ab
door abelientje Nov 22, 2014 om 16:26
Geldzaken & recht

Viabuy mastercard

Hallo, een vriendin heeft een Viabuy Mastercard besteld en niet geactiveerd want ze hoorde er slechte verhalen over. Blijkt frauduleus te zijn. Toch incasso bureau Intrum Justitia achter haar aan voor drie jaar inschrijfgeld van 90 euro plus incasso kosten . Bizar . Zijn er nog meer ervaringen hiermee en waarom is het toch niet bekend gemaakt in het programma!!

12191 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 22, 2014 om 16:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoezo frauduleus? Als ik zo de negatieve reviews bekijk dan zijn het allemaal mensen die niet snappen waar ze aan beginnen.

Maar dat terzijde, de overeenkomst is/was te ontbinden door binnen 14 dagen na acceptatie ban de overeenkomst de kaart ongebruikt terug te sturen. Was dat mogelijk en heeft ze dat gedaan?

ab
door abelientje - Nov 22, 2014 om 16:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ben met je eens dat het hier blijkbaar deels om een geval van de kleine lettertjes op het contract lezen gaat. Wellicht staat daar dat je drie jaar vooruit moet betalen. Wat raar is, is dat ze de kaart NIET heeft geactiveerd en toch moest betalen. En meteen een incasso bureau er boven op. Dit betreft dus een klacht over de aanvraagmethode. Verder blijkt het uit andere berichten op het internet dat als je geld op de kaart stort, het meteen verdwijnt en het bedrijf is niet te bereiken. Maar dat kan zij niet beamen. Dus iedereen is gewaarschuwd!

door 14peter - Nov 22, 2014 om 16:55
567 Antwoorden / 2 Vragen

Uit de AV;

9.1 U hebt recht op een 14daagse bedenktijd vanaf de datum dat U de overeenkomst hebt geaccepteerd. Mocht U Uw Prepaid Product en deze Overeenkomst willen opzeggen, stuur dan alstublieft Uw Kaart zonder handtekening en ongebruikt samen met een opzeggingsbrief naar Customer Service op het adres zoals vermeld staat in Bijlage 1, binnen 14 dagen vanaf het moment dat U deze Overeenkomst hebt geaccepteerd en U ontvangt een volledige terugbetaling van alle kosten.

Lijkt mij volstrekt helder...

diumenge
door diumenge - Nov 22, 2014 om 16:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, de kaart kost € 29,90 per jaar, en dit staat er over in de algemene voorwaarden: Berekend als cumulatief totaalbedrag voor de gehele geldigheidsduur van de Kaart, zijnde 3  jaar. Dit bedrag dient direct en in zijn geheel door U te worden betaald. De eerste keer moet  U Uw Kaart opwaarderen met een minimum van EUR 89,70 binnen 14 dagen nadat U  akkoord bent gegaan met deze Overeenkomst.

ab
door abelientje - Nov 22, 2014 om 17:01
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dank, werk jij misschien bij viabuy? Tja, inderdaad heeft zij niet goed gelezen....maar ik adviseer iedereen geen gebruik te maken van de kaart.

diumenge
door diumenge - Nov 22, 2014 om 17:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, ik werk daar niet. Ik heb echter wél even de moeite genomen de voorwaarden door te lezen...

edrick3
door edrick3 - Nov 22, 2014 om 17:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 22 nov 2014, 17:04]Nee, ik werk daar niet. Ik heb echter wél even de moeite genomen de voorwaarden door te lezen...

En als iedereen dat nou eens deed! ;-)

tijger1
door tijger1 - Nov 22, 2014 om 17:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En in welk programma had er dan bekend gemaakt moeten worden dat men eerst de voorwaarden moet lezen voordat men iets aanschaft? En als uw vriendin de kleine lettertjes niet kan lezen, op een computer zijn die heel simpel te vergroten. Of desnoods een keesbrilletje kopen van € 2,00.

mi
door miep67 - Mar 23, 2015 om 17:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb het zelfde probleem met hun alleen hier is de kaarty nooit aan gekomen en kon niets op zeggen .Ik heb dit ook aan gekaart bij radar en op gelicht maaar helaas niets meer gehoord