hh
door hhcmjacobs Nov 2, 2014 om 20:22
Huishouden & energie

Vocht badkamer

Wij hebben bij een bedrijf een badkamer gekocht vorig jaar tijdens de Carnavalsdagen. Deze is in April 2013 geplaatst door de installateur van dit bedrijf. Vanaf dag 1 hebben wij kenbaar gemaakt dat na het douche het water letterlijk van de muren druipt, dit kan met een metalen plafond niet bevordelijk zijn. We hebben de installateur hier al herhaaldelijk op aangesproken maar hij kan het probleem niet oplossen. De verkopende partij trekt zijn handen terug met als antwoord "wij hebben uw de badkamer alleen maar verkocht, u moet toch bij de installteur zijn" we hebben inmiddels hiervoor een anderen installateur gevraagd het probleem op te lossen maar ook deze laat het nu afweten. Inmiddels heeft dit grapje ons al duizenden euro's extra gekost. Wij weten niet meer welke kant wij met de badkamer op moeten. heeft er iemand nog ideeen om het probleem op te lossen en wie is er aansprakelijk ?? De verkoopende party of de installateur. Wij hebben de installateur betaald voor zijn werkzaamheden..,

11470 11 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Nov 2, 2014 om 20:42
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Bij mij druipt het water ook langs de muren na het douchen. Dat is douchewater. Is toch normaal. Deur/raam open en na een half of een uur is het opgedroogd.

hh
door hhcmjacobs - Nov 2, 2014 om 20:46
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op zondag 2 nov 2014, 20:42]Bij mij druipt het water ook langs de muren na het douchen. Dat is douchewater. Is toch normaal. Deur/raam open en na een half of een uur is het opgedroogd.

De oude douche had hier geen last van, het wc papier wat 2 meter verder op hangt is gewoon klets nat. Zelfs de voorraad toilet rollen hebben we al meerdere malen kunnen weggooien. Van alle 4 de muren druipt het water letterlijk van de muur. Dit is zeker niet normaal !!

tijger1
door tijger1 - Nov 2, 2014 om 20:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Duizenden euro's extra? Aan wat dan?

Toch logisch dat het water van de muren druipt, daar is het ern douche voor. Ga naar de Blokke of Action en koop een stripper van een euro of twee. Strip na het douchen de muren af en wellicht de glazen deur.

Als u ern metalen plafond hebt, zal dat wel van aluminium zijn. En daarvoor is vocht geen probleem.

Blijft het lang vochtig in de badkamer dan kan er misschien een ventilator geinstalleerd worden, met ern ochtigheidsvoeler. Die blijft dan net zo lang draaien als dat nodig is.

hh
door hhcmjacobs - Nov 2, 2014 om 20:53
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 2 nov 2014, 20:48]Duizenden euro's extra? Aan wat dan?

Toch logisch dat het water van de muren druipt, daar is het ern douche voor. Ga naar de Blokke of Action en koop een stripper van een euro of twee. Strip na het douchen de muren af en wellicht de glazen deur.

Als u ern metalen plafond hebt, zal dat wel van aluminium zijn. En daarvoor is vocht geen probleem.

Blijft het lang vochtig in de badkamer dan kan er misschien een ventilator geinstalleerd worden, met ern ochtigheidsvoeler. Die blijft dan net zo lang draaien als dat nodig is.

Nou alle installeurs die wij uitgenodigd hebben vinden de foto's niet normaal, hoe onze badkamer er na een douche beurt uit ziet. Vanaf dag 1 is er al een ventilator geplaatst die tijdens het douchen de lucht afzuigt. Er is al een ventilatie rooster in de badkamer deur geplaatst.

aurora1
door aurora1 - Nov 2, 2014 om 21:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij mij zijn de muren na het douchen ook kletsnat en dus worden die na het douchen met een trekker even droog getrokken evenals de vloer. De deur laat ik altijd erna open staan en wc papier sla ik niet in een vochtige ruimte op.
Ik begrijp ook niet wat er voor die duizenden euro's gedaan is.

aurora1
door aurora1 - Nov 2, 2014 om 21:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees anders ook nog eens e.e.a. op het forum van Klusidee en/of stel daar uw vraag ook nog eens: klik hier.

zoekster
door zoekster - Nov 2, 2014 om 21:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hoe lang staat u onder de douche? Dat zou nog van invloed kunnen zijn. Verder is het een kwestie van ventileren. Hoe ventileerde u voorheen dan uw badkamer?

Ik heb zelf nooit nat toiletpapier na het douchen, de spiegels zijn wel beslagen, dus als uw toiletrollen kletsnat zijn, klopt er iets niet.

hh
door hhcmjacobs - Nov 2, 2014 om 21:23
3 Antwoorden / 1 Vragen

De kinderen mogen op dit momwnt maar een paar minuten douche, voorheen hadden wij de badkamer raam nog open staan maar op advies van de installateur hebbben wij dezs nu dicht. Het maakt niet uit of de raam open of dicht is.
Dat spiegels beslaan oke, maar dat de muren zeike nat zijn en er na een paar minuten allemaal plassen op de vloer liggen gaat in mijn ogen te ver en is zeker niet goed.

tijger1
door tijger1 - Nov 2, 2014 om 22:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waar zijn die duizenden euro's extra dan aan verspijkerd? Hebt u een douchecabine, of is de hele badkamer een douche? Hoeveel personen douchen achter elkaar?

Ik heb in mijn badkamer het raam altijd op de kiepstand staan en de deur naar de gang open. Daarnaast nog een ventilator die aangaat afhankelijk van het vochtigheidspercentage.

En als het koud is in de badkamer, beslaat de spiegel, dat is alles. Zijn de kinderen niet in de rondte asn het spatten?

gerbera
door gerbera - Nov 2, 2014 om 23:02
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Blijkbaar is uw doucheruimte van vloer tot plavond betegeld, Als er geen afscheidingswand staat tussen de douche en de overige ruimte is het niet verwonderlijk dat het vocht op de tegels slaat. Ook een metalen (?) plavond is niet bevordelijk in zo'n ruimte. Er is duidelijk sprake van onvoldoende ventilatie. Er kan dan wel een ventilator aanwezig zijn maar als deze aan de andere kant in de ruimte geplaatst is zal deze het probleem niet oplossen.

pi
door piete242 - Mar 5, 2015 om 13:06
12 Antwoorden / 0 Vragen

Is het misschien zo dat u voorheen nog een deel muur had en nu volledig betegeld? Bij een muur trekt al dat vocht in de muur en laat het langzaam los, ademen. Tegels ademen niet dus blijft het vocht erop staan en is alleen verwarmen en luchten de oplossing, ventileren dus.
Ik wilde ook juist de badkamer opnieuw gaan betegelen. Dank voor uw probleem want nu weet ik dat ik er isolatie tussen ga maken voor ik volledig betegel. Dan nemen de tegels eerder de omgevingstemperatuur aan en verdampt het vocht eerder. (hoop ik)