kr
door krisveldhuizen Jun 25, 2014 om 10:50
Vakantie & reizen

Vlucht24 boekingssite stuurt extra rekening

Ik heb gisteren een vlucht naar Londen geboekt via de vergelijkingssite vlucht24.nl. Ik heb gisteren direct van easyjet een rekening gehad (waar extra 23 € op stond voor betaling met credit card. Dit werd niet genoemd toen ik het overzicht kreeg te zien, voor betaling).

Wat nog erger is is dat ik een dag na boeking een mail krijg van vlucht.nl met de volgende tekst;

"Bij deze ontvangt u de factuur voor de reserveringskosten voor uw vluchtboeking. Bovengenoemd bedrag wordt door vlucht24.nl gescheiden van de ticketprijs van uw creditcard afgeboekt resp. met machtiging afgeboekt van uw rekening."

Het bedrag is 119€ en ik heb nergens bij mijn betaling aangegeven voor deze afschrijving goedkeuring te geven.

Mijn vraag is dus, kunnen ze dit zomaar doen? Ik heb puur en alleen toestemming gegeven geld af te schrijven voor de vlucht, en absoluut niet voor de boeking via de site. Uiteraard staat er nergens op de site dat ik dit kon verwachten. Moet ik mij nu zorgen maken dat mij nog meer te wachten staat?

Alvast. Dank voor de reacties,

Kris

1411 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 25, 2014 om 12:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

At loopt lekker op, op die manier, maar is mijns inziens tegen de regels.

Lees hier over de regels.

zoekster
door zoekster - Jun 25, 2014 om 12:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Alle prijzen moeten inclusief voor de boeking aan u worden gemeld.

klik HIER en HIER

U kunt hier een klacht over indienen bij de ACM, maar bel 088 - 0 70 70 70 ook eens wat u verder nog kunt ondernemen. Of u bijvoorbeeld een deel van het bedrag mag terugboeken, want dat is me niet duidelijk.

corv
door corv - Jun 25, 2014 om 12:09
41 Antwoorden / 1 Vragen

nee dat kan niet.
wss proberen ze het gewoon onder het motto nooit geschoten altijd mis.
snel de afschrijving betwisten,
de bewijslast ligt bij hun.
als u onbewust iets hebt aangefinkt (een nieuw woord???) melden ze dat vanzelf wel
succes

Cookies
door Cookies - Jun 26, 2014 om 05:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

IV. Kosten, incassering van de reisprijs

Voor de bemiddeling door Unister kunnen kosten ontstaan. Deze worden in het kader van de betreffende boeking separaat in rekening gebracht. Voor de bemiddeling van vluchtboekingen en hotelboekingen zijn daarnaast de bijzondere voorwaarden onder paragraaf V 2. resp. paragraaf VI 1. van de algemene voorwaarden van toepassing.

Indien u ervoor kiest om per creditcard of per automatische incasso te betalen, machtigt u Unister om in opdracht van de dienstaanbieders het verschuldigde bedrag van uw creditcardrekening af te boeken of van uw bankrekening te incasseren of in het geval van een rechtstreekse incasso de betreffende gegevens aan de dienstaanbieder door de geven zodat hij de vordering kan incasseren. Voor zover de betaling (credit card / automatische incasso) door Unister wordt afgewikkeld, kan het gehele bedrag of een deel van het bedrag door AERUNI GmbH of AERTICKET AG (zogenaamde fulfillment partners) afgeboekt worden. De details zijn op de factuur na te lezen.

V. Bijzondere regelingen in geval van boeking van vluchten

2. Voor een deel van het bemiddelingsaanbod voor vluchten brengt Unister kosten voor de bemiddeling en de daarmee verband houdende services in rekening. In het boekingsproces wordt op deze kosten uitdrukkelijk en separaat verwezen.

Algemene voorwaarden KLIK

boppe1943
door boppe1943 - Jun 26, 2014 om 11:33
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Reissommen moeten transparant zijn. U moet van tevoren kunnen zien welke bijkomende kosten er zullen zijn. In het geval van betalen zijn er meestal diverse betaalmogelijkheden, b.v. via Ideal, een credicard, een machtiging enz. Heel vervelend, maar een online reisaanbieder rekent meestal kosten voor welke betaalwijze dan ook. Het is dan afhankelijk van uw betaalkeuze hoeveel die kosten bedragen. Maar de reisaanbieder weet natuurlijk niet voor welke betaalwijze u gaat kiezen en daarom kan men deze bijkomende kosten niet exact noemen op de site. Er moet wel duidelijk aangeven zijn wat de minimum kosten zijn.

gerbera
door gerbera - Jun 30, 2014 om 16:52
7364 Antwoorden / 14 Vragen

carola.83 komt wel met een mooi verhaal over de algemene voorwaarde maar er bestaat zoiets als Europesche richtlijnen waaraan voldaan dient te worden. Een daarvan is dat de volledige prijs, inclusief bemiddelingskosten en kosten van betalingswijze, bekend moeten zijn bij de afnemer. En dat is hier volgens mij niet het geval.

mahadma
door mahadma - Jun 30, 2014 om 17:03
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Inspireer mij
Strandvakanties
Stedentrips
Cultuurvakanties
Familievakanties
Uitgaanscentra
Romantische steden
De 'Inspireer mij' tool

Topbestemmingen
Londen
Milaan
Genève
Berlijn
Rome
Praag
Alle reisgidsen

Toplanden
Verenigd-Koninkrijk
Italië
Zwitserland
Duitsland
Portugal

Business

Onze flexi tarief omvat:

null Onbeperkte datumwijzigingen*

null Kies uw eigen stoel en Speedy Boarding
null Incl. 1 stuk ruimbagage
null Fast track security

Business by easyJet
FLEXI tarief
Fast Track Security
Toegewezen zitplaatsen
Eerdere vlucht gratis

Alles wat je nodig hebt
easyJet Plus
Luchthavenlounges
Zaken hotels
Mobiele instapkaart downloaden

Blijf op de hoogte
Flight Tracker
Laatste vluchtinformatie
Dienstregeling
Onze bestemmingen
Mobiele

Boekingen bijwerken

Hier kunt u:

null Uw boeking bekijken en wijzigen
null Bagage en extra diensten toevoegen
null Uw stoel kiezen
null Online inchecken

Boekingen bijwerken
Mijn boeking bekijken
Vlucht wijzigen
Naam wijzigen
Kies zitplaatsen
Ruimbagage toevoegen
Sportuitrusting toevoegen
Online inchecken

Niet vergeten:
Hotel boeken
Huurauto boeken
Reisverzekering afsluiten
Mobiele instapkaart downloaden

Reisinformatie
Toegewezen zitplaatsen
Aan boord gaan
Kies uw zitplaats
Hulpbehoevende passagiers

Online inchecken

Van de site:

Vergoedingen en kosten
Een boeking kan worden betaald met een brede selectie van debet- of kredietkaarten (zie de betalingsfase van het boekingsproces voor aanvaarde kaarten). Wij aanvaarden geen betalingen met cash of cheques.
Nieuwe boekingen

Voor alle boekingen (behalve Flexi vluchttarieven) zullen 15 € aan administratiekosten in rekening worden gebracht. Voor betalingen met Visa Credit Card, MasterCard, Diners Club, American Express, Carte Bleue (alleen binnenlandse transacties) en UATP/Airplus geldt er een extra kost van 2,0% van het totale transactiebedrag.

klik Hier voor de bron

mahadma
door mahadma - Jun 30, 2014 om 17:04
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Alleen het onderste deel is van toepassing. Mea Culpa.