ed
door ed uley Jun 19, 2015 om 10:14
Computers & telefonie

Virus op Ipad

Bestaat er intussen al een virusscanner voor de Ipad? Ik zou nl. Een site hebben bezocht met een virus is de melding, waarna ik geleid werd naar Avg virusscanner deze zou ik aankunnen schaffen voor € 12,00 per week. Klopt dit?

18604 26 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 19, 2015 om 10:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

..... naar Avg virusscanner deze zou ik aankunnen schaffen voor € 12,00 per week. Klopt dit?.....
Nee.

Kijk eens hier.

Zou eens kijken voor Avast Free. Klik hier.
Of meteen hier.

Suc6

diumenge
door diumenge - Jun 19, 2015 om 10:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

AV software op een iPad lijkt mij een zinloos product. In ieder geval zolang je alleen apps uit de store gebruikt.

zoekster
door zoekster - Jun 19, 2015 om 10:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wellicht kunt u contact opnemen met de supportgroep van Apple en daar vragen wat in deze het verstandigst is.

klik HIER

ed
door ed uley - Jun 19, 2015 om 10:50
6 Antwoorden / 1 Vragen

@edrick3
Op mn PC Windows 8.1 heb ik een virusscanner staan via abbonnement bij mn provider, t.w. F-secure en dit geheel tot tevredenheid. Echter mn Ipad geeft toch voor mij vreemde meldingen, zodat ik vermoed dat hier toch een virus op zit. Kan ik nu Avast alleen voor mijn Ipad gebruiken of gaat dit dan ook automatisch voor mn Pc werken en zo ja, komt dit dan niet in conflikt met mn bestaande virusscanner? En welke Avast zou je me aanraden.
Alvast bedankt voor je bemoeiienis.

ed
door ed uley - Jun 19, 2015 om 10:52
6 Antwoorden / 1 Vragen

@diumenge
Ik kan melden dat er alleen apps gebruikt worden uit de appstore
Dank voor je reactie

ed
door ed uley - Jun 19, 2015 om 10:54
6 Antwoorden / 1 Vragen

@zoekster
Dank voor de tip

tijger1
door tijger1 - Jun 19, 2015 om 10:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ken heel veel mensen met al lange tijd een I-pad, heb hem zelf ook al drie en een half jaar, maar nog van niemand gehoord dat hij of zij een virus had of of een virusscanner.

Zou dus eerst maar bij Apple informeren voirdat u er iets op gaat zetten.

En wat voor vreemde meldingen krijgt u dan?

ed
door ed uley - Jun 19, 2015 om 11:07
6 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1
Kheb mn Ipad nu ook meer dan 3 jaar en nog nooit last gehad. Echter vorige week na bezoek aan diverse sites, kreeg ik een melding dat ik € 100,00 moest betalen met het ukah vouchersysteem anders zou mn Ipad lamgelegd worden.
Ik kon ook niets meer met Safari doen. Ik heb hieroverheen een systeemupdate gedaan en daarna was ik deze melding weer kwijt.
Student aanhuis heeft mn Ipad nagekeken en toen ik de Ipad vanmorgen weer gebruikte, kreeg ik de melding nadat ik een site had bezocht, dat ik een besmette site had bezocht en werd geleid naar. De mogelijkheid om AVG software te kopen (huren). Al mn apps komen van de appstore, kben teveel digibeet om ze ergens anders te betrekken en verder gebruik ik hm alleen om een beetje te surfen en te mailen.
Zelfs mn internetbankieren doe ik niet draadloos.
Dus als er een virus op de ipad staat zou dat alleen kunnen via bezoek aan besmette sites.

Cookies
door Cookies - Jun 19, 2015 om 11:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Voor een iPad heb je helemaal geen AV software nodig. (Zeker niet als je alleen apps installeert uit de de store.) Daar is Apple dan ook erg trots op;-)

ed
door ed uley - Jun 19, 2015 om 11:11
6 Antwoorden / 1 Vragen

@carola83
Dank voor de reactie

tijger1
door tijger1 - Jun 19, 2015 om 11:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou me dan ook maar geen zorgen maken. Ik neem aan dat u op een computer een backup hebt staan van uw I-pad. Dan kunt u hem altijd herstellen.

En al helemaal geen zorgen omdat u niet via de I-pad internetbankiert.

edrick3
door edrick3 - Jun 19, 2015 om 11:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ed uley,

..... Kan ik nu Avast alleen voor mijn Ipad gebruiken of gaat dit dan ook automatisch voor mn Pc werken.....
Wat het eerste betreft: ja. Dat laatste is niet het geval.
Gezien die vreemde meldingen is er toch iets aan de hand; die komen niet 'zomaar' uit de lucht vallen.
Zou dus toch maar even scannen.
.....ukash vouchersysteem ....
wordt o.a. aangegeven in mails en is frauduleus. Kijk bv. hier ter info.

Nog wat info: klik hier:

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Jun 19, 2015 om 11:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Mag allemaal wel waar zijn dat de Ipad geen AV nodig heeft, maar er staat nu wel malware op, dat is gewoon een feit. Nu moet iemand mij maar eens uitleggen waarom je geen bescherming nodig hebt als er toch malware wordt geinstalleerd op je Ipad.
Malware, schadelijke of onschadelijke, je wilt die troep gewoon niet.

Als je hem dan weer helemaal opnieuw moet installeren (omdat Apple nu eenmaal geen AV nodig heeft en daar zo trots op is) lijkt me een beetje drastisch allemaal.

tijger1
door tijger1 - Jun 19, 2015 om 12:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Valt wel mee dat drastich hoor.

Je zet hem terug naar fabrieksinstellingen en hangt hem daarna aan de computer. Heel simpel.

audb
door audb - Jun 19, 2015 om 12:24
1668 Antwoorden / 5 Vragen

In principe zal een trojan of virus niet installeert kunnen worden op een Apple I-Pad echter blijkt een illusie.
Via verlopen certificaten is het echter wel mogelijk om een Trojaan of maleware te plaatsen op een ipad.
Of het nut heeft om een dure virus scanner te gebruiken op een ipad? nee er zijn gratis versies die het goed tot uitstekend doen.
maar de goedkoopste en beste manier is wel om gewoon de ipad te resetten (opnieuw installeren) en altijd de nieuwste besturingssysteem op de ipad te installeren en eind dit jaar komt IOS 9 uit die meteen een stuk verbeterd is(of zou moeten zijn)

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 19, 2015 om 12:27
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Ed uley,
Schadelijke software
Voor schadelijke software hoeft u op de iPad niet bang te zijn. Apple ziet namelijk streng toe op alle programma's die in de App Store worden uitgebracht. Dus alle apps zijn uitgebreid door Apple gecontroleerd. Verder is de iPad zo gemaakt dat alle apps los van elkaar werken en geen toegang hebben tot andere delen van het apparaat. Daarom is een antivirusprogramma voor de iPad niet nodig. Sterker nog: het bestaat niet eens.uit KLIK

Vr, gr.

ma
door martud - Jun 19, 2015 om 12:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

Nooit een product kopen waar je per week of zo voor moet betalen. Als er al een product is voor je iPad moet je nooit meer betalen dan enkele euro's. En alleen in de Apple-store kopen. Rommel op je iPad komt vaak binnen via de Java browser plug-in. Je kunt deze uitzetten en alleen inschakelen als dat nodig is bij bezoek aan sites die je vertrouwd. Is misschien wat omslachtig maar wel erg save. Java-script is erg onveilig en wordt door Apple ook standaard uitgezet.

wi
door wimkep - Jun 19, 2015 om 13:30
16 Antwoorden / 1 Vragen

Twee weken geleden kocht ik een nieuwe Macbook bij de officiële Apple reseller Icentre en vroeg daar naar nut en noodzaak van een virusscanner op onze Ipads en nu dus ook op de nieuwe laptop. Het antwoord van de medewerker was :" Als je ellende wilt met Apple producten moet je er een virusscanner op zetten ". Volgens hem is Apple met zijn apparaten duurder, maar verdien je dat gedeeltelijk terug, omdat de bouwkwaliteit wat beter zou zijn waardoor vervanging minder snel nodig is en omdat je niet zou hoeven te investeren in beveiligingsprogrammas. Hij doelde hier wel op het gebruik van de spullen door mij als particulier. Voor bijvoorbeeld een bank zal het anders kunnen liggen.

Cookies
door Cookies - Jun 19, 2015 om 13:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 19 jun 2015, 11:52]Mag allemaal wel waar zijn dat de Ipad geen AV nodig heeft, maar er staat nu wel malware op, dat is gewoon een feit. Nu moet iemand mij maar eens uitleggen waarom je geen bescherming nodig hebt als er toch malware wordt geinstalleerd op je Ipad.
Malware, schadelijke of onschadelijke, je wilt die troep gewoon niet.

Als je hem dan weer helemaal opnieuw moet installeren (omdat Apple nu eenmaal geen AV nodig heeft en daar zo trots op is) lijkt me een beetje drastisch allemaal.

Wel, volgens Mr. Apple en c.s. heb je echt geen AV nodig, want ze leveren een SUPER product. Althans, volgens Apple en hun fanatieke aanhang (daar hoor ik zeker niet bij). Macwouter zal ongetwijfeld gaan reageren. Mag hij het uitleggen.

Geen idee wat vragensteller gedaan heeft, is vanachter mijn p.c. niet te zien.

ba
door bartbo - Jun 19, 2015 om 15:13
37 Antwoorden / 36 Vragen

Misschien hier eens kijken?

Uw iPhone of iPad opruimen met AVG PC TuneUp®

ho
door honza23 - Jun 19, 2015 om 15:23
261 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=wimkep schreef op vrijdag 19 jun 2015, 13:30] Volgens hem is Apple met zijn apparaten duurder, maar verdien je dat gedeeltelijk terug, omdat de bouwkwaliteit wat beter zou zijn waardoor vervanging minder snel nodig is en omdat je niet zou hoeven te investeren in beveiligingsprogrammas. Hij doelde hier wel op het gebruik van de spullen door mij als particulier.

Wat een onzin. De onderdelen van iZooi zijn net zo goed of slecht als van producten van b.v. Lenovo. En vervanging? Ik schrijf dit op een simpele pc die al 10 jaar oud is en waar ook nooit iets aan vervangen is; gekocht bij een lokaal winkeltje, kostte slechts 80% minder dan zo'n dure appel.
En omtrent beveiligingsprogramma's: ik heb na Windhoos gewoon een magazine met een CD-Rom gekocht met Linux en dat binnen (als beginner!) 15 minuten op deze pc gezet: is gratis, is veiliger dan zowel Windhoos als iZooi. Vergeet niet: alle internetservers draaien op Unix, en zonder volmachten kan daar geen externe software (en dus virussen) op gezet worden. Welnu, Linux is afgeleid van dat Unix, en ja, er kan niet één softwareprogramma bij op de pc komen zonder mijn wachtwoord: nul virussen en dus een super stabiel systeem. Kosten dus: nul euro.
Mensen die nu roepen dat appels zo geweldig zijn: iOS is net als Linux ook afgeleid van Unix, maar is een fractie minder veilig. Er wordt dan ook gezegd: 90% van alle virussen is gericht op Windhoos, 10% op appel, en 0% op Linux. Zoek maar eens op Ubuntu (14.04 LTS) of op Linux Mint 17. En nee, een verkoper zal je dit nooit aanraden, want hij kan er niets aan verdienen...

he
door henri_b - Jun 19, 2015 om 15:56
27 Antwoorden / 0 Vragen

Een virusscanner voor 12,00 Euro per week is sowieso ridicuul, dus is zou er maar niet intrappen.....
(= 624 Euro per jaar!)

pi
door pieterwolters - Jun 19, 2015 om 17:40
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 19 jun 2015, 11:18]Ik zou me dan ook maar geen zorgen maken. Ik neem aan dat u op een computer een backup hebt staan van uw I-pad. Dan kunt u hem altijd herstellen.

En al helemaal geen zorgen omdat u niet via de I-pad internetbankiert.

Als je wilt internetbankieren is het veiliger om dat met een iOS of Android app te doen dan via een PC browser....

wimmi20
door wimmi20 - Jun 19, 2015 om 17:49
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Die dreigmail van die 100 euro zal ook een virusscanner niet verwijderen.
De boeven hebben gewoon uw IP adres onderschept.

En dat aanbod om AGV te huren is natuurlijk van dezelfde boefjes afkomstig.
Ga je daar op in dan zal je je persoons en bank gegevens moeten openbaren.
En dan ben je dat woord van 3 letters.

Ikzelf heb op mijn tablet AVAST ge-installeerd, dat is gratis.
Het is niet alleen een virusscanner maar doet ook andere handige dingetjes.
Ik lach me suf ! Een virusscanner aanschaffen voor 12.50 per week.
Dat is 600 eutjes per jaar !
Dat is een jaarsalaris in Nigeria, want uit dat soort landen komen deze oplichters.
De tijd dat APPLE computers waren beschermd tegen virussen en malware aanvallen is verleden tijd.
Criminelen hebben ook deskundigen op de loonlijst.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 19, 2015 om 18:27
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Net gelezen op de site van RADAR :
APPLE heeft een flink beveiligingslek wat APPLE tot nu toe niet heeft kunnen oplossen.
APPLE is niet zo veilig als sommigen hier veronderstellen.

ed
door ed uley - Jun 20, 2015 om 10:01
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil iedereen die gereageerd heeft hartelijk danken voor de genomen moeite. Ik zal er zeker mijn voordeel mee doen!
Nogmaals dank
Ed