mgvrkn
door mgvrkn Dec 22, 2012 om 18:19
Computers & telefonie

Virus,malware???

Hallo,

Ik denk dat ik een virus oid naar binnen heb gehaald bij het downloaden op mijn laptop Windows 7
Als ik de startpagina oproep van google komt er steeds een pagina van conduit.com
Ook komt er daarna een klein schermpje wat ik niet meer weg krijg of ik moet mijn laptop uit doen.
In dat schermpje staat De fileConverter 1.4 Community-werkbalk werd geinstall....en verder niks
Ook staat er nog verder:
Wilt u deze gepersionaliseerde knop toevoegen aan uw w.....en weer verder niks.
Hoe krijg ik al die narigheid weg op een eenvoudige manier want ik ben ècht een leek!!!!!!!

Gr.mgvrkn

2609 25 Rapporteer

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 22, 2012 om 18:21
184 Antwoorden / 61 Vragen

nog iets vergeten:

wat betekend of is:akaQa.com

edrick3
door edrick3 - Dec 22, 2012 om 18:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mgvrkn,

Probeer eerst eens MBAM te laten scannen.
Downloaden (klik hier) onder FREE en laten updaten. Daarna laten scannen.
Vermeld even hier of dit geholpen heeft.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Dec 22, 2012 om 18:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=mgvrkn schreef op zaterdag 22 dec 2012, 18:21]nog iets vergeten:

wat betekend of is:akaQa.com

Dat is ook een (vervelende) toolbar.

Eerst maar eens scannen met MBAM.

freya
door freya - Dec 22, 2012 om 18:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou toch éérst de systeemherstel doen (dan wordt die rommel in ieder geval niet meer opgestart) en pas daarna scannen met MBAM om de boel op te ruimen.

Freya

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 22, 2012 om 19:00
184 Antwoorden / 61 Vragen

@eddrick3

Dank voor uw snelle antwoordt.
Hij is nu aan het scannen.
Duurt zeker een tijdje.
Ik geef nog wel een seintje als het gelukt is.

Gr.mgvrkn

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 22, 2012 om 19:27
184 Antwoorden / 61 Vragen

@freya
Scannen was al begonnen, sorry.

@edrick3
Scannen heeft PuP Fun Web.Pr er uit gehaald.
Nu kan ik de webpagina wel wegklikken wat eerst niet kon maar ik krijg nog niet mijn google startpagina.
Moet ik dan nu systeemherstel toepassen als dat mij lukt?

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 22, 2012 om 19:28
184 Antwoorden / 61 Vragen

was wel een snelle scan of maakt dat niet uit?

aurora1
door aurora1 - Dec 22, 2012 om 19:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees anders ook nog even hier : KLIK.

edrick3
door edrick3 - Dec 22, 2012 om 20:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mgvrkn,

Zou toch maar eerst systeemherstel toepassen zoals eerder omschreven en daarna nogmaals een volledige scan met MBAM.

Meld hier de resultaten dan nog maar eens.

Met vr.gr.

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 22, 2012 om 20:59
184 Antwoorden / 61 Vragen

Is gelukt met systeemherstel zonder scannen.
Kan niet meer scannen want ik kan hem niet meer vinden en als ik opnieuw wil downloaden gaat niet meer want hij is nog aanwezig maar waar?
Wat nu?
Zo houden?

edrick3
door edrick3 - Dec 22, 2012 om 21:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mgvrkn,

Mooi dat het met systeemherstel al goed gekomen is.
Hoop dat je er geen last meer van hebt.
Als je MBAM niet meer kunt vinden kun je eventueel de zoekfunctie gebruiken.
Toch handiger voor een eventuele volgende keer om dat op je computer te hebben staan.
Typ in het zoekveld mbam, verwijder alles (alles selecteren en kiezen voor verwijderen) en download opnieuw, óf:
typ in het zoekveld mbam-setup en klik dit met de linkermuisknop 2x aan om mbam opnieuw te installeren.

Daarna voor de zekerheid een complete scan.

Suc6

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 22, 2012 om 21:34
184 Antwoorden / 61 Vragen

Heb het nogmaals geprobeerd maar er valt niets te klikken want er komt niks.
Alleen wat ik in het zoekveld heb getypt staat er maar verder niets ook niet er boven???

edrick3
door edrick3 - Dec 22, 2012 om 22:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mgvrkn,

???
Dan staat mbam er blijkbaar toch niet op?

Probeer het volgende nog eens:

Typ een woord in het zoekvak, in dit geval dus mbam.

Ga naar de onderkant van de lijst met zoekresultaten. Voer een van de volgende handelingen onder Opnieuw zoeken in en wel deze:

Klik op Computer om op alle locaties van de computer te zoeken. Dit is de aangewezen manier om naar bestanden te zoeken die niet zijn geïndexeerd, zoals systeem- en programmabestanden. Dergelijke zoekopdrachten nemen echter meer tijd in beslag.

We lezen het wel.

Met vr.gr.

jo
door jorisw - Dec 23, 2012 om 11:21
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En alvast een vervolgtip voor als het is verwijderd: nooit zomaar dingen installeren. Bij veel gratis software worden dit soort dingen geinstalleerd omdat die bedrijven de software betalen. Maar meestal kan je het gewoon uitvinken en alsnog de gratis software installeren.

Nog makkelijker is zoeken naar open source software (bijv. via www.sourceforge.net) die doet wat je nodig hebt; daarbij wordt niks extra's geinstalleerd.

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 23, 2012 om 12:36
184 Antwoorden / 61 Vragen

@edrick3

Was het gisteravond ff zat!
Heb vanmorgen gedaan wat je schreef maar daar kom ik ook niet mee verder.
Ik krijg n.l.helemaal geen zoekresultaten of begrijp ik je niet goed?
Ben ook nog ff op comp.locatie´s aan het zoeken geweest maar dat is een gezoek..
Daarna heb ik het bestand nogmaals gedownload maar ik kom niet verder dan uitvoeren.Dan wordt er vermeld dat deze map al bestaat.
Ook staat er nog bij:Wilt u toch naar die map installeren?
Kan ik dat doen of heb ik hem dan toch dubbel?

edrick3
door edrick3 - Dec 23, 2012 om 12:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mgvrkn,

Snap van hiervandaan niet waarom de zoekfunctie niet 'zoekt' (of niets vindt als er wel (??) iets is).
Zou 'wilt u toch naar die map installeren' bevestigen met ja.
Kan geen kwaad.

Suc6

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 23, 2012 om 14:59
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo mgvrkn,
u zou ook op het configuratiescherm kunnen kijken bij programma's of NBAM is geïnstalleerd en het vandaaruit verwijderen om het opnieuw te installeren.
Vr. gr. sjoppie.

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 23, 2012 om 15:16
184 Antwoorden / 61 Vragen

@sjoppie
Ook dat heb ik gedaan maar niks gevonden???

@edrick
Heb mbam opnieuw gedownload en uitgevoerd.
Daarna een volledige scan zoals u aangaf.
Was weer dezelfde infectie die er uit kwam als bij de eerste scan???
Weer verwijderd en nu maar hopen dat hij niet meer terug komt anders moet ik toch een sterker medicijn gebruiken ;-)))
Ik heb al Windows Sec.Ess.
moet ik deze nu verwijderen of kan ik ze beide gebruiken?

Gr.mgvrkn

edrick3
door edrick3 - Dec 23, 2012 om 15:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mgvrkn,

Neem aan dat je die 'infectie' in quarantaine hebt geplaatst en/of verwijderd.

MBAM is een andersoortig programma dan Windows Sec.Ess.
Kun je rustig beide op je compu laten staan.
MBAM doet niets als je het niet zelf 'aanzet' als je denkt dat er spyware/malware op je computer is binnengekomen.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Dec 23, 2012 om 15:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mgvrkn,

Kijk ook nog eens in je Program Files of daar een map staat met 'Fun Web Products'. Zo ja, dan handmatig verwijderen.
Je kunt ook de zoekfunctie nog eens gebruiken en laten zoeken op Fun Web (en alles verwijderen).
Scan dan nog eens met SAS (klik de rode knop) in de veilige mode.

Suc6

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 23, 2012 om 20:34
184 Antwoorden / 61 Vragen

@edrick3
Heb ze natuurlijk verwijderd.
Met de rest ga ik morgen nog eens aan de slag.
Tot zover nog bedankt.
Ik laat morgen nog iets van mij horen/zien.

Gr.mgvrkn

mgvrkn
door mgvrkn - Dec 25, 2012 om 13:57
184 Antwoorden / 61 Vragen

@edrick

Heb het nog een keer nagelopen maar niks te vinden.
Ga er nu vanuit dat alles weg is.
Kwam nog wel iets tegen van MBAM van de eerste download nl gecompileerd html help bestand???
Heb het verwijderd.
Tot zover allen bedankt ook voor de tips.
Moet in het vervolg nog beter opletten.

Mvg.
mgvrkn

edrick3
door edrick3 - Dec 25, 2012 om 13:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mgvrkn,

Mocht het niet geholpen hebben, start dan de computer op in Veilige Modus en pas systeemherstel toe met een datum vóórdat dit optrad en scan dan nog eens met MBAM.

Veilige Modus:
F8 toets:
Sluit Windows af en start de computer opnieuw op
De PC begint met opstarten. Druk nu een aantal malen achter elkaar op de F8 toets. Er verschijnt vervolgens een menu in beeld waarin een aantal opties geselecteerd kunnen worden
Kies nu met behulp van de pijltjestoetsten op je keyboard of de muis voor de optie Veilige modus en druk vervolgens op de Enter-toets
De computer wordt nu in veilige modus opgestart. Wanneer je de taken uitgevoerd heb die je moest doen, start je de computer opnieuw op. De normale modus wordt dan weer geladen.

Systeemherstel:
Klik op de knop Start om Systeemherstel te openen. Typ Systeemherstel in het zoekvak en klik in de lijst met zoekresultaten op Systeemherstel. Als je om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typ je het wachtwoord of een bevestiging.

Volg de stappen in de wizard om een herstelpunt te kiezen en je computer te herstellen.

Suc6

freya
door freya - Dec 25, 2012 om 14:04
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mgvrkn schreef op zaterdag 22 dec 2012, 20:59]Is gelukt met systeemherstel zonder scannen.
Kan niet meer scannen want ik kan hem niet meer vinden en als ik opnieuw wil downloaden gaat niet meer want hij is nog aanwezig maar waar?
Wat nu?
Zo houden?
Dat je MBAM niet meer kan vinden klopt wel. Immers, met het systeemherstel naar een eerdere datum heb je de installatie van MBAM ongedaan gemaakt.

Je zou het zo kunnen laten, maar ik zou voor de zekerheid alles toch nog even scannen. En opnieuw downloaden hoeft niet, opnieuw installeren wel. Zoek het gedownloade bestand op (waar je het eerder hebt opgeslagen) en je kunt het opnieuw installeren. Dat zou zonder problemen moeten kunnen.

Freya

edrick3
door edrick3 - Dec 25, 2012 om 20:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mgvrkn,

Hopelijk blijft het probleem nu weg.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.