ja
door jacob130150 May 4, 2015 om 13:01
Voeding & gezondheid

Visueel gehandicapt/slechtziend

Ik ben sinds een paar jaar slechtziend geworden en ik heb mijn zinnen gezet op een loeplamp n.l. de LUXO MAGNIFIQUE 6D en kwam via beslist.nl terecht bij de webwinkel van conrad en daar was deze lamp € 375.= en dezelfde loeplamp bij de webshop van optelec.nl €259.=, bij worlswidevision.nl € 319.= en bij zorgfix.nl € 284.75. Word je hier dan als viueel gehandicapte even vreselijk in de maling genomen. Als ik niet verder zoek dan conrad betaal ik dus ruim € 100.= meer Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze loeplamp?

1261 13 Rapporteer

Cookies
door Cookies - May 4, 2015 om 13:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dit heeft natuurlijk helemaal NIKS met wel of niet visueel gehandicapt zijn te maken! (Web)winkels mogen zelf hun prijzen bepalen, dat is al sinds jaar en dag zo. Het is aan de consument goed op te letten.

Bij AH is de koffie ook duurder dan bij de Hoogvliet (ik noem maar wat)

ja
door jacob130150 - May 4, 2015 om 13:08
8 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is geen antwoord op mijn vraag of je ervaring met deze lamp hebt maar deze lamp is word wel door de lowvision onderzoekers genoemd maar dat zal jou een zorg zijn denk ik

edrick3
door edrick3 - May 4, 2015 om 13:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jacob130150,

Maar goed dat je wat aan prijsvergelijking gedaan hebt.
Die prijsverschillen zijn er bij heel veel producten.
Bij eenzelfde product kun je dus voor de goedkoopste gaan.
..... Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze loeplamp?.....
Je zou eens bij een patiëntenvereniging - klik hier - kunnen informeren.

Kijk ook eens hier ter info.

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - May 4, 2015 om 13:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=jacob130150 schreef op maandag 4 mei 2015, 13:08]Dit is geen antwoord op mijn vraag of je ervaring met deze lamp hebt maar deze lamp is word wel door de lowvision onderzoekers genoemd maar dat zal jou een zorg zijn denk ik

Als je alleen ervaringen wilt weten, waarom zet je dan dat hele prijs verhaal er bij? Nee, heb ik geen ervaring mee.

freya
door freya - May 4, 2015 om 13:37
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo jacob130150,

Als visueel gehandicapte of slechtziend persoon, kun je je door de huisarts laten doorverwijzen naar Visio (www.visio.org). Zij zijn gespecialiseerd in hulpmiddelen voor visueel gehandicapten.
Als je langs die weg een hulpmiddel (b.v. zo'n loeplamp) laat adviseren, dan wordt die meestal voor het grootste deel (of zelfs geheel) vergoed. Dan kost het je (met een beetje geluk) helemaal niets....

m.vr.gr. Freya

ja
door jacob130150 - May 4, 2015 om 13:42
8 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Freya
Dat hele traject heb ik al doorlopen en daar is de loeplamp uitgekomen die ik in mijn vraag noemde maar toch bedankt

ja
door jacob130150 - May 4, 2015 om 13:44
8 Antwoorden / 1 Vragen

En Freya Visio verkoopt geen hulpmiddelen die adviseren alleen maar

ja
door jacob130150 - May 4, 2015 om 13:46
8 Antwoorden / 1 Vragen

En dan nog een ding Freya de hulpmiddelen worden pas vergoed al het zicht minder is dan 30%

freya
door freya - May 4, 2015 om 14:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jacob130150 schreef op maandag 4 mei 2015, 13:44]En Freya Visio verkoopt geen hulpmiddelen die adviseren alleen maar
Klopt, daarom schreef ik ook dat je je langs die weg moet laten 'adviseren'. De producten worden dan inderdaad door b.v. Optelec of Worldwidevision geleverd.

Wat je schrijft over die 30% kan ik niet bevestigen. Ik 'kreeg' al hulpmiddelen toen mijn zicht nog +60% was. Er zijn veel soorten oogafwijkingen die maken dat je een hulpmiddel nodig hebt. Alleen maar kijken naar een grens van b.v. 30% zicht, is mijns inziens dan ook erg kort door de bocht.

Freya

ja
door jacob130150 - May 4, 2015 om 14:22
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ja Freya dat is waar maar dit is wat de oogspecialist en de man van lowvision mij hebben gezegd dus zal het wel zo zijn lijkt mij

gerbera
door gerbera - May 4, 2015 om 17:28
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Het is maar net waarvoor u de lamp wilt gebruiken. Is deze om te lezen dan zijn er andere betere hulpmiddelen. Zo'n lamp is geschikt voor o.a. handwerken en andere klusjes mee te doen. Zelf gebruik ik al jaren (ondanks dat mijn ogen nog redelijk zijn) een loeplamp om electronische apparaten e.d. te repareren, dus echt priegelwerk . Helaas is door langdurig gebruik het merk onleesbaar geworden maar het kunnen behoorlijke sta in de weg zijn omdat ze vaak op een vaste plaats vastgeklemd moeten worden.

costnix
door costnix - May 5, 2015 om 00:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Loeplampen zijn er ook in een verrijdbare versie. Op de afdeling radiologie waar ik werkte werden deze gebruikt voor het priegelwerk beter te kunnen uitvoeren.

ja
door jacob130150 - May 5, 2015 om 01:14
8 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Costnix
Ja dat weet ik, dat is een losse voet die je apart koopt
Bedankt voor je reactie en verder iedereen bedankt voor de reacties en de tips