ag
door agnes46 Nov 15, 2014 om 19:39
Huishouden & energie

Vitrage

Heb besteld vitrage bij kwantem, en laten maken.ik moet het hele bedrag van te voren betalen.ik wou gewoon de helft betalen maar dat werkt daar niet.zij hebben daar eigen regels mijn vraag , hebben zij daar recht toe. Gr:agnes

2269 16 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Cookies
door Cookies - Nov 15, 2014 om 20:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Officieel mag er volgens mij maar 50% vooruit betaling gevraagd worden. Maar ja, betaal je het volledige bedrag niet vooruit, kun je de bestelling niet plaatsen.

Kocht zelf laatst bij Leen Bakker vitrage, moest ook alles vooruit betalen. Reden (dat ongetwijfeld ook speelt bij Kwantum): teveel bestellingen worden anders nooit meer opgehaald.

edrick3
door edrick3 - Nov 15, 2014 om 20:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo agnes46//,

Bij een gewone bestelling geldt een maximum van 50%.

Uit de Voorwaarden van Kwantum:
Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

In het geval van op maat bestelde gordijnen vragen ze de volledige som, omdat ze de gordijnen - bij het niet afhalen - niet zomaar door kunnen verkopen.
Bij een bestelde stoel o.i.d. is dat natuurlijk anders.

Met vr.gr.

hutch
door hutch - Nov 15, 2014 om 20:44
4515 Antwoorden / 29 Vragen
0

Hoe men het ook wendt of keert, Kwantum kan u dat niet verplichten, m.a.w. zij hebben dat recht niet.

Zie daarvoor artikel 26, lid 2 BW7:
"De betaling moet geschieden ten tijde en ter plaatse van de aflevering. Bij een consumentenkoop kan de koper tot vooruitbetaling van ten hoogste de helft van de koopprijs worden verplicht."

Ik zou naar een bedrijf gaan, dat wel respect voor de wet heeft, m.a.w. Kwantum voorbij lopen.......

zoekster
door zoekster - Nov 15, 2014 om 22:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Dit mag niet, maar het gebeurt. De reden dat mensen hun bestelling anders niet komen ophalen is natuurlijk apekool (hebben ze zelf verzonnen). Niemand gaat zomaar een deel betalen en er dan niets voor terugkrijgen.

Ze willen gewoon de volle mep, ga je klagen over de kwaliteit, moet je maar zien dat je je geld terugkrijgt. Ook kunnen ze het lekker lang laten duren, als je het zat bent, dan moet je toch nog je geld zien terug te krijgen.

Gewoon klote winkels.

zoekster
door zoekster - Nov 15, 2014 om 22:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Dien hier een klacht over in bij de ACM.

klik HIER

Ik ga het ook doen. Hoe meer klachten over dit soort onwettige praktijken, hoe eerder het wordt aangepakt.

tenormin
door tenormin - Nov 15, 2014 om 22:48
16836 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=hutch schreef op zaterdag 15 nov 2014, 20:44]
"De betaling moet geschieden ten tijde en ter plaatse van de aflevering. Bij een consumentenkoop kan de koper tot vooruitbetaling van ten hoogste de helft van de koopprijs worden verplicht."

Ik zou naar een bedrijf gaan, dat wel respect voor de wet heeft, m.a.w. Kwantum voorbij lopen.......

Ja, is helemaal waar, ware het niet dat agnes46// de bestelling gedaan heeft, dus nu voor voldongen feit staat. Dat het niet mag is een feit, dat het "klote" winkels zijn, ook daar ben ik het mee eens. Nou maar hopen dat de gordijnen passen; vingers gekruist.

user123
door user123 - Nov 15, 2014 om 23:33
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op zaterdag 15 nov 2014, 22:42]Dit mag niet, maar het gebeurt. De reden dat mensen hun bestelling anders niet komen ophalen is natuurlijk apekool (hebben ze zelf verzonnen). Niemand gaat zomaar een deel betalen en er dan niets voor terugkrijgen.

Ze willen gewoon de volle mep, ga je klagen over de kwaliteit, moet je maar zien dat je je geld terugkrijgt. Ook kunnen ze het lekker lang laten duren, als je het zat bent, dan moet je toch nog je geld zien terug te krijgen.

Gewoon klote winkels.


If you pay peanuts you get monkeys zeggen ze wel eens.

Als je service wil krijgen moet je naar een winkel die dat nog geeft.

Maar ja, daar hebben we geen geld voor over. Het mag immers niets kosten...

tenormin
door tenormin - Nov 15, 2014 om 23:58
16836 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=user123 schreef op zaterdag 15 nov 2014, 23:33]

If you pay peanuts you get monkeys zeggen ze wel eens.

Als je service wil krijgen moet je naar een winkel die dat nog geeft.

Maar ja, daar hebben we geen geld voor over. Het mag immers niets kosten...

Wat een vreemd antwoord: weet U immers niet wat @agnes//16 betaald heeft (moet betalen) voor kant en klaar gemaakte gordijnen? Ze schrijft toch niet dat het niets mag kosten? Is alleen niet normaal dat ze voor aflevering alles moet betalen. Dus u weet niet hoeveel de olienootjes per ons gekost hebben. Goede nacht.

Cookies
door Cookies - Nov 16, 2014 om 00:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op zaterdag 15 nov 2014, 22:42]Dit mag niet, maar het gebeurt. De reden dat mensen hun bestelling anders niet komen ophalen is natuurlijk apekool (hebben ze zelf verzonnen). Niemand gaat zomaar een deel betalen en er dan niets voor terugkrijgen.

Ze willen gewoon de volle mep, ga je klagen over de kwaliteit, moet je maar zien dat je je geld terugkrijgt. Ook kunnen ze het lekker lang laten duren, als je het zat bent, dan moet je toch nog je geld zien terug te krijgen.

Gewoon klote winkels.


Da's niet helemaal maar wat je in de 1e alinea schrijft: vitrage/gordijnen die niet zijn afgehaald, hangen regelmatig te koop in de winkel. Was zelf erg verbaasd dat LB zich niet aan de wettelijke regels hield, maar besloot er toch in mee te gaan, omdat het maar om een beetje vitrage voor een zijkamertje ging. (Overigens netjes en op tijd afgeleverd.)

zoekster
door zoekster - Nov 16, 2014 om 09:49
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Waar hangen ze dan te koop in de winkel? Zelfs als mensen 100% vooruit betalen komen ze ze niet ophalen? Zijn het niet gewoon mislukte gordijnen? Mijn zus heeft al eens eerder bij Kwantum besteld en toen bleek er een verkeerd draadje door te lopen, die heeft ze toen mogen omruilen voor precies goede gordijnen.

Moet je op de bon dan niet naam, adres en telefoonnummer invullen? Dan kunnen ze toch gewoon achter de klanten aangaan als ze niet betalen?

Ik ga deze week naar Kwantum gordijnen kopen, mijn zus staat erop, het zijn gordijnen voor mijn moeder. Daarna ga ik meteen een klacht indienen bij ACM, dat ik onder druk ben gezet door Kwantum. Zo komen ze er echt niet mee weg.

Cookies
door Cookies - Nov 16, 2014 om 10:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op zondag 16 nov 2014, 09:49]Waar hangen ze dan te koop in de winkel? Zelfs als mensen 100% vooruit betalen komen ze ze niet ophalen? Zijn het niet gewoon mislukte gordijnen? Mijn zus heeft al eens eerder bij Kwantum besteld en toen bleek er een verkeerd draadje door te lopen, die heeft ze toen mogen omruilen voor precies goede gordijnen.

Moet je op de bon dan niet naam, adres en telefoonnummer invullen? Dan kunnen ze toch gewoon achter de klanten aangaan als ze niet betalen?

Ik ga deze week naar Kwantum gordijnen kopen, mijn zus staat erop, het zijn gordijnen voor mijn moeder. Daarna ga ik meteen een klacht indienen bij ACM, dat ik onder druk ben gezet door Kwantum. Zo komen ze er echt niet mee weg.

Ik had moeten schrijven: ze hingen bij LB altijd in de winkel. Bedrijven hebben toch helemaal geen zin in gedoe om achter klanten aan te gaan? Bovendien kun je als klant ieder willekeurig adres en/of telefoonnr. opgeven wat je maar wilt.

En verder: zelfs al betaal je maar 50% vooruit, je krijgt ze alleen mee als ze volledig betaald zijn. Dus wat eventuele klachten betreft, maakt het niks uit.

Cookies
door Cookies - Nov 16, 2014 om 10:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Bij de HEMA zag ik trouwens in het verleden ook altijd gordijnen/vitrage hangen die voor een habbekrats weg gingen. Tegenwoordig niet meer, dus misschien vraagt de HEMA nu ook vooruit betaling van het volledige bedrag?

zoekster
door zoekster - Nov 16, 2014 om 10:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=carola.83 schreef op zondag 16 nov 2014, 10:08]


En verder: zelfs al betaal je maar 50% vooruit, je krijgt ze alleen mee als ze volledig betaald zijn. Dus wat eventuele klachten betreft, maakt het niks uit.
Het maakt zeker uit als de tent failliet gaat. En als je meteen ziet dat er wat aan mankeert, je kijkt ze toch even na als je ze koopt, zeg je: Ho, terug met die handel, want dit klopt niet en mijn 50% krijg je niet zolang je me geen correcte gordijnen verkoopt.
En op een tijdige levering staat ook heel wat meer druk als ze nog 50% van je krijgen.

Ik snap niet dat je deze praktijken nog aan het verdedigen bent. Raar!

alfatrion
door alfatrion - Nov 16, 2014 om 10:32
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

@Zoekster: Ik wilde net het zelfde schrijven.

user123
door user123 - Nov 18, 2014 om 22:36
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=tenormin schreef op zaterdag 15 nov 2014, 23:58][quote=user123 schreef op zaterdag 15 nov 2014, 23:33]

If you pay peanuts you get monkeys zeggen ze wel eens.

Als je service wil krijgen moet je naar een winkel die dat nog geeft.

Maar ja, daar hebben we geen geld voor over. Het mag immers niets kosten...

Wat een vreemd antwoord: weet U immers niet wat @agnes//16 betaald heeft (moet betalen) voor kant en klaar gemaakte gordijnen? Ze schrijft toch niet dat het niets mag kosten? Is alleen niet normaal dat ze voor aflevering alles moet betalen. Dus u weet niet hoeveel de olienootjes per ons gekost hebben. Goede nacht.



Over rare antwoorden gesproken....

Ben je echt nog nooit bij een kwantum binnen geweest Tenormin ?

Jij ook welterusten ....

zoekster
door zoekster - Nov 20, 2014 om 16:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=carola.83 schreef op zondag 16 nov 2014, 10:14]Bij de HEMA zag ik trouwens in het verleden ook altijd gordijnen/vitrage hangen die voor een habbekrats weg gingen. Tegenwoordig niet meer, dus misschien vraagt de HEMA nu ook vooruit betaling van het volledige bedrag?

Nee, dat is niet zo. Hema vraagt slechts 10% vooruit.

Dat weet ik uit eigen hand, omdat we bij Kwantum niet konden slagen. Bij de Hema vonden we gordijnen naar onze zin.

Een dikke pluim voor de Hema!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Va
Vandamenel - Apr 29, 2024 om 13:31
Winkels & webshops
ICI paris webwinkel/postnl is mijn retour kwijt

ICI paris webwinkel/postnl is mijn retour kwijt

In december 2023 heb ik een bestelling geplaatst en een week later geretourneerd. Netjes afgegeven bij het plaatselijke postkantoor binnen de retour termijn, met het label dat je kunt downloaden op hun website.

Het pakket is echter kwijt geraakt, vandaag de dag staat de informatie nogsteeds op 'bezorgtijd onbekend'. Na talloze mailtjes en belletjes weigert ici Paris mij te helpen. Ook n ... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer

Ni
Niet-op-vakantie - May 2, 2024 om 11:05
Vakantie & reizen

Mag corendon dit zomaar doen?

Goedemiddag,

Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed ... Lees meer