cornelis71
door cornelis71 Aug 17, 2015 om 14:24
Computers & telefonie

Vista

Goedenmiddag, kleindochter beloofd haar vistalaptop opnieuw te installeren, heb hem terug naar fabrieksinstellingen, maar zit te tobben met die servicepacks. Krijg wel 1 aangeboden, is hij zo mee klaar, vervolgens staat er niets bij computereigenschappen. En vervolgens wordt hij weer aangeboden. Staat geslaagd. Wat moet ik hier nu mee?
hartelijk dank voor de adviezen vast.
groetend

664 15 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Aug 17, 2015 om 14:50
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Handmatig de servicepack bij MS downloaden en in de juiste volgorde installeren.
EEN
TWEE

edrick3
door edrick3 - Aug 17, 2015 om 14:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo cornelis71,

Controleren of er Windows -updates zijn

U kunt Windows Update als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Alle programma's en klik op Windows Update.

Klik in het linkerdeelvenster op Controleren op updates en wacht terwijl Windows controleert of er nieuwe updates zijn voor uw computer.

Als er updates worden gevonden, klikt u op Updates installeren. Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

Stuurprogramma's en andere optionele updates installeren

Als u optionele updates wilt installeren, moet u deze selecteren in de lijst met updates die Windows heeft gevonden voor uw computer. Optionele updates worden niet automatisch geïnstalleerd.

U kunt Windows Update als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Alle programma's en klik op Windows Update.

Klik in het linkerdeelvenster op Controleren op updates en wacht terwijl Windows controleert of er nieuwe updates zijn voor uw computer.

Als er updates worden gevonden, klikt u op Beschikbare updates weergeven.

Selecteer de gewenste optionele updates en klik op Installeren. Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.
(Bron:MS)

Suc6

cornelis71
door cornelis71 - Aug 17, 2015 om 15:56
167 Antwoorden / 60 Vragen

goedenmiddag, heb ik dus gedaan,al meerdere keren, steeds wordt hij weer aangeboden. net voor de download is voltooid, geeft hij de mededeling mislukt. dan staat er bij updates geslaagd. Maar die update is niet te vinden bij computereigenschappen.
vreemde situatie vind ik, maar ik kan op deze manier wel bezig blijven.
laptop loopt ook steeds vast.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 17, 2015 om 16:11
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Bedoelt u dat de updates niet gemeld staan bij de updategeschiedenis?

Daarbij is ook nog aan de orde dat herinstallatie vanaf de eerste versie een zeer grote hoeveelheid van updates oplevert die aan servicepack 1 voorafgaan en wel geïnstalleerd moeten zijn voordat servicepack 1 (en later 2) geïnstalleerd/geconfigureerd kunnen worden.

Mogelijk is er een computerzaak in uw omgeving die een versie heeft met daarin al service pack 1.

Zie de methode die edrick3 aangaf: zoeken naar alle updates (hetgeen veel tijd in beslag zal nemen).
(Bij een redelijk nieuwe laptop met win 8.1 kostte dat al bijna 2 uren waarna nog meer upodates kwamen.

Maar..... wat was de reden om de laptop terug te brengen naar de fabrieksinstallatie?

cornelis71
door cornelis71 - Aug 17, 2015 om 16:25
167 Antwoorden / 60 Vragen

gerritaltena, de reden was dat hij helemaal vervuild was met allemaal troep. Had systeemherstel gedaan, loste niet op. Ik probeer dit nog allemaal,lukt het niet dan gaat hij weg.
Ik had al veel updates geinstalleerd.
groetend

zw
door zwaardvis - Aug 17, 2015 om 16:36
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Lukt het dus niet om de servicepcacks handmatig te downloaden, zie entry 14.50u. klik op EEN en download Windows6.0-KB936330-X86-wave1.exe. als dat klaar is dan die Windows6.0-KB936330-X86-wave1.exe dubbelklikken om op te starten.
Zo ook met TWEE. met Windows6.0-KB948465-X86.exe

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 17, 2015 om 17:49
16827 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=cornelis71 schreef op maandag 17 aug 2015, 16:25]gerritaltena, de reden was dat hij helemaal vervuild was met allemaal troep. Had systeemherstel gedaan, loste niet op. Ik probeer dit nog allemaal,lukt het niet dan gaat hij weg.
Ik had al veel updates geinstalleerd.
groetend

Was het u bekend dat er goede 'opschoners' zijn zoals ccleaner en adwcleaner en ook dat dan een keer defragmenteren heel veel problemen zou hebben opgelost? (met adwcleaner wel opletten dat u de goede heeft.
Overigens heeft windows vista ook een opschoon/opruim programma als onderdeel, net als defrag te vinden via bureauassescoires, systeemwerkset. Kost alles bij elkaar ook wel wat tijd maar minder dan de tijd die u nu besteed.

Een nieuwe tip: probeer of u windows 7 nog te pakken kunt krijgen en installeer dat.

diumenge
door diumenge - Aug 17, 2015 om 18:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Probeer een ISO van Vista met SP2 te bemachtigen.

cornelis71
door cornelis71 - Aug 18, 2015 om 13:45
167 Antwoorden / 60 Vragen

goedenmiddag, inmiddels staan er 5 servicepacks 1 geslaagd bij de updates. heb ik servicepack 2 gedownload, wil installeren, krijg de mededeling eerst 1 te installeren. heb ook een hulpprogramma voor het installeren van updates geinstalleerd
KB947821. ik ga nu het advies van zwaardvis opvolgen.
lukt dit ook niet dan probeer ik W7 te pakken te krijgen, alleen vraag ik me af of de laptop het nog wel waard is, hij is tenslotte van 2007. Bij deze iedereen hartelijk bedankt voor de adviezen.
groetend

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 18, 2015 om 16:39
16827 Antwoorden / 202 Vragen

jammer dat ik niet via dit medium de op een in mijn bezit zijnde laptop van 2006 met tot op dit moment nog geheel bijgewerkte vista installatie aan u kan doorzetten.

Op basis van mijn automatiseringservaringen sedert 1968 (soms mis ik DOS echt) is echter ook vaak van toepassing dat de aanhouder wint.

Nog een tip: u zou ook eens op zoek kunnen gaan in een kringloopwinkel bij u in de buurt. Ook daar kunt u mogelijk een laptop met werkend Vista 'op de kop tikken'. Je weet maar nooit.

cornelis71
door cornelis71 - Aug 18, 2015 om 16:42
167 Antwoorden / 60 Vragen

zwaardvis, deze update staat er al, geeft aan geslaagd.
groetend

cornelis71
door cornelis71 - Aug 18, 2015 om 17:39
167 Antwoorden / 60 Vragen

gerritaltena, goede tip van U!
groetend

aurora1
door aurora1 - Aug 18, 2015 om 23:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Over eventueel upgraden naar W7 lees dan eens klik hier, zie ook onderaan de pagina en klik hier en zie ook rechts weer over de Windows 7 upgrade advisor.

akkerdistel
door akkerdistel - Aug 20, 2015 om 05:02
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Het beste kun je beginnen met een schone installatie, nu start je met een hoop bloatware (met wie weet wel McAfee of Norton producten).
Daarnaast kun je dan het beste meteen voor Windows 7 gaan, vraag even aan de buurjongen voor wat meer info. Kopen van Windows is het laatste wat je zou moeten willen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 20, 2015 om 21:04
16827 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op donderdag 20 aug 2015, 05:02]Het beste kun je beginnen met een schone installatie, nu start je met een hoop bloatware (met wie weet wel McAfee of Norton producten).
Daarnaast kun je dan het beste meteen voor Windows 7 gaan, vraag even aan de buurjongen voor wat meer info. Kopen van Windows is het laatste wat je zou moeten willen.

Niet gelezen dat ts juist problemen heeft met de schone installatie?