Vlucht24 boekingssite stuurt extra rekening
Ik heb gisteren een vlucht naar Londen geboekt via de vergelijkingssite vlucht24.nl. Ik heb gisteren direct van easyjet een rekening gehad (waar extra 23 € op stond voor betaling met credit card. Dit werd niet genoemd toen ik het overzicht kreeg te zien, voor betaling).
Wat nog erger is is dat ik een dag na boeking een mail krijg van vlucht.nl met de volgende tekst;
"Bij deze ontvangt u de factuur voor de reserveringskosten voor uw vluchtboeking. Bovengenoemd bedrag wordt door vlucht24.nl gescheiden van de ticketprijs van uw creditcard afgeboekt resp. met machtiging afgeboekt van uw rekening."
Het bedrag is 119€ en ik heb nergens bij mijn betaling aangegeven voor deze afschrijving goedkeuring te geven.
Mijn vraag is dus, kunnen ze dit zomaar doen? Ik heb puur en alleen toestemming gegeven geld af te schrijven voor de vlucht, en absoluut niet voor de boeking via de site. Uiteraard staat er nergens op de site dat ik dit kon verwachten. Moet ik mij nu zorgen maken dat mij nog meer te wachten staat?
Alvast. Dank voor de reacties,
Kris
nee dat kan niet.
wss proberen ze het gewoon onder het motto nooit geschoten altijd mis.
snel de afschrijving betwisten,
de bewijslast ligt bij hun.
als u onbewust iets hebt aangefinkt (een nieuw woord???) melden ze dat vanzelf wel
succes
IV. Kosten, incassering van de reisprijs
Voor de bemiddeling door Unister kunnen kosten ontstaan. Deze worden in het kader van de betreffende boeking separaat in rekening gebracht. Voor de bemiddeling van vluchtboekingen en hotelboekingen zijn daarnaast de bijzondere voorwaarden onder paragraaf V 2. resp. paragraaf VI 1. van de algemene voorwaarden van toepassing.
Indien u ervoor kiest om per creditcard of per automatische incasso te betalen, machtigt u Unister om in opdracht van de dienstaanbieders het verschuldigde bedrag van uw creditcardrekening af te boeken of van uw bankrekening te incasseren of in het geval van een rechtstreekse incasso de betreffende gegevens aan de dienstaanbieder door de geven zodat hij de vordering kan incasseren. Voor zover de betaling (credit card / automatische incasso) door Unister wordt afgewikkeld, kan het gehele bedrag of een deel van het bedrag door AERUNI GmbH of AERTICKET AG (zogenaamde fulfillment partners) afgeboekt worden. De details zijn op de factuur na te lezen.
V. Bijzondere regelingen in geval van boeking van vluchten
2. Voor een deel van het bemiddelingsaanbod voor vluchten brengt Unister kosten voor de bemiddeling en de daarmee verband houdende services in rekening. In het boekingsproces wordt op deze kosten uitdrukkelijk en separaat verwezen.
Algemene voorwaarden KLIK
Reissommen moeten transparant zijn. U moet van tevoren kunnen zien welke bijkomende kosten er zullen zijn. In het geval van betalen zijn er meestal diverse betaalmogelijkheden, b.v. via Ideal, een credicard, een machtiging enz. Heel vervelend, maar een online reisaanbieder rekent meestal kosten voor welke betaalwijze dan ook. Het is dan afhankelijk van uw betaalkeuze hoeveel die kosten bedragen. Maar de reisaanbieder weet natuurlijk niet voor welke betaalwijze u gaat kiezen en daarom kan men deze bijkomende kosten niet exact noemen op de site. Er moet wel duidelijk aangeven zijn wat de minimum kosten zijn.
carola.83 komt wel met een mooi verhaal over de algemene voorwaarde maar er bestaat zoiets als Europesche richtlijnen waaraan voldaan dient te worden. Een daarvan is dat de volledige prijs, inclusief bemiddelingskosten en kosten van betalingswijze, bekend moeten zijn bij de afnemer. En dat is hier volgens mij niet het geval.
Inspireer mij
Strandvakanties
Stedentrips
Cultuurvakanties
Familievakanties
Uitgaanscentra
Romantische steden
De 'Inspireer mij' tool
Topbestemmingen
Londen
Milaan
Genève
Berlijn
Rome
Praag
Alle reisgidsen
Toplanden
Verenigd-Koninkrijk
Italië
Zwitserland
Duitsland
Portugal
Business
Onze flexi tarief omvat:
null Onbeperkte datumwijzigingen*
null Kies uw eigen stoel en Speedy Boarding
null Incl. 1 stuk ruimbagage
null Fast track security
Business by easyJet
Business by easyJet
FLEXI tarief
Fast Track Security
Toegewezen zitplaatsen
Eerdere vlucht gratis
Alles wat je nodig hebt
easyJet Plus
Luchthavenlounges
Zaken hotels
Mobiele instapkaart downloaden
Blijf op de hoogte
Flight Tracker
Laatste vluchtinformatie
Dienstregeling
Onze bestemmingen
Mobiele
Boekingen bijwerken
Hier kunt u:
null Uw boeking bekijken en wijzigen
null Bagage en extra diensten toevoegen
null Uw stoel kiezen
null Online inchecken
Boekingen bijwerken
Mijn boeking bekijken
Vlucht wijzigen
Naam wijzigen
Kies zitplaatsen
Ruimbagage toevoegen
Sportuitrusting toevoegen
Online inchecken
Niet vergeten:
Hotel boeken
Huurauto boeken
Reisverzekering afsluiten
Mobiele instapkaart downloaden
Reisinformatie
Toegewezen zitplaatsen
Aan boord gaan
Kies uw zitplaats
Hulpbehoevende passagiers
Online inchecken
Van de site:
Vergoedingen en kosten
Een boeking kan worden betaald met een brede selectie van debet- of kredietkaarten (zie de betalingsfase van het boekingsproces voor aanvaarde kaarten). Wij aanvaarden geen betalingen met cash of cheques.
Nieuwe boekingen
Voor alle boekingen (behalve Flexi vluchttarieven) zullen 15 € aan administratiekosten in rekening worden gebracht. Voor betalingen met Visa Credit Card, MasterCard, Diners Club, American Express, Carte Bleue (alleen binnenlandse transacties) en UATP/Airplus geldt er een extra kost van 2,0% van het totale transactiebedrag.
klik Hier voor de bron
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer