ray1967
door ray1967 Feb 27, 2015 om 19:28
Elektronica & tv

Video Bestand

Ik heb met een video bewerkings programma een MPEG-2 bestand gemaakt van mijn film. (home video)

Daar dit bestand te groot is voor een DVD heb ik het naar een USB stick gekopieerd om deze zo af te spelen via de DVD speler, maar de USB stick heb ik moeten formateren als NTFS , omdat FAT 32 maar 4 GB aan kan.

Nu is alleen mijn probleem dat de DVD speler NTFS niet onder steunt, en is even mijn vraag of ik dit nog anders kan oplossen...

2394 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 27, 2015 om 20:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hoe groot is dat bestand dan dat je het niet op een dvd kunt branden?
Hebben we het echt over mpeg-2? (Het MPEG-2-formaat (niet te verwarren met MP2, MPEG-1 Audio Layer 2) is voornamelijk ontwikkeld voor het transporteren van digitale kwalitatieve video en audio voor televisie-uitzendingen - Bron:wikipedia)

varabas
door varabas - Feb 27, 2015 om 20:38
450 Antwoorden / 35 Vragen

Beste Ray,
Ik weet niet of je het bestand als databestand rechtstreeks op een DVD wilt branden of er een "echte" DVD van wilt maken.

Ik raad je het gratis programma Freemake aan, hiermee zet je alles op o.a. video gebied om en als je er een "echte" DVD mee wilt branden dan past hij de grootte wel aan.

Hier Freemake downloaden: Freemake

Succes,
Bassie

diumenge
door diumenge - Feb 27, 2015 om 21:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het bestand is dus groter dan 4GB, is het dan zo'n lange film of is de kwaliteit zo hoog? Hoe dan ook, je zal het bestand moeten verkleinen of in stukken knippen. Speelt de speler divx of mkv af? Dat zijn goede formaten om de boel te verkleinen.

ray1967
door ray1967 - Feb 28, 2015 om 08:27
93 Antwoorden / 38 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 27 feb 2015, 20:27]Hoe groot is dat bestand dan dat je het niet op een dvd kunt branden?
Hebben we het echt over mpeg-2? (Het MPEG-2-formaat (niet te verwarren met MP2, MPEG-1 Audio Layer 2) is voornamelijk ontwikkeld voor het transporteren van digitale kwalitatieve video en audio voor televisie-uitzendingen - Bron:wikipedia)

Het bestand is 16 GB 4 uur film en gemaakt met Pinnacle Studio 16 met de optie MPEG-2 vervolgens naar een USB Stick gekopieerd, die ik dus op NTFS moest formatteren, waar dus mijn inziens het probleem ligt, ik ga er vanuit dat de DVD speler alleen FAT 32 accepteert.

Ik denk dat ik de film maar in stukken knip en dan naar DVD 9 brand, maar had deze dus liever op de USB Stick van 32 GB gehad.

ph
door philip36 - Feb 28, 2015 om 10:01
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het kan zijn dat de DVD-speler geen mpeg2 file kan afspelen.
Om te proberen of de DVD-speler NTFS ondersteunt zou u van de film een avi-bestand kunnen maken.
avi wordt meestal wel door DVD-spelers ondersteunt.

ray1967
door ray1967 - Feb 28, 2015 om 10:58
93 Antwoorden / 38 Vragen

Volgens de gebruiksaanwijzing staat er bij de USB aansluiting MPEG-4 , waarschijnlijk ondersteunt deze poort dan geen MPEG-2 , daar er ook staat : speelt geen bestanden af groter dan 2 GB , dan ligt daar het probleem waarschijnlijk.

ro
door ron530 - Feb 28, 2015 om 11:43
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De dvd speler zal wel wat ouder zijn omdat de speler geen grote bestanden aan kan. Misschien kan de dvd speler wel meerdere bestanden aan als het per bestand maar 2 gb is, het bestand zal dus in stukken van maximaal 2 Gb geknipt moeten worden. Of de USB stick nu fat 32 of ntfs geformatteerd is maakt niet zoveel uit het gaat om de codec die voor het bestand is gebruikt Avi of Mpeg 4 is het meest gebruikelijk.

ray1967
door ray1967 - Feb 28, 2015 om 12:42
93 Antwoorden / 38 Vragen

Iemand enig idee hoeveel GB de huidige DVD spelers (Home Cinema sets) aankunnen voor wat betreft de USB poort.

Kan daar weinig over vinden in de online gebruiksaanwijzingen...

ro
door ron530 - Feb 28, 2015 om 13:23
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Op de huidige generatie dvd en blu ray spelers en tv's is de grote van een bestand ongelimiteerd als ze maar in een leesbaar formaat zijn opgebouwd. Op de huidige generatie kunt u een externe schijf aan sluiten en die als een soort videorecorder of afspeler ook gebruikt kan worden. Met een smart tv/dvd speler wordt het nog simpeler want je streamt de film vanaf de pc naar de tv of dvd speler.

ray1967
door ray1967 - Feb 28, 2015 om 13:34
93 Antwoorden / 38 Vragen

Bedankt voor de uitleg.

Home Cinema Set is inderdaad al weer een aantal jaren oud, maar ook op m'n TV die nog niet zo heel oud is, heb ik ook een USB Poort, maar ook daar speelt de stick niet af met MPEG-2.

ro
door ron530 - Mar 1, 2015 om 09:44
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als dat zo is dan blijft er niets anders over dan het bestand naar AVI of Mpeg-4 te converteren. In ieder geval tot een bestand die uw dvd speler of tv wel kan behappen.

ray1967
door ray1967 - Mar 1, 2015 om 10:54
93 Antwoorden / 38 Vragen

Overweeg toch voor een nieuwe Home Cinema set te gaan, maar moet dan wel iets meer info inwinnen of de USB poort grote bestanden aan kan, anders heb k er nog niks aan voor op dit moment.

De gebruiksaanwijzing van in dit geval een LG set geeft hierover niks weer...

ro
door ron530 - Mar 1, 2015 om 11:10
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als u toch overweegt om voor een nieuwe set te gaan kies dan voor een set met internet mogelijkheid want dan kunt u films en video bestanden naar de set streamen vanaf uw pc die u vervolgens op de tv kunt bekijken.

ray1967
door ray1967 - Mar 1, 2015 om 11:17
93 Antwoorden / 38 Vragen

Dat heeft deze set inderdaad , maar hoe dat streamen werkt ,moet ik me eerst wel even in verdiepen.

ro
door ron530 - Mar 1, 2015 om 11:28
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Is niet zo moeilijk normaliter wordt de set aan het thuisnetwerk toegevoegd en is een rechter muis klik met de keuze afspelen met in mijn geval Philips tv/dvd voldoende. Kies op de set netwerk en daar vindt u het bestand terug, klik op afspelen dan moet het lukken.

diumenge
door diumenge - Mar 1, 2015 om 11:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je TV HDMI heeft, koop dan een chromecast. Installeer Plex mediaserver op je PC of laptop en stream je films naar de chromecast, bedienen doe je met een Android tablet/telefoon.