Visueel gehandicapt/slechtziend
Ik ben sinds een paar jaar slechtziend geworden en ik heb mijn zinnen gezet op een loeplamp n.l. de LUXO MAGNIFIQUE 6D en kwam via beslist.nl terecht bij de webwinkel van conrad en daar was deze lamp € 375.= en dezelfde loeplamp bij de webshop van optelec.nl €259.=, bij worlswidevision.nl € 319.= en bij zorgfix.nl € 284.75. Word je hier dan als viueel gehandicapte even vreselijk in de maling genomen. Als ik niet verder zoek dan conrad betaal ik dus ruim € 100.= meer Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze loeplamp?
Dit heeft natuurlijk helemaal NIKS met wel of niet visueel gehandicapt zijn te maken! (Web)winkels mogen zelf hun prijzen bepalen, dat is al sinds jaar en dag zo. Het is aan de consument goed op te letten.
Bij AH is de koffie ook duurder dan bij de Hoogvliet (ik noem maar wat)
Dit is geen antwoord op mijn vraag of je ervaring met deze lamp hebt maar deze lamp is word wel door de lowvision onderzoekers genoemd maar dat zal jou een zorg zijn denk ik
Hallo jacob130150,
Maar goed dat je wat aan prijsvergelijking gedaan hebt.
Die prijsverschillen zijn er bij heel veel producten.
Bij eenzelfde product kun je dus voor de goedkoopste gaan.
..... Zijn er mensen die ervaringen hebben met deze loeplamp?.....
Je zou eens bij een patiëntenvereniging - klik hier - kunnen informeren.
Kijk ook eens hier ter info.
Met vr.gr.
[quote=jacob130150 schreef op maandag 4 mei 2015, 13:08]Dit is geen antwoord op mijn vraag of je ervaring met deze lamp hebt maar deze lamp is word wel door de lowvision onderzoekers genoemd maar dat zal jou een zorg zijn denk ik
Als je alleen ervaringen wilt weten, waarom zet je dan dat hele prijs verhaal er bij? Nee, heb ik geen ervaring mee.
Hallo jacob130150,
Als visueel gehandicapte of slechtziend persoon, kun je je door de huisarts laten doorverwijzen naar Visio (www.visio.org). Zij zijn gespecialiseerd in hulpmiddelen voor visueel gehandicapten.
Als je langs die weg een hulpmiddel (b.v. zo'n loeplamp) laat adviseren, dan wordt die meestal voor het grootste deel (of zelfs geheel) vergoed. Dan kost het je (met een beetje geluk) helemaal niets....
m.vr.gr. Freya
Hallo Freya
Dat hele traject heb ik al doorlopen en daar is de loeplamp uitgekomen die ik in mijn vraag noemde maar toch bedankt
[quote=jacob130150 schreef op maandag 4 mei 2015, 13:44]En Freya Visio verkoopt geen hulpmiddelen die adviseren alleen maar
Klopt, daarom schreef ik ook dat je je langs die weg moet laten 'adviseren'. De producten worden dan inderdaad door b.v. Optelec of Worldwidevision geleverd.
Wat je schrijft over die 30% kan ik niet bevestigen. Ik 'kreeg' al hulpmiddelen toen mijn zicht nog +60% was. Er zijn veel soorten oogafwijkingen die maken dat je een hulpmiddel nodig hebt. Alleen maar kijken naar een grens van b.v. 30% zicht, is mijns inziens dan ook erg kort door de bocht.
Freya
Ja Freya dat is waar maar dit is wat de oogspecialist en de man van lowvision mij hebben gezegd dus zal het wel zo zijn lijkt mij
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?
Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer