hehahi
door hehahi May 6, 2015 om 20:07
Garantie & verzekeringen

Verzekering vakantiehuis

ik huur in Spanje een vakantiewoning. In het contract staat dat ik als huurder verantwoordelijk ben voor "the full valid insurance of the property".

Moet ik een verzekering afsluiten voor 1 week? Zo ja, waarbij? En wat kost dat dan?

647 3 Rapporteer

ho
door hopetobehelping - May 6, 2015 om 20:41
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste hehahi,

u heeft het huurcontract al getekend begrijp ik uit uw vraag.
Als ik u was zou ik eerst bij de verhuurder navragen wat men bedoelt met "the full valid insurance of the property".
Het lijkt mij dat de eigenaar van de vakantiewoning toch wel voor de opstal en inboedel verzekering zal zorgen.
Als ik de eigenaar was zou ik dat in ieder geval wel doen. Stel iemand huurt mijn woning en er gaat iets goed mis en mijn woning is hierdoor compleet verwoest. Dan zou ik niet willen dat ik voor de vergoeding van de schade (die dan groot is) afhankelijk ben van degene die het gehuurd heeft (of die het dus wel verzekerd heeft of over genoeg financiële middelen beschikt).
Vraag na wat men precies van u verwacht qua verzekeringen, "the full valid insurance of the property" kan op meerdere manieren geïnterpreteerd worden.

tijger1
door tijger1 - May 6, 2015 om 20:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt natuurlijk geen verzekering afsluiten voor die woning. U bent geen eigenaar.

Kijk uw aansprakelijkheidsverzekering particulieren na, wat er gedekt is, als u schade toebrengt aan een gehuurd vakantieverblijf in het buitenland. Kijk ook uw reisverzekering na of daar een dekking voor is.

tenormin
door tenormin - May 6, 2015 om 21:34
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, u hoeft voor die week vakantie niet the full valid of insurance of the property afsluiten. Dat moet de eigenaar van de woning zelf hebben afgesloten. Dus net wat tijger1 schrijft: kijk uw eigen verzekeringspapieren door.The property is van de eigenaar: u huurt en daar moet u dan wel voor verzekerd zijn mocht u schade aanrichten.