tu
door tukker 39 Mar 24, 2015 om 19:22
Computers & telefonie

verzonden laptop

Vorig jaar is water in mijn een jaar oude laptop gekomen. Ik moest deze opsturen van mijn verzekeraar. Dit heb ik aangetekend gedaan maar heb helaas de verkeerde plaatsnaam dit was in Brabant er op gezet. Men heeft de laptop in ontvangst genomen en getekend. Enkele weken daarna vroeg de reparatie afdeling waar mijn laptop bleef en kreeg ik het verzoek om deze op te sturen. Toen merkte ik mijn vergissing en heb contact opgenomen met de ontvanger. Groot was mijn verbazing dat dit adres niet bestond, maar mijn laptop is wel in ontvangst genomen. Hoe kan dit ? De persoon die hem in aangenomen heeft geen contact met mij opgenomen ondanks dat mijn afzender er op stond.

2738 19 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 24, 2015 om 19:32
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"Raakt uw pakket zoek of beschadigd? Dan vergoeden wij de schade." (bron postnl)
Daar even dus een claim indienen.

ho
door hopetobehelping - Mar 24, 2015 om 19:39
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste tukker39,

weet u waar uw laptop bezorgd is ?
Het adres waar u het naar verstuurd heeft klopte niet (plaatsnaam verkeerd).
Aangezien u de verzending aangetekend heeft gedaan heeft er dus iemand een handtekening gezet, alleen u weet niet wie als ik het goed begrijp.
Neem contact op met de partij welke voor u de verzending heeft verzorgd en vraag waar uw pakket is aflgeleverd (liefst alles zwart op wit uiteraard). Als u die informatie heeft kunt u verdere stappen ondernemen.

pi
door pieterwolters - Mar 24, 2015 om 19:39
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Naar welke plaats had het opgestuurd moeten worden? Bestaat die plaats ook in een ander deel van het land?

pi
door pieterwolters - Mar 24, 2015 om 19:40
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 24 mrt 2015, 19:32]"Raakt uw pakket zoek of beschadigd? Dan vergoeden wij de schade." (bron postnl)
Daar even dus een claim indienen.

Een claim omdat TS een verkeerd adres op de doos heeft gezet?

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2015 om 19:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 24 mrt 2015, 19:32]"Raakt uw pakket zoek of beschadigd? Dan vergoeden wij de schade." (bron postnl)
Daar even dus een claim indienen.

Het pakket is niet zoek of beschadigd.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 24, 2015 om 19:59
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@tukker 39
Reageren kan in dat grijze vak onder aan de pagina, niet quoten.

Een tip daarbij; wees zo duidelijk mogelijk. Nu is er geen touw aan vast te knopen.

tu
door tukker 39 - Mar 24, 2015 om 20:13
8 Antwoorden / 2 Vragen

Post nl zegt dat het niet hun schuld is omdat ik zelf de verkeerde plaatsnaam er op heb gezet.
Maar men zegt ook dat dit adres niet bestaat. Ra ra hoe kan dit. Er is toch voor getekend.
Het is erg jammer dat ik de laptop kwijt ben, maar nog meer omdat er foto's van mijn overleden man op stonden. Waarom zijn mensen toch zo oneerlijk en sturen ze wat hun niet toe behoord gewoon terug naar de afzender.

edrick3
door edrick3 - Mar 24, 2015 om 20:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tukker 39,

.....Groot was mijn verbazing dat dit adres niet bestond, maar mijn laptop is wel in ontvangst genomen. Hoe kan dit ......
Dat is inderdaad vreemd: hoe kan iemand op een niet bestaand adres getekend hebben voor ontvangst.
Je moet dus bij de verzender zijn en daar een klacht indienen.
Je hebt het aangetekend verzonden en hoe kan jet dat er voor ontvangst getekend is op een niet bestaand adres.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 24, 2015 om 20:19
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tukker 39 schreef op dinsdag 24 mrt 2015, 20:13]Post nl zegt dat het niet hun schuld is omdat ik zelf de verkeerde plaatsnaam er op heb gezet.
Maar men zegt ook dat dit adres niet bestaat. Ra ra hoe kan dit. Er is toch voor getekend.
Bij het aanbieden van het pakketje, wordt het adres (de postcode) in het systeem ingetypt, wanneer hier 'n fout in zit wordt er een melding gegeven (printen van het bonnetje onmogelijk).
Uiteraard roept PostNL dat het niet hun schuld is (opdat dat zo lekker makkelijk is) iemand heeft daar toch echt zitten slapen. Echter probeer dat PostNL maar eens duidelijk te maken.

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 24, 2015 om 20:22
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 24 mrt 2015, 20:15]Dat is inderdaad vreemd: hoe kan iemand op een niet bestaand adres getekend hebben voor ontvangst.
Zo vreemd is dat niet, komt bij PostNL aan de lopende band voor, dat voor aangetekende stukken wel getekend is, maar nooit aangekomen.

edrick3
door edrick3 - Mar 24, 2015 om 20:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 24 mrt 2015, 20:22]
Zo vreemd is dat niet, komt bij PostNL aan de lopende band voor, dat voor aangetekende stukken wel getekend is, maar nooit aangekomen.

Dat er veel klachten over PostNl zijn is me bekend.

Het punt hier is dat het géén bestaand adres blijkt te zijn.
Dan hád er dus niet getekend kunnen worden en is de bezorger dus duidelijk fout.

pi
door pieterwolters - Mar 24, 2015 om 20:38
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Geweldig toch weer. TS maakt een adresseringsfout maar een bedrijf heeft het weer gedaan. Ik ben benieuwd wat voor gedachtenkronkels er los komen als iemand wel een bestaand, maar toch verkeerd adres heeft gebruikt. Dan zal de bezorger ook wel schuldig bevonden worden.

jo
door joentje1978 - Mar 24, 2015 om 23:50
367 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb zelf wel eens van een PostNL-medewerker begrepen dat als er in hun systeem een adres wordt ingevoerd wat niet correct is dat het systeem volledig weigert.

Maar wat daar van waar is weet ik ook niet.

tenormin
door tenormin - Mar 25, 2015 om 00:03
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Er zijn in Nederland diverse plaatsnamen identiek. Alleen postcode verschilt. Kennelijk heeft aan de niet geadresseerde met dank de oude laptop ontvangen.

crewmember
door crewmember - Mar 25, 2015 om 12:20
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Kan je eventueel beide adressen hier neerzetten? Dan kunnen wij ook kijken of het inderdaad niet bestaat.

tu
door tukker 39 - Jun 16, 2015 om 22:45
8 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 25 mrt 2015, 12:20]

Kan je eventueel beide adressen hier neerzetten? Dan kunnen wij ook kijken of het inderdaad niet bestaat.

tu
door tukker 39 - Jun 26, 2015 om 20:44
8 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo crewmember.

Helaas kon ik niet eerder reageren maar ik heb nog wel de beide adressen.

Dit is het adres waar ik mijn laptop naar toegestuurd heb,
Postbus 114 b, Deurne.

Dit moest zijn Postbus 114 5 Beek en Donk.

De toevoegingen bij het nummer heb ik later opgezocht.

aurora1
door aurora1 - Jun 27, 2015 om 07:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het postbusadres in Deurne zou van Delvia kunnen zijn: klik hier.
Het andere is dus van Replace Direct.
Beide adressen hebben geen toevoeging achter het nummer 114, de postcode zit niet veel verschil in.

Cookies
door Cookies - Jun 27, 2015 om 09:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zaterdag 27 jun 2015, 07:40]Het postbusadres in Deurne zou van Delvia kunnen zijn: klik hier.
Het andere is dus van Replace Direct.
Beide adressen hebben geen toevoeging achter het nummer 114, de postcode zit niet veel verschil in.

Delvia is al in 2014 failliet gegaan. Postbusnummers hebben inderdaad nooit een toevoeging er achter.