pe
door pedrovana Jul 29, 2015 om 19:07
Computers & telefonie

Video met .mpg extensie wel geluid maar geen beeld

Ik heb enige tijd geleden een aantal films op DVD met behulp van Freemake Video. Converter gedigitaliseerd en deze hebben een extensie .mpg. Ik wil deze wederom met Freemake over zetten naar MP4 . Het converteren naar MP4 gaat tergend langzaam en na ongeveer 5% te hebben geconverteerd gaat het programma volledig weg en springt het scherm weer naar het bureaublad. Wanneer ik het te converteren filmbestand echter met de groene pijltjesknop in Freemake open dan heb ik gewoon beeld en geluid. Als ik de films met Windows Media Player of QuickTime wil afspelen dan lukt dat niet en krijg ik alleen geluid te horen en geen beeld.. Blijkbaar de film nog in tact maar hij opent niet goed bij het afspelen en bij het converteren. Ik heb nog 40 films die ik naar MP4 wil overzetten. Wie heeft een suggestie/oplossing?

11294 7 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 29, 2015 om 19:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Probeer het bestand eens om te zetten met HandBrake (handbrake.fr), misschien lukt dat wel.

edrick3
door edrick3 - Jul 29, 2015 om 20:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo pedrovana,

Zou die freemake video converter eens opnieuw op je computer zetten ná verwijderen van de oude.
En/of lees eens hier voor wat andere mogelijkheden.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jul 29, 2015 om 20:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo pedrovana,

Zou die freemake video converter eens opnieuw op je computer zetten ná verwijderen van de oude.
En/of lees eens hier voor wat andere mogelijkheden.

..... Als ik de films met Windows Media Player of QuickTime wil afspelen dan lukt dat niet en krijg ik alleen geluid te horen en geen beeld.....
Je zou ook de VLC-player eens kunnen proberen.

Suc6

aurora1
door aurora1 - Jul 29, 2015 om 20:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens of klik hier werkt. Ik doe het vaker via dubbel klikken en naam wijzigen en dan de letters achter de punt verwijderen en daar de gewenste extensie voor in de plaats zetten. Of het ook voor video werkt weet ik niet (meer), maar als dat niet werkt kunt u de extensie opnieuw op die wijze veranderen in de oorspronkelijke extensie.

pe
door pedrovana - Jul 29, 2015 om 20:55
37 Antwoorden / 28 Vragen

Edrick3

Kan het liggen aan het feit dat het platform Windows 8.1 niet werkt bij Freemake Converter. Bij een opsomming van het platform zie ik wel Windows XP, Vista en Windows 7 staan maar geen Windows 8.1.

pe
door pedrovana - Jul 29, 2015 om 22:24
37 Antwoorden / 28 Vragen

Diumenge,
Dank voor uw antwoord. Ik heb het programma Handbrake gedownload en warempel, het probleem is opgelost. De bestanden .mpg worden correct overgezet naar MP4.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 31, 2015 om 18:34
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Tip; wanneer je geen software wilt installeren, kun je YouTube gebruiken om video om te zetten naar de extensie MP4. Groot voordeel is, geen enkele kennis benodigd, uploaden en weer downloaden dat is alles.