ca
door cawoko Jun 17, 2014 om 12:59
Huishouden & energie

Vlekken in roestvrij staal

Per ongeluk is er wat van WC-Eend terecht gekomen in mijn roestvrijs stalen aanrechtbak. Dit heeft er een kwartiertje gelegen en toen ik het opmerkte, zag ik dat er vlekken in het staal zaten die ik er niet uit kan krijgen. Eerst geprobeerd met schoonmaakazijn, daarna met bleekwater.
Het laatste lijkt nog het beste te werken, maar helemaal weg krijg ik het niet. Kan iemand mij vertellen waarmee ik die vlekken goed weg kan krijgen, of is dit schoonmaakmiddel zo aggressief dat het staal onherstelbaar is aangetast?
Behalve parfum bevat WC-Eend ook bromo- nitropropane, diol, methylchloroisothiazolinone.

47233 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 17, 2014 om 13:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo cawoko,

Kijk eens bij deze oplossingen: klik hier.

Suc6

ca
door cawoko - Jun 17, 2014 om 14:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank, Suc6 voor de snelle reactie! De tip met het afwasmiddel lijkt te helpen.

tenormin
door tenormin - Jun 17, 2014 om 14:22
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@cawoko, fijn dat het lijkt te helpen. Mocht het toch nog niet "je van het zijn", Chrom-pfege 1Z kan je dan ook proberen, te koop bij autozaken. Je zou ook natuurlijk een belletje kunnen plegen naar WC-eend wat zij je adviseren.

edrick3
door edrick3 - Jun 17, 2014 om 14:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=cawoko schreef op dinsdag 17 jun 2014, 14:12]Dank, Suc6 voor de snelle reactie! De tip met het afwasmiddel lijkt te helpen.

Mooi zo.

Met vr.gr.

bi
door birgita - Jun 18, 2014 om 19:34
7 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft U er wel eens aan gedacht dat al die troep van de wc eend in de gootsteen dus in het afvalwater komt en het bleekwater ook?Er zijn zoveel andere mildere middelen die het oppervlaktewater niet zo vervuilen.Dank U voor uw aandacht groet

pi
door pieterwolters - Jun 18, 2014 om 19:49
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wat je eens zou kunnen proberen is HG over grill en barbecue reiniger. Het is eigenlijk bedoeld om vet op te lossen, maar het werkt ook op mijn RVS kookplaat om vlekken (geen vetvlekken) weg te werken.

endemion
door endemion - Jun 19, 2014 om 05:47
237 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=cawoko schreef op dinsdag 17 jun 2014, 14:12]Dank, Suc6 voor de snelle reactie! De tip met het afwasmiddel lijkt te helpen.
Ja zo vertelde een familielid mij eens van de lijm waarmee deze rvs plaat vast zit geeft een vlek erdoorheen. Ik had meteen zoiets van dat kan niet en ook met een vergelijkbaar eenvoudig poetsactie waren de vlekken zo weg. Weet niet meer of daar überhaupt zeep aan te pas is gekomen of simpelweg "hete" adem. Maar zo zie je maar weer hoe eenvoudig het kan zijn.

De meeste schoonmaakmiddelen van tegenwoordig laten ook een laagje achter ipv echt schoon te maken. Daarom gebruik ik ook liever gewoon een ouderwets blokje zeep ipv die vloeibare zeep potjes (hoewel afwasmiddel doorgaans niet zo erg een of ander laagje achterlaat), sta je tenminste ook niet een half jaar dat laagje er ook nog vanaf te proberen te spoelen wat ook weer water scheelt. En dan is zijn blokjes zeep ook nog eens een stuk voordeliger.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 20, 2014 om 00:11
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wij van WC eend adviseren WC eend.
Smeer de gehele aanrechtbak in met WC eend, en de bak zal egaal dezelfde kleur krijgen.
Wij van WC eend adviseren altijd WC eend, ook voor de WC.
Wij van de klantenservice van WC eend adviseren u om de gootsteenbak alleen voor huishoudelijke zaken te gebruiken.