Hv
door Hvdv Mar 15, 2015 om 14:21
Computers & telefonie

Virusscanner

Hallo,
Waar kan ik veilig G-data security 2015 dowloaden,kan ik hem ook eerst gratis uitproberen,deze moet de beste zijn volgens Vara Kassa gisteravond op tv.

Groetjes hvdv

5799 11 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - Mar 15, 2015 om 14:31
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Die G-DATA is best wel goed, maar er zijn meer goede hoor, dus staar je daar niet blind op.
Voor het uitproberen:

Klik hier-> Probeer 30 dagen gratis

Hv
door Hvdv - Mar 15, 2015 om 15:47
104 Antwoorden / 164 Vragen

Bedankt Gompy2 voor de reactie,ik gebruik nu Avast Premier 2015 en is bijna afgelopen,is er verschil tussen G Data en Avast overigens betaalde versies
Gr hvdv

diumenge
door diumenge - Mar 15, 2015 om 15:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Probeer anders ook eens Kaspersky gratis voor dertig dagen.

gompy2
door gompy2 - Mar 15, 2015 om 20:52
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hvdv schreef op zondag 15 mrt 2015, 15:47]Bedankt Gompy2 voor de reactie,ik gebruik nu Avast Premier 2015 en is bijna afgelopen,is er verschil tussen G Data en Avast overigens betaalde versies
Gr hvdv
Tjaa is er verschil...

Bijna alle huidige AV-scanners zijn wel goed, de één een ietsje beter als de ander maar dat kan met een volgende test wel weer anders zijn.
Werk je met Windows-7 of Windows 8(1), dat verschilt ook weer v.w.b de score.
Om bij je specifieke vraag te blijven dan is G-data beter.
Niet alleen v.w.b het afvangen van malware, maar dat scheelt elkaar allemaal niet zo veel, een procentje hier of een procentje daar en bij een volgende test is het weer iets anders dus, maar ook belangrijk is de zogenaamde "performance test", en de "False Positives".

Maar er zijn nog meer belangrijke dingen bij de keuze "welke AV-scanner".
Ik zal het uitleggen.
Een "simpele" virusscanner legt minder beslag op je systeem als een complete Internet Security Suite.
Zo'n Suite kan echt van alles in de gaten houden, je internet verkeer, de site's die je bezoekt, je mail, phishing, echt van alles en nog wat, sommige zelfs nog hoe vaak je naar de WC gaat ;-)
Het zal duidelijk zijn dat al die controle's rekenkracht van je systeem kost.
Het testen van de impact op je systeem noemt men Performance Tests.
Sommige scanners kunnen best een beslag op je systeem leggen en Avast doet dat meer als G-Data.
McAfee legt weer meer beslag op je systeem als Avast, en ga zo maar door.
Dat zijn testen die ook belangrijk zijn, buiten het afvangen van rotzooi, hoe traag wordt je computer van een AV-Scanner, alhoewel je er bij de nieuwere systemen met genoeg rekenkracht ook niet wakker van hoeft te liggen.
Avira Antivirus Pro zal minder beslag leggen op je systeem dan Avira Internet Security Suite om maar een voorbeeld te geven, en toch scoort Avira Internet Security goed.

Hier is zo'n (klik->) Performance Test

Ook belangrijk zijn de "False Positive" meldingen.
Dat zijn meldingen van een virusdetectie terwijl wat er gedetecteerd wordt helemaal geen malware is.
Dat is erg vervelend en lastig, het is eigenlijk nog vervelender dan een scanner die je systeem eventueel trager maakt.
Van het aantal Valse Alarmen zijn ook testrapporten van.
En daarin scoort Avast bijvoorbeeld weer heel slecht bij de test van September 2014, maar dat kan ook weer met een volgende test anders zijn.
De scanner-makers krijgen zulke rapporten en gaan er weer aan werken.
Klik hier-> Valse Alarmen
Nog meer testen.

Klik-> Real-World Protection Test

Klik-> File Detection Test.

En zo zijn er meer tests waarbij je een beetje het midden moet zien te vinden..
Bij AV-Test.org, voor Windows-7, klik-> Hier
Dan op de pijltjes rechts bij "Protection", "Performance" en "Usability". (is het wel goed bruikbaar door de vele valse alarmen)

Bij AV-Test.org, voor Windows-8/8.1, klik-> Hier

Ook hier weer, klik op de pijltjes rechts om de beste bovenaan te krijgen, en dan klik je op het "merk" zelf voor de specifieke informatie.

Wat is nog meer belangrijk.
Een prijs uiteraard.
Het zal duidelijk zijn dat als men bijna 100 Euro moet betalen voor een AV-software pakket, terwijl een pakket van een ander merk zo goed als hetzelfde doet, maar de helft of meer als de helft minder kost, en daarbij ook nog beter presteert, dan moet de keus niet zo moeilijk zijn denk ik.

Diumenge noemde Kaspersky, perfect.
Bitdefender wordt geregeld genoemd, óók perfect.
McAfee, óók prima, maar vind ik zelf te duur, maar voor de rest goed.
Avast op zich is ook best wel goed.
Norton? Ook v.w.b detectie niks mis mee.
En zo kun je alles aflopen wat je het beste lijkt.

Ik gebruik zelf op nu op 1 computer (die van mijn vrouw), al een aantal jaren Eset. Eerder op 2 PC's.
Waarom Eset? Vanwege de prijs, relatief goedkoop ten opzichte van andere merken, en net zo goed.
Heb voor Eset voor 2 PC's betaald, maar ik gebruik nu zelf al een aantal maanden de gratis (afhaal) Chinees "360 Total Security".
Klik hier-> 360 Total Security
Ik ben er best van onder de indruk moet ik bekennen.
Het gebruikt 3 AV-engine's.
Die van hun zelf, en de engine's van Avira en Bitdefender, die men afzonderlijk in en uit kan schakelen, indrukwekkend hoor...
Heeft 1 gemis, het heeft nog geen mail-scanner, maar die schijnt er aan te komen schreef men mij.
Niet dat het zo belangrijk is voor mij, ik krijg al mijn post van diverse accounts via Google G-mail, en Google scant alle in en outs met hun scanner-groep, dus ik maak me er niet druk om, maar voor iemand die dat niet heeft ken het een issue zijn.
Bekijk het op je gemak en onthou goed, alle bekende scanners zijn prima, tis de prijs die veel doet, voor mijn tenminste wel

gompy2
door gompy2 - Mar 15, 2015 om 20:55
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeten te vermelden, alle AV-software heeft wel een uitprobeer periode van een maand of zo.
Dan kun je eerst alle software een maand lang uitproberen of het wel wat is, en als je alles gehad hebt ben je wel een jaar verder en kun je zo weer opnieuw beginnen ;-)
Suc6

door 1953 - Mar 16, 2015 om 03:55
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=hvdv schreef op zondag 15 mrt 2015, 14:21]Hallo,
Waar kan ik veilig G-data security 2015 dowloaden,kan ik hem ook eerst gratis uitproberen,deze moet de beste zijn volgens Vara Kassa gisteravond op tv.

Groetjes hvdv

Dat had de Consumentenbond al voor Kassa gedaan.

Bij de softwarebaron in het ganse land te koop in de winkel of de webshop.

G-Data download: ja! G-Data website

h19l49
door h19l49 - Mar 16, 2015 om 15:39
121 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het 2 jaar gehad en nooit meer, bij elke dagelijkse update gaat de software het systeem zwaarder belasten en daar heb ik met het huidige Eset wat er nu bij mij draait geen last van.

gompy2
door gompy2 - Mar 16, 2015 om 17:35
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=h19l49 schreef op maandag 16 mrt 2015, 15:39]Ik heb het 2 jaar gehad en nooit meer, bij elke dagelijkse update gaat de software het systeem zwaarder belasten en daar heb ik met het huidige Eset wat er nu bij mij draait geen last van.

Uit nieuwsgierigheid h19l49.

Wat had je van G-Data?
G-Data Antivirus, of G-Data Internet Security of G-Data Total Protection?

En wat gebruik je nu van Eset?
Eset NOD32 Antivirus, of Eset Smart Security?

h19l49
door h19l49 - Mar 17, 2015 om 14:26
121 Antwoorden / 0 Vragen

@gompy2,

Ik had G-Data Total Protection en gebruik nu Eset Smart Security en ik vind deze zijn werk goed doen zonder al te zware systeem belasting.
Als je G-Data gebruikt zou ik je adviseren om bij verlenging een schone versie er op te zetten, dus eerst de oude verwijderen.
Helaas werd mijn pc na verloop van tijd en updates steeds trager terwijl dit bij Eset niet gebeurd.
Mijn pc is een zelfbouw met core-i7 3770K en 32 gb werkgeheugen en Geforce 690 videokaart ivm video bewerking.
De harde schijf is een Samsung 840 pro van 512 gb en 2 x Seagate 4 gb.

gompy2
door gompy2 - Mar 17, 2015 om 17:18
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=h19l49 schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 14:26]@gompy2,

Ik had G-Data Total Protection en gebruik nu Eset Smart Security en ik vind deze zijn werk goed doen zonder al te zware systeem belasting.
Als je G-Data gebruikt zou ik je adviseren om bij verlenging een schone versie er op te zetten, dus eerst de oude verwijderen.
Helaas werd mijn pc na verloop van tijd en updates steeds trager terwijl dit bij Eset niet gebeurd.
Begrepen h19l49,

Ik heb zelf G-Data nog nooit gebruikt en kan dus geen oordeel geven.
Dat je systeem, of eigenlijk je rees-mesjien ;-)), zo'n last heeft ondervonden van extra belasting door G-Data vind ik erg vreemd, maar het zal wel.
G-Data maakt namelijk gebruik van de AV-engine van Bitdefender en zoals je in de link naar de Performance Test kunt zien belast Bitdefender een systeem ook niet erg.

Nu wil dat niet altijd wat zeggen.
In tests komen ook wel uitslagen voor van leveranciers die niet echt top zijn terwijl de AV-engine's die hun software gebruikt bij de originele makers wel goed scoren.

Voor een overzicht, klik hier-> AV-leveranciers en de gebruikte engine's.

Ik gebruik zelf ook Eset ook al een paar jaar op 2 machine's, en er is niks mis mee, dat blijkt ook uit de testen, maar zoals ik al schreef, er zijn veel meer goede scanners.
En voor de prijs hoef je deze Eset Smart Security 8 niet te laten want voor nog geen 37 Euro heb je een DVD gratis in huis via Bol.com en 56 Euro voor een 3 gebruikers licentie voor 1 jaar.
Klik- Hier

Maar het laatste half jaar ben ik op mijn eigen computer met (klik->) 360 Total Security aan het spelen, en ben er van onder de indruk, gebruikt 3 AV-engine's waaronder die van Avira en Bitdefender.

winni
door winni - Mar 17, 2015 om 21:21
12 Antwoorden / 4 Vragen

hallo

wil je G-DATA ga dan naar EXPERT die hebben het standaard in de winkel vanaf 29.95 euro