waarschuw redactie inekel1953
Gebruikersnaam:
inekel1953
Level:
Datum:
zondag 2 mei 2010, 12:23
Categorie:
Auto & Vervoer - Fiets 
Antwoorden:
38
Trefwoorden:
Hollandia, fietsaccu, V&D, Advies, hulp, recht 

Er is op 1 oktober 2008 bij V&D te Almere een Hollandia -fiets met trapondersteuning gekocht, waar je met een opgeladen accu een afstand van 50 km kan fietsen. Toch is dat door lichamelijke beperkingen en omstandigheden wegens een zeer zware operatie heb ik niet tot die maximale afstand gefietst. Die ondersteuning heb ik wel nodig om te kunnen fietsen en kan absoluut (nog) niet zonder.

In augustus 2009 begon ik er goed mee te fietsen en fietste steeds meer een grotere afstand, tot wel 20 tot 25 km. Wel bijna 1 jaar later maar in feite nog nagenoeg nieuw was omdat hij zeer weinig gebuikt was. Tijdens de koudere maanden (bij vorst) is de accu altijd in huis ook om te worden opgeladen, het is algemeen bekend dat de schuur is te koud voor een accu. De afgelopen winter kon ik ook door de weersomstandigheden geen gebruik maken van mijn fiets.
Februari en begin maart 2010, waren er mooie dagen en ben ik meteen weer begonnen, de afstand wilde ik weer verhogen, kijken hoever ik kon, helaas kwam ik niet verder dan 22 km. Vele dagen ben ik het gaan uitproberen maar als er bv wind stond was het nog minder dan de 22 km.

Half maart 2010 ging ik met dit probleem naar V&D in de kop van Noord Holland, waar ik woon. Daar kreeg ik een telefoonnummer van het service bureau die over de fiets en de accu, met de mededeling met hen contact op te nemen over het probleem, er zit immers 2 jaar garantie op de accu. De dame was wel vriendelijk maar er gebeurde niet dat gene wat men had beloofd.
Er werd mij verteld dat mijn accu niets meer deed en dat ik een gereviseerde of nieuwe accu zou krijgen, afhankelijk wat er aan de hand was met mijn accu. Regelmatig gebeld zonder resultaat, uit eindelijk werd mij beloofd dat ik een nieuwe accu zou krijgen. Maar er was een wachttijd omdat er 39 mensen vanaf januari 2010 al wachten op een nieuwe accu, wegens het zelfde probleem “slechte accu”. Uiteindelijk heb ik afgelopen week woensdag 27 april de accu ontvangen.
De accu was leeg, zag er wat beschadigd uit, het tussenstuk past niet helemaal naadloos op het boven- en onder- gedeelte van de accu, daar waar het slot zit van de accu, is het licht beschadigd alsof men met een schroevendraaier of sleutel heeft zitten wrikken.

Eerst 24 uur onder de oplader en zaterdag 1 mei uit geprobeerd.
Een volle accu, banden goed opgepompt, prachtig windstil weer, geen bagage mee uitgezonderd mijn identiteitskaart, gladde geasfalteerde fietspaden, geen heuvels of hellingen. Kijken of mij is gegeven wat mij is beloofd een deugdelijke accu, helaas kwam ik niet verder dan 36 km i.p.v. van 50 km. een tijdje uitgerust en weer geprobeerd, dat ging dan voor 50 meter, wat daarna telkens nog minder werd. Dat de teller op 38 km stond, moest ik de verder naar huis lopen.

Wie kan mij advies geven hoe ik hiermee verder moet, ik wil toch graag genieten van het feit dat ik weer kan fietsen, al is dat met trapondersteuning of heb ik nu geen recht meer in deze?

Hoopvol kijk ik uit naar een reactie van u waar ik iets mee kan.
Bij voorbaat hartelijk dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Ineke L