kh
door khalidinio Jul 27, 2014 om 14:01
Vakantie & reizen

Vliegen naar turkije maar mijn paspoort verloopt over 5 maanden?

Ik ga woensdag 30 juli vliegen naar turkije met mijn gezin. We verblijven daar 6 dagen. We vliegen terug op 4 augustus. Nu heb ik de paspoorten uit de kast gepakt en zie ik dat een van ons zn paspoorten nog tot december loopt. Op het internet lees ik dat je paspoort minimaal 6 maanden geldig moet zijn. Echter lees ik ook dat de douaniers het belangrijkst vinden dat je paspoort geldig is op de retour datum dat je weer naar nederland vliegt. Iemand een idee wat ik kan verwachten? En kunnen ze al moeilijk doen hier in nederland of pas als ik in turkije antalya aan kom? Ik heb geen tijd meer om een spoedpaspoort aan te vragen want ik vlieg woensdag ochtend.

14710 30 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jul 27, 2014 om 14:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bent u niet in de war met dat een nationaal identiteitskaart minstens 6 maanden geldig moet zijn bij binnenkomst in Turkije?

aurora1
door aurora1 - Jul 27, 2014 om 14:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aanvulling, die 6 maanden geldig voor een paspoort is voor het aanvragen van een visum. Heeft u dan nog geen visa?
Lees ook even klik hier.

kh
door khalidinio - Jul 27, 2014 om 14:24
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi, bedankt voor de snelle reactie. Ik heb momenteel geen visum. Ik heb gewoon geboekt vis een online reisbureau.

In het verleden ben ik wel eens naar istanbul geweest. Visum moest bij de douane bij aankomst vliegveld istanbul aanvragen/afrekenen. Is dat nu niet ook het geval bij antalya.

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2014 om 15:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt toch geen tijd meer om iets te doen, dus waag het er maar op. Wat kunt u tenslotte anders?

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2014 om 15:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien kunt u op Schiphol een noodpaspoort organiseren?

Klik hier

gerdamarijke
door gerdamarijke - Jul 27, 2014 om 15:30
330 Antwoorden / 15 Vragen

http://www.turkije-info-site.nl/turkije-algemene-info.html
Op deze site staat dat Turkije geen noodreisdocument accepteert.

tenormin
door tenormin - Jul 27, 2014 om 15:51
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien heeft u hier nog iets aan? klik hier. Succes met het in ieder geval nog snel (vandaag) proberen.

tenormin
door tenormin - Jul 27, 2014 om 15:54
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=gerdamarijke schreef op zondag 27 jul 2014, 15:30]http://www.turkije-info-site.nl/turkije-algemene-info.html
Op deze site staat dat Turkije geen noodreisdocument accepteert.

gerdamarijke. Zo maar even, okay?

door 1953 - Jul 27, 2014 om 18:52
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Als u kunt aantonen dat de terugreis binnen de week weer plaatsvindt, dan lijkt mij dat geen probleem moet zijn voor Turkije, als ze maar geld kunnen vangen voor de visum.

Zie u ook niet aan dat u in Turkije politiek asiel gaat aanvragen noch daar zich gaat vestigen.

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 27, 2014 om 18:57
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Meerdere landen eisen dat bij terugkomst je paspoort nog 6maanden geldig moet zijn.
Dit is in Rusland gedaan omdat je bij plotselinge ziekte nog behandeld kunt worden zonder verlopen paspoort.

Vele andere landen hebben ook dit soort regels en binnenkort is een paspoort 10 jaren geldig... in Rusland zijn ze er al enkele jaren en alle andere volgen binnenkort of zijn reeds bezig met overstap van 5 naar 10 jaren.

Maar ook dan kan ik maar 9,5 jaren weg!

kh
door khalidinio - Jul 27, 2014 om 19:17
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 27 jul 2014, 15:51]Misschien heeft u hier nog iets aan? klik hier. Succes met het in ieder geval nog snel (vandaag) proberen.

Ik heb deze site gelezen. Maar wat bedoel je precies waar ik iets aan heb?

tenormin
door tenormin - Jul 27, 2014 om 19:40
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@khalidinio, zie dat stuk link is weggevallen. Spoedpaspoort aanvragen duurt (in mijn Gemeente) 1 dag, maar er hangt wel een prijskaart aan.

diumenge
door diumenge - Jul 27, 2014 om 20:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op zondag 27 jul 2014, 18:57]...
Vele andere landen hebben ook dit soort regels en binnenkort is een paspoort 10 jaren geldig...
....
Nieuwe Nederlandse paspoorten zijn al 10 jaar geldig.

emcede
door emcede - Jul 27, 2014 om 20:30
959 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 27 jul 2014, 15:04]U hebt toch geen tijd meer om iets te doen, dus waag het er maar op. Wat kunt u tenslotte anders?
Lijkt me geen goed advies:
- om Turkije binnen te komen heb je een visum nodig. Dit kun je op voorhand aanvragen of bij aankomst kopen
- om een visum te krijgen moet je paspoort nog minimaal 6 maanden geldig zijn
Conclusie: je zoon komt Turkije niet in. Morgen met spoed een nieuw paspoort aanvragen lijkt de beste optie. Kost misschien wel wat, maar als je de zekerheid krijgt dat je deze vóór vertrek hebt, loop je tenminste niet de kans dat hij teruggestuurd wordt naar Nederland...

Of het zo ernstig ook werkelijk is weet ik niet, daar kom je helaas pas in de praktijk achter. Ik zou het er persoonlijk niet op gokken!

emcede
door emcede - Jul 27, 2014 om 20:33
959 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=khalidinio schreef op zondag 27 jul 2014, 14:01]Echter lees ik ook dat de douaniers het belangrijkst vinden dat je paspoort geldig is op de retour datum dat je weer naar nederland vliegt.
Ik las dit ook, maar op een site waar ook staat dat kinderen op het paspoort van de ouders bijgeschreven kunnen zijn en ook heeft men het over een geldigheidsduur van 3 maanden. Verouderde informatie, dus!

aurora1
door aurora1 - Jul 27, 2014 om 22:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens op de site van uw gemeente voor informatie over de spoedprocedure voor een paspoort (of id kaart) en let ook op de openingstijden. Met een spoedprocedure (kost extra) kunt u veelal het document de volgende werkdag ophalen.
Kijk ook wat u daarvoor moet meenemen en wie het aanvragen en ophalen moet(en) doen.
Ik zou eerder daarvoor kiezen dan het risico in Turkije nemen.

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2014 om 22:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@emcede

Waar staat dat het over het paspoort van de zoon gaat?

Ik adviseerde ook een noodpaspoort op Schiphol, maar heeft wel wat voeten in aarde.

tenormin
door tenormin - Jul 27, 2014 om 22:38
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 27 jul 2014, 22:12]@emcede

Waar staat dat het over het paspoort van de zoon gaat?

In openingstopic staat: een van ons zn, dus gemakkelijk te lezen dat er zoon word bedoelt i.p.v. 'zijn'.

aurora1
door aurora1 - Jul 27, 2014 om 22:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Of je wel een noodpaspoort zomaar kunt aanvragen/verkrijgen is nog maar de vraag en ook of Turkije dat wel accepteert.
Ik heb bij zomaar bij een gemeente gekeken wat zij daarover melden: klik hier.

emcede
door emcede - Jul 27, 2014 om 23:17
959 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 27 jul 2014, 22:12]@emcede

Waar staat dat het over het paspoort van de zoon gaat?

Ik adviseerde ook een noodpaspoort op Schiphol, maar heeft wel wat voeten in aarde.
Zn = zoon? Denk ik, tenminste.

Een noodpaspoort wordt in Turkije niet geaccepteerd dus dat heeft geen zin. Ik ben geen kenner maar ik neem aan dat een spoedpaspoort wat anders is!

Cookies
door Cookies - Jul 27, 2014 om 23:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Er van uitgaande dat voor een e-visa dezelfde eisen worden gesteld als aanvragen visa in Turkije, lees ik op evisa.gov.tr

What do I need for my e-Visa application?

You need to have a travel document valid for at least 6 months from the date you intend to enter Turkey. Depending on your nationality, there may be additional requirements. You will be informed of these requirements after you select your country of travel document and travel dates.

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2014 om 23:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik denk dat zn ongeveer hetzelfde is als me, want hier ook vaak gebruikt voor voor mijn. Dus zn zal wel zijn zijn.

kh
door khalidinio - Aug 6, 2014 om 21:35
3 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb gelukkig een spoedpaspoort aangevraagt op maandag voor 14 uur. Dinsdag ochtend kon ik hem al ophalen vanaf 11 uur sochtends.

tenormin
door tenormin - Aug 6, 2014 om 21:46
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=khalidinio schreef op woensdag 6 aug 2014, 21:35]ik heb gelukkig een spoedpaspoort aangevraagt op maandag voor 14 uur. Dinsdag ochtend kon ik hem al ophalen vanaf 11 uur sochtends.

Dat was een "close call" hé, maar gelukkig op tijd. Hoop dat de vakantie ook zo voorspoedig verlopen is.

aurora1
door aurora1 - Aug 7, 2014 om 00:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mooi dat het toch nog op tijd gelukt is en dank voor het melden.

door 1953 - Aug 7, 2014 om 02:56
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=khalidinio schreef op woensdag 6 aug 2014, 21:35]ik heb gelukkig een spoedpaspoort aangevraagt op maandag voor 14 uur. Dinsdag ochtend kon ik hem al ophalen vanaf 11 uur sochtends.

Het heeft dan wel een flinke duit extra gekost die spoedpaspoort doch is minder kostelijk dan een eventueel geannuleerde vakantie.

Prettige vakantie!

tijger1
door tijger1 - Aug 7, 2014 om 09:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@1953

De Ts is alweer terug hoor.

pi
door pieterwolters - Aug 7, 2014 om 18:16
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 27 jul 2014, 22:38][quote=tijger1 schreef op zondag 27 jul 2014, 22:12]@emcede

Waar staat dat het over het paspoort van de zoon gaat?

In openingstopic staat: een van ons zn, dus gemakkelijk te lezen dat er zoon word bedoelt i.p.v. 'zijn'.

Maar dan is het wel een kromme zin: "en zie ik dat een van ons zn paspoorten"

1 persoon heeft meerdere paspoorten?

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 7, 2014 om 18:25
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Wegens het Visa en de eis van paspoort geldigheid zal ik eerder voor een ander Europees land kiezen als Cyprus, Ook half Turks en met Griekse vliegveld geen enkel probleem.

Door dit Visa en paspoort beleid moeten we hun gewoon boycotten.
Ze wilde bij Europa maar deze anti maatregel is voor mijn voldoende om
voor nog een beetje Turkse Cultuur de Zwarte Markt in Beverwijk te bezoeken.

Kijk eerst voor je iets boekt of er voorwaarden zijn als Visa of beperkte geldigheid paspoorten en laat leuke reclame van Cor & Don lekker gaan....
Ik hoef niet meer.

tenormin
door tenormin - Aug 7, 2014 om 18:48
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op donderdag 7 aug 2014, 18:16]
Maar dan is het wel een kromme zin: "en zie ik dat een van ons zn paspoorten" 1 persoon heeft meerdere paspoorten?

Ach, u maakt het veel en een ander niet uit; kromme zin of recht: we hebben begrepen dat 1 van de deelnemers geen geldig paspoort had; en dat probleem is gelukkig opgelost.