ok
door oki Jul 15, 2014 om 14:57
Computers & telefonie

Verzenden mail lukt niet

Sinds een week kan ik geen mails meer zenden vanuit windows live mail 2012. Krijg steeds dit bericht terug: This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed, dan het mailadres van ge-adresseerde.
Omdat hier o.a. marktplaats en een ander eigen mailadres bij zijn ligt het niet aan het mailadres naar wie ik mail. gelukkig ontvang ik wel mails via m'n outlook.com mailadres. Ik browse met google chrome
Wie heeft a.u.b. goede raad?

2320 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 15, 2014 om 15:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo oki,

.....Delivery to the following recipients failed, dan het mailadres van ge-adresseerde.....
En wat staat er dan als REDEN achter?

ok
door oki - Jul 15, 2014 om 16:00
9 Antwoorden / 4 Vragen

@ edrick
Er staat geen reden bij. Wel bevat ieder retourbericht 2 icoontjes: 1 met een geopend envelopje, ernaast staat onderwerp van mail, bv. test.eml - bij openen lees ik het verstuurde bericht. 2e icoontje is een groene druppel van clear-fi (standaardprogrammaatje op m'n laptop) en bevat altijd dezelfde code SGNJ67G4
De afzender van ieder bericht is steeds postmaster@mail.hotmail.com.

edrick3
door edrick3 - Jul 15, 2014 om 16:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@oki,

Is er vorige week iets op je computer gebeurd?
Update clear-fi o.i.d.
Kijk eens of je clear-fi kunt uitschakelen en mail dan eens naar een gebounced adres.
Lukt5 dat ook niet ... zou ik eens systeemherstel proberen met een datum toen alles nog 'gewoon' werkte.

Suc6

ok
door oki - Jul 15, 2014 om 16:24
9 Antwoorden / 4 Vragen

@ edrick3,
Eens gekeken naar de updates:
Misschien heeft het met de 11!! updates dd. 10-7-2014 voor mocrosoft windows te maken. Hiervan zijn er 7 beveiligingsupdates, daarnaast 2 voor microsoft windows en 2 voor powerpointviewer. Hiervan sommige verwijderen? Herstelpunt dd.9-7-2014 kan ook maar dan komen diezelfde updates waarchijnlijk later weer - weet dan wel wat de oorzaak is...
Welke updates te verwijderen? Of wat is verstandig?

edrick3
door edrick3 - Jul 15, 2014 om 16:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@oki,

....weet dan wel wat de oorzaak is.......
Juist, baat het niet dan schaadt het niet.
Je kunt systeemherstel ook weer terugdraaien.
Zou niet zomaar updates gaan verwijderen.
En anders wellicht live mail 2012 opnieuw installeren?

Met vr.gr.

ok
door oki - Jul 15, 2014 om 16:47
9 Antwoorden / 4 Vragen

@edrick3
Ga systeemherstel eerst proberen - dank voor de diverse tips, weer beetje licht om dit op te lossen ;)
Laat je nog weten hoe het ging - thanks!!!! Oki

ok
door oki - Jul 15, 2014 om 19:02
9 Antwoorden / 4 Vragen

@edrick3
Inmiddels systeemherstel uitgevoerd, wat het probleem niet heeft opgelost. Mails verzenden lukt niet, komen terug met de 2 icoontjes.
Paar jaar terug had ik ook een probleem met dit mailprogramma- toen via microsoft geleerd hoe de inhoud van dat programma te bewaren voor je het verwijdert en opnieuw installeert. daarna werkte het toen weer. Helaas weet ik niet meer hoe de inhoud op te slaan, dus dat niet gedaan. Misschien komt er een tip uit de microsoftgroep waar ik dit van middag heb aangekaart- maar even afwachten. Of weet een kassa-lezer hoe de inhoud op te slaan?
Dank voor mogelijke tips tot oplossing - Oki

aurora1
door aurora1 - Jul 15, 2014 om 19:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u een hotmail account (gezien de reacties van hotmail komen)? Dan zou dat Hotmailaccount gehackt kunnen zijn en zou ik daar een ander wachtwoord instellen en bezien of dat het probleem oplost.
Hoe een back-up maken van de mails in windows live mail 2012 is te vinden als je die vraag op internet intikt.
Klik hier voor een filmpje dat ik erover tegenkwam.
Vergeet niet ook dan een back-up van de contacten te maken.

edrick3
door edrick3 - Jul 15, 2014 om 20:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@oki,

Lees hier de benodigde info om back-up te maken en opnieuw te installeren.

Suc6

ok
door oki - Jul 15, 2014 om 21:53
9 Antwoorden / 4 Vragen

@ edrick en @aurora, Dank voor jullie aanwijzingen- inmiddels windows live mail ge de-installeerd en opnieuw geinstalleerd, maar verzenden vanuit live mail heeft nog precies hetzelfde effect. Windows heeft niet gereageerd - misschien eens een student aan huis vragen - die wizzkids... zal eens bellen.
Mocht 1 van de kassalezers een oplossing weten voor het niet kunnen verzenden van mail vanuit live mail laat het a.u.b. weten. Voor vandaag laat ik het even rusten.
Dank voor helpen zoeken naar oplossing ;)
vriendelijke groet, Oki

aurora1
door aurora1 - Jul 16, 2014 om 01:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u al eens bij de provider gekeken of de instellingen voor het verzenden van mail veranderd zijn?
Heeft u de accounts al stap voor stap gecontroleerd?
Heeft u al eens gescand met bijv. Mbam?
Of foutcontrole eens laten lopen?
Hoe kan het dat u reacties van Hotmail krijgt als u aan uzelf een testmailtje stuurt, u heeft het immers over Windows Live Mail 2012 dat op uw pc staat naar ik begrepen heb.
Gebruikt u wel (ook) een Hotmail account verander uw wachtwoord dan eens, mocht u dat nog niet gedaan hebben. Baat het niet....
Als het om een laptop gaat zou u eens bij de plaatselijke bibliotheek of sociaal centrum kunnen kijken of Senior Web daar spreekuren houdt en dan met de laptop mee het probleem daar voorleggen.

door 1953 - Jul 16, 2014 om 02:10
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zou een systeemherstel uitvoeren naar maandag 7 juli jl. of eerder.

edrick3
door edrick3 - Jul 16, 2014 om 09:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@1953,

Reactie 15/7 16.47 e.v. gelezen?
Blijkbaar niet. ;-)