ba
door basbreurken May 4, 2015 om 15:49
Huishouden & energie

Verzendkosten showroom-fabriek bij retour

Hallo,

Ik heb een vraag over verzendkosten. Ik heb twee pakken marmeren tegels bij een tegelwinkel gekocht. De tegels waren te zien in de showroom, maar niet op voorraad, dus moesten aan de showroom geleverd worden. Die verzendkosten zijn ons in rekening gebracht en staat gespecificeerd op de factuur. Nu bleken de tegels niet goed te zijn (ze waren ter vervanging bedoeld en de kleur kwam totaal niet overeen) dus heb ik ze teruggebracht naar de showroom. Die wilden ze terugnemen, maar hebben wel verzendkosten in rekening gebracht om ze van hun showroom terug naar de leverancier/fabriek te kunnen sturen. Is dit een normale gang van zaken? Ik ben hier door hen niet van tevoren op gewezen.

368 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - May 4, 2015 om 15:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo basbreurken,

Dat je verzendkosten moet betalen is in dit geval niet juist.
In ieder geval niet wat de terugzendkosten betreft, daar het een foutieve levering betreft. Kosten zijn voor leverancier/verkoper.
Ook de aanleverkosten zouden voor rekening van verkoper dienen te komen, maar goed, als dit anders is afgesproken....

Met vr.gr.

user123
door user123 - May 5, 2015 om 08:46
1345 Antwoorden / 3 Vragen
0

Er is geen sprake van koop op afstand, u heeft de tegels gezien in de showroom.

Elke verkoper weet dat natuursteen nabestellen kleurverschil oplevert. Dat zal u vast zijn verteld. In dat geval is het redelijk dat u de kosten van de winkel vergoedt, u heeft immers de gok genomen.

zoekster
door zoekster - May 5, 2015 om 10:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Als de kleur totaal niet overeenkomt met de 'voorbeeldtegel' in de showroom, dan heeft u een non-conform product geleverd gekregen, dwz dat de tegels niet beantwoorden aan de overeenkomst. In dat geval mag u kosteloze vervanging eisen van tegels die wel dezelfde kleur hebben als de voorbeeldtegel. Kan de verkoper dat niet leveren, dan heeft u recht op ontbinding van de overeenkomst. Ook de verzendkosten hoeft u bij ontbinding niet te betalen.

Als de tegels wel dezelfde zijn als in de showroom of een marginale afwijking hebben (het blijft natuursteen), maar u heeft de kleur verkeerd ingeschat, dan zijn de verzendkosten redelijk om te verlangen van de verkoper.

Het gaat dus om de tegel in de showroom, in hoeverre wijkt die af van wat u is bezorgd?

hansje klein
door hansje klein - May 5, 2015 om 10:57
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

U zult ermee moeten leven, dat natuursteen uit een andere charge altijd in kleur afwijkt en daarom de in kleur afwijkende tegels thuis geschikt onderling zult moeten omwisselen. Over de kosten is hierboven al genoeg gezegd.

ba
door basbreurken - May 5, 2015 om 17:02
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor de reacties!

De tegels kwamen overeen met die in de showroom, maar de twijfel is of het dezelfde zijn die we 3,5 jaar geleden bij dezelfde winkel hebben gekocht. Volgens de winkel is het dezelfde tegel, maar de afwerking van de randen en de kleur zijn totaal verschillend. Bij het zien van de foto was hij eens dat dit niet te combineren was en ruilen was dus geen punt.

Maar ik blijf die verzendkosten vreemd vinden. Het gaat dus niet om verzendkosten van ons huis naar de winkel/showroom (want we hebben ze opgehaald en weer terug gebracht), maar van de winkel/showroom naar hun leverancier/fabriek. Misschien is het dat ik het niet gewend ben, maar dat het in bepaalde branches de normaalste zaak van de wereld is.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

fr
franswich - Mar 7, 2024 om 09:46
Geldzaken & recht

Hoe kan ik een F1 jaarabonnement opzeggen

Hoe kan ik mijn F1 jaarabonnement opzeggen? Ik was in de veronderstelling dat ik na een hoop zoeken door de knop afmelden in te drukken een einde zou maken aan mijn abonnement, totdat ik op dinsdag 5 maart een bericht kreeg waarin ik werd bedankt voor het verlengen van mijn abonnement en dat de betaling van 94,99 euro was ontvangen.
Als ik naar de site van F1 ga en mijn abonnement wil stoppen ... Lees meer

Marc a1b2
Marc a1b2 - Mar 17, 2024 om 14:00
Auto & vervoer

Onterechte parkeerboetes

In een betaald parkeerzone staat onze auto met minder valide parkeerplaats op een daarvoor bedoelde parkeerplek.
Nu heb ben we reeds drie onterechte parkeerboetes ontvangen ( daar het parkeerbeleid van de gemeente stelt, parkeren voor minder validen op de aangeduide plekken is gratis ).
In de aanzegging wordt vermeld dat de boete ondanks bezwaar direct betaald moet worden en wordt er al ... Lees meer

Knowee
Knowee - Sep 5, 2023 om 10:35
Geldzaken & recht

Verantwoordelijkheid kinderdagopvang

Hallo allen,

Onze kinderdagopvang heeft zoals, volgens mij, elke andere kinderdagopvang dezelfde regels. Lang verhaal kort hierin is: Je moet sowieso betalen, ook als je je kind afmeld. Meld je je kind op tijd af, dan krijg je een tegoed wat je kan gebruiken om een andere dag opvang aan te vragen. Doe je dit niet dan verdwijnt dat tegoed op 31-12 van dat kalenderjaar.

Ik begr ... Lees meer