gerbera
door gerbera Mar 15, 2015 om 11:43
Computers & telefonie

Virusscanner

Heb het Kassaprogramma gezien over de Virusscanner. Hierbij kwam G DATA als beste uit de bus. Wat echter niet vermeld werdt was dat je naast de scannen ook nog het programma Internetsecurity zou moeten aanschaffen wil je dezelfde beveiliging hebben als McAfee. Daar wordt dit programma standaard bijgeleverd en beschik je over Webbeveiliging, Firewall, Virus en Spayware beveiliging, Anti spam, Privacy bescherming (Shreder), Ouderlijk toezicht, beveiliging van je netwerkverbinding waarbij je de melding krijgt dat een ander gebruik wil maken van jouw netwerk en nog vele ander handige hulpprogramma's. En wat de automatische verlenging betreft, die kun je gewoon uitschakelen. Staat deze ingeschakeld krijg je vooraf bericht over de verlenging en kun je hem alsnog uitschakelen.

3892 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 15, 2015 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

allo gerbera,

En wat is nu je vraag? ;-)

G DATA
TOTAL PROTECTION
Het zorgeloze totaalpakket met Antivirus-module, firewall en encryptie voor maximale gegevensbeveiliging

De beste beveiliging op de markt! G DATA TOTAL PROTECTION beveiligt u niet alleen betrouwbaar tegen virussen, trojanen, spyware en hackeraanvallen - dankzij uitgebreide extra functies zoals de encryptie van uw persoonlijke gegevens of betrouwbare apparaatcontrole bent u ook optimaal beschermd tegen alle andere bedreigingen.

Nieuw in deze versie is de uitgebreide exploitbeveiliging: deze beschermt uw pc bijkomend tegen malware die gericht veiligheidslekken in geïnstalleerde software misbruikt.
Klik hier.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2015 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou sowieso niet te veel vertrouwen op de uitslag van deze test.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2015 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op zondag 15 mrt 2015, 11:53: Ik zou sowieso niet te veel vertrouwen op de uitslag van deze test.
Dat is wat ik er mee wilde zeggen, hoe opjectief zijn de testen van de consumentenbond.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2015 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u bij ING bankiert kunt u Mc Afee total protection voor 3 pc's kopen voor €18 + 900 rentepunten.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2015 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

philip36 schreef op zondag 15 mrt 2015, 12:09: Als u bij ING bankiert kunt u Mc Afee total protection voor 3 pc's kopen voor €18 + 900 rentepunten.
Is mij bekend, echter ik gebruik McAfee al tientallen jaren met alle tevredenheid.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2015 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kassa en ICT: zeer slechte combinatie!

ve
door verwijderd - Mar 15, 2015 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat compenseert dan weer een beetje de rente die je laat liggen bij de ING...

ve
door verwijderd - Mar 15, 2015 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

philip36 schreef op zondag 15 mrt 2015, 12:09: Als u bij ING bankiert kunt u Mc Afee total protection voor 3 pc's kopen voor €18 + 900 rentepunten.

McAfee? Waardeloos? En aangezien veel ouderen op oude pc's werken: veel te zwaar voor oude pc's.

Kies tussen Kaspersky, Eset of Bitdefender.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2015 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

OT
.....Kies tussen Kaspersky, Eset of Bitdefender......

En zo zijn er nog wel een paar.
Maar Bitdefender komt in de bovenste regionen bij een aantal tests.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2015 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

En Norton natuurlijk, ondanks dat er nog steeds reacties zijn dat het zo'n zwaar programma zou zijn, niet dus, al jaren niet meer.....

ve
door verwijderd - Mar 15, 2015 om 12:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zondag 15 mrt 2015, 12:27: OT
.....Kies tussen Kaspersky, Eset of Bitdefender......

En zo zijn er nog wel een paar.
Maar Bitdefender komt in de bovenste regionen bij een aantal tests.

OT @ edrick3: Zucht...... uhhh, hoe word ik expert van de week/maand? Nou daar kan jij wel antwoord op geven!!!!

Ja tuurlijk zijn er nog wel een paar, maar het gaat om de beste programma's!!!!!!!!!!!!

ve
door verwijderd - Mar 15, 2015 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerbera schreef op zondag 15 mrt 2015, 12:06:
diumenge schreef op zondag 15 mrt 2015, 11:53: Ik zou sowieso niet te veel vertrouwen op de uitslag van deze test.
Dat is wat ik er mee wilde zeggen, hoe opjectief zijn de testen van de consumentenbond.

Iemand met een top-antwoord waarderen omdat dat antwoord goed in het straatje past, en zonder dat degene die dat antwoord geeft onderbouwd waarom er wel of niet op die uitslag vertrouwd moet worden geeft ook een goed inzicht van jouw "objectieve" beoordelingsvermogen, not dus.

Er is niets mis met jouw McAfee, maar als ik bijna 100 Euro moet betalen voor software die goed is, maar beslist niet de top, en waarbij de bescherming net zo goed of slecht is als AV-software voor minder als de helft van die 100 Euro, dan is de keuze denk ik snel gemaakt, ook al werk jij er al tientallen jaren tot volle tevredenheid mee.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2015 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

gompy2 schreef op zondag 15 mrt 2015, 12:52:
gerbera schreef op zondag 15 mrt 2015, 12:06:
diumenge schreef op zondag 15 mrt 2015, 11:53: Ik zou sowieso niet te veel vertrouwen op de uitslag van deze test.
Dat is wat ik er mee wilde zeggen, hoe opjectief zijn de testen van de consumentenbond.

Iemand met een top-antwoord waarderen omdat dat antwoord goed in het straatje past, en zonder dat degene die dat antwoord geeft onderbouwd waarom er wel of niet op die uitslag vertrouwd moet worden geeft ook een goed inzicht van jouw "objectieve" beoordelingsvermogen, not dus.

Er is niets mis met jouw McAfee, maar als ik bijna 100 Euro moet betalen voor software die goed is, maar beslist niet de top, en waarbij de bescherming net zo goed of slecht is als AV-software voor minder als de helft van die 100 Euro, dan is de keuze denk ik snel gemaakt, ook al werk jij er al tientallen jaren tot volle tevredenheid mee.

Beste gompy2, Het enige wat ik wil aangeven is hoe objectief dergelijke testen zijn. Er zijn al zoveel testen gedaan die steeds weer een andere uitkomst hebben dat je je moet afvragen hoe betrouwbaar deze zijn. Vandaar de waardering Top antwoord en niet omdat het in mijn straatje past. Want welke viruscanner,ongeacht de prijs, men heeft zal mij een worst wezen, als betreffende gebruiker er tevreden mee is prima. Ik heb ook nergens geschreven dat mijn scanner beter zou zijn dan andere heb alleen aangegeven dat de info van Kassa onvolledig was.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2015 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor uw toelichting en nu ik toch hier ben, ik heb voor het pakket van McAfee nooit € 70 betaald.

In het begin aangeschaft via Planet {KPN} en de laatste jaren via ING.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2015 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

gerbera schreef op zondag 15 mrt 2015, 15:22: Beste gompy2, Het enige wat ik wil aangeven is hoe objectief dergelijke testen zijn. Er zijn al zoveel testen gedaan die steeds weer een andere uitkomst hebben dat je je moet afvragen hoe betrouwbaar deze zijn. Vandaar de waardering Top antwoord en niet omdat het in mijn straatje past. Want welke viruscanner,ongeacht de prijs, men heeft zal mij een worst wezen, als betreffende gebruiker er tevreden mee is prima. Ik heb ook nergens geschreven dat mijn scanner beter zou zijn dan andere heb alleen aangegeven dat de info van Kassa onvolledig was.

Beste gerbera,
Men kan zich afvragen hoe een test uitgevoerd is en of die wel betrouwbaar is.
Daar kan iemand commentaar op hebben, maar dan moet men wel aangeven om wat voor reden een test niet deugd.
In jouw openingsreactie haal je de werking van G-Data onderuit door te beweren dat die scanner niet hetzelfde doet als de scanner die jij gebruikt, MacAfee.
De werking van die twee zijn hoegenaamd hetzelfde, aleen betaal je voor de G-Data meer als de helft minder:
Functie's van G-Data:

Beste beveiliging tegen virussen en andere gevaren op internet Beste virusherkenning dankzij parallel werkende technologieën die zelfs de nieuwste bedreigingen geen kans geven
Gedragscontrole van bestanden Proactieve herkenning en cloudverbinding beveiligen zelfs tegen nog onbekende malware
Realtimebeveiliging van uw e-mails Inkomende e-mails worden meteen bij ontvangst gescand op schadelijke bijlagen en andere verdachte inhoud, voordat ze uw systeem kunnen beschadigen
Beveiliging tegen veiligheidslekken in uw software De gloednieuwe exploitbeveiliging beschermt uw computer betrouwbaar tegen veiligheidslekken in geïnstalleerde software - van de tekstverwerker tot de browser-plug-in
Veilig online bankieren en shoppen De gepatenteerde BankGuard-technologie en nieuwe keyloggerbeveiliging beschermen uw browser tegen manipulatie en gegevensdiefstal
Beveiliging tegen hackeraanvallen door betrouwbare firewall Controleert alle inkomende en uitgaande verbindingen op verdacht gedrag en beveiligt u betrouwbaar tegen hackers en aanvallen op uw netwerk
AntiSpam tegen reclame- en phishingmails De e-mail- en spambeveiliging blokkeert niet alleen vervelende spam, maar verwijdert ook direct gevaarlijke phishinglinks
Beschermt uw kinderen tegen ongeschikte inhoud De geïntegreerde beveiliging beschermt uw kinderen tegen ongeschikte websites en voorkomt overmatig surfen en gamen met tijdgestuurd computer- en internetgebruik
Premiumsupport uit de eerste hand Ons supportteam werkt nauw samen met de ontwikkeling in onze hoofdzetel in Duitsland, zodat we u snel en zonder omwegen de beste ondersteuning kunnen bieden

Wat voor echt functionele en elementaire functie's moet een AV-scanner nog meer bieden dan, buiten onzinnige quasi-veilige toeters en bellen die alleen de prijs opdrijft?

Je gaf diumenge een top-antwoord markering, omdat die aangaf niet te veel vertrouwen te hebben in deze test.
Dat mag uiteraard, het past goed in jouw verhaal, maar waar staat de onderbouwing waarom er niet te veel vertrouwen gegeven mag worden, waar staat hoe die testen zijn uitgevoerd en wat jouw "top-antwoord" rechtvaardigt?

Hoe ze worden uitgevoerd kun je hier lezen:

Hoe wij virusscanners testen

Alle beveiligingspakketten zijn getest op een pc met Windows 8.1.
Zowel de antivirus- als de firewall-onderdelen van de pakketten zijn getest.
We stellen de virusscanners bloot aan allerlei kwaadaardige software (malware) die binnenkomt via de browser of via een USB-stick.

Samenstelling totaalscore

De totaalscore van de beveiligingspakketten is opgebouwd uit een aantal suboordelen die voor wisselende percentages meetellen:

Malware blokkeren (60%)

Hoe goed de programma's beschermen tegen malware. Voor dit testonderdeel worden de antimalwareprestaties op meerdere manieren getest, waarbij we zoveel mogelijk met realistische scenario's werken. De antimalwaretest bestaat uit de volgende onderdelen:

Een url-test waarbij we beoordelen hoe goed de programma's foute websites blokkeren.
Een web-test, waarbij we malware van internet opzoeken, downloaden en activeren. We beoordelen of en in welk stadium de software daarbij ingrijpt. Hoe eerder hoe beter natuurlijk.
Een usb-test, waarbij we een computer een tijdje van het internet afhalen (zodat de programma's geen updates binnen krijgen) en dan malware introduceren via een usb-stick. Deze test beoordeelt de 'heuristische' of voorspellende capaciteiten van de software.
Een scan van een harde schijf met duizenden 'gevangen' malware-monsters (online en offline)

Gebruiksgemak (15%)

We beoordelen voor dit onderdeel de kwaliteit van de gebruikersinterface. We keken de kwaliteit en de duidelijkheid van het startscherm, de benoeming van de onderdelen en de begrijpelijkheid van de meldingen. Als het programma niet in het Nederlands is uitgevoerd, onnodige browseruitbreidingen installeert of reclame bevat, worden er strafpunten gerekend. Ook de kwaliteit van de installatie en deinstallatie telt mee in het oordeel voor gebruiksgemak.

Systeembelasting (15%)

We beoordelen op meerdere manieren hoe de software het opstarten en het functioneren van onze test-pc vertraagde.

Firewall (10%)

De prestaties van de firewall werd op meerdere manieren getest. We keken bijvoorbeeld hoe de firewalls omgingen met portscans en DDoS-aanvallen. Ook werd bekeken of de firewalls standaard uitgaand netwerkverkeer blokkeren. We bekeken tot slot hoe makkelijk het is om de firewall optimaal in te stellen.

NB: bij de (gratis) beveiligingspakketten zonder firewall gebruiken we de score van de Windows Firewall.

Testresultaten
Welke virusscanners komen als beste uit de test? Log in of word lid en vergelijk de testresultaten van de geteste pakketten.
Predicaten

De Consumentenbond test producten en diensten en geeft die vervolgens een Testoordeel mee. Naast dat Testoordeel wordt ook een richtprijs van een product of dienst bepaald. Op basis daarvan wordt de prijs/kwaliteitverhouding berekend en kan een getest product of een dienst binnen zijn groep of categorie een predicaat meekrijgen.

Bron, -> Hier

Hoe G-Data en MacAfee scoort bij bijvoorbeeld AV-Test.org, een gerenommeerd Duits test-lab:
Op Windows, klik -> G Data Internet Security

Op 1 onderdeel 2 procent minder als 100 %.

Klik-> McAfee Internet Security.

Op 1 onderdeel wel 7 procent minder als 100 %.

rots92 schreef op zondag 15 mrt 2015, 15:51: Bedankt voor uw toelichting en nu ik toch hier ben, ik heb voor het pakket van McAfee nooit € 70 betaald.
In het begin aangeschaft via Planet {KPN} en de laatste jaren via ING.

Als iemand deze software voor het eerst koopt, en daar gaat men van uit, betaald men voor de Total Protection 2015 bijna 100 Euro, op 4 Euro en 5 cent na.

Klik hier-> McAfee Total Protection 2015

ve
door verwijderd - Mar 17, 2015 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

rots92 schreef op zondag 15 mrt 2015, 15:51: Bedankt voor uw toelichting en nu ik toch hier ben, ik heb voor het pakket van McAfee nooit € 70 betaald.
In het begin aangeschaft via Planet {KPN} en de laatste jaren via ING.

In mijn vorige reactie refereerde ik naar McAfee Total Protection 2015 voor een prijs van bijna 96 Euro.
Dit is niet de goede Suite om te vergelijken met G-Data Internet Security.

Het moet zijn McAfee Internet Security, dat is een vergelijkbare Suite.
En dan is die als men die aanschaft bij McAfee ook flink aan de prijs, namelijk €74,95, klik-> Hier

Echter, men kan het ook wel eens treffen, en ergens deze McAfee Internet Security voor wel een héél schappelijke prijs aanschaffen.
Voor nog geen 15 Euro wordt men de bezitter van de McAfee Internet Security 2015 voor 1 PC.

Klik-> McAfee Internet Security 2015

Goedkoper heb ik nog niet kunnen vinden.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2015 om 09:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op zondag 15 mrt 2015, 12:23:
philip36 schreef op zondag 15 mrt 2015, 12:09: Kies tussen Kaspersky, Eset of Bitdefender.

Jazeker 'het antivirus pakket van ''Kaspersky total security'' werkt 10 x beter dan het gratis te downloaden pakket van AVG !

Had tijdelijk dit gratis pakket van AVG geïnstalleerd . Helaas past AVG per 15 okt. 2015 het privacybeleid aan. Kennelijk is het nodig om (nog) meer gegevens in te zamelen dan ze al deden. Kennelijk om uit de ontwikkelingskosten van het product te komen.

ve
door verwijderd - Sep 16, 2015 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@curly: Je hebt de quotes door elkaar gegooid! Ik heb het alleen over 'Kaspersky, Eset of Bitdefender' gehad. Ben helemaal geen aanhanger van AVG!