede verlenging (het derde contract) een nieuwe verzekering ben aangegaan.. (????)

Er is mij in de winkel, bij de laatste verlenging, niets vermeld over het nu wel separaat moeten opzeggen van de verzekering. Laat staan dat me verteld is dat ik een nieuwe/extra verzekering afnam.

Als ik het wist had ik daar direct een mailtje aan gewijd, 1min werk. Maar ik ben ervan uitgegaan dat zoals eerder de overstap "geregeld word". Wat voor mij inhoud dat de oude service word beëindigd en de nieuwe ingaat... Net zoals de eerste verlenging en net zoals bij energiecontracten, tv, internet e.d. gebeurd.

Ik heb deze vraag/constatering voorgelegd aan Vodafone, ProAssist en BelCompany maar in eerste instantie wijzen ze allemaal naar elkaar maar ligt de verantwoording uiteindelijk bij mij. Dit laatste spreek ik zeker niet tegen maar ik ben dan wel degelijk niet volledig of correct geïnformeerd door de verkoper voordat ik de handtekening onder de nieuwe verzekeringspolis heb gezet.

Wat denken jullie hier van?

tijger1
door tijger1 - Nov 6, 2015 om 13:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zondegeld. Voortaan ook gewoon de hele rekening controleren. Dan was u dat niet overkomen. Oude polis meteen opzeggen. Schriftelijk bewijs vragen.