Vochtschade
Goedenavond allemaal,
Ik heb een brandende vraag.
Op 30-9 jongstleden heeft mijn Samsung s4mini (1jaar oud) het begeven. Ik heb de telefoon opgestuurd naar dynafix (via tmobile). Ik had namelijk 2jaar garantie op dit toestel. Na 2weken niks gehoord te hebben over de status van het toestel ongeacht de veel telefoontjes die ik naar tmobile heb gepleegd, werd de telefoon ongerepareert retour gezonden met de melding dat uit onderzoek vochtschade is geconstateerd en dit niet in de garantie valt. Hierop volgens heb ik mijn inboedelverzekering ingeschakeld (al risk inboedel verzekering van de ABN), ook deze weten me net te vertellen dat dit niet binnen de verzekering valt. Ik kan me niet voorstellen dat deze schade nergens op te verhalen valt. Is het mogelijk dit te verhalen op de vereniging van eigenaren ivm te weinig ventilatie in de woning? Of zou ABN dit wel gewoon moeten dekken? Graag jullie reactie. Groetjes, Shirley
Nog even afgezien van het feit of het wel echt vochtschade is, Dynafix is gevestigd in een zwembad dus het zou best kunnen, is het natuurlijk volkomen dwaas om te veronderstellen dat de VvE aansprakelijk zou kunnen zijn.
Dus als u twijfelt aan het verhaal van Dynafix, laat dan elders een second opinion uitvoeren, en als die schriftelijk verklaren dat dat niet zo is, sla daar dan T-mobile mee om de oren.
En weet u wel zeker dat u twee jaar garantie hebt?
Goedendag Shirley,
Als eerste is het natuurlijk hartstikke vervelend dat uw Samsung s4mini het ineens begeeft. Daarnaast snap ik ook dat u er niet blij van wordt dat het (tot op heden) niet vergoed wordt.
U geeft aan dat u het heeft proberen te verhalen op uw inboedelverzekering bij de ABN AMRO, maar zonder resultaat. Is er aan u aangegeven waarom dit niet binnen de verzekering valt?
Op onze site http://abn.com/1r6FkU5 kunt u naast informatie, ook de voorwaarden van de inboedelverzekering vinden. Daarnaast verschilt het per situatie of een schade in aanmerking komt voor een vergoeding. Uiteraard hoort u hier dan wel uitleg bij te krijgen.
Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
J. van Vloten
De man van abn belde me en wist me te vertellen dat het niet vergoed word omdat hert vochtschade is, wel zou het vergoed worden als er een tv op was gevallen oid. Ik baal hier hest van want Khoor heel vaak dat het bij andere inboedelverzekeringen, wel vergoed word.
U hebt via internet een schade gemeld. In dit bericht leest u hier meer
over.
Wordt uw schade vergoed?
Helaas moet ik u teleurstellen. Wij vergoeden uw schade niet. Deze
gebeurtenis is volgens onze voorwaarden niet verzekerd.
Wilt u dit nalezen?
Ik stuur u de voorwaarden van uw Inboedelverzekering bij deze e-mail.
Uw toestel is kapot gegaan door een defect, niet door een verzekerde
oorzaak.
Hebt u nog vragen?
Bel dan met mij of een van mijn collega's via
telefoonnummer 0900-0024. Wij helpen u graag verder.
En als het zou regenen in huis zou het wel weer vergoed worden... Knap er niks van. Meneer van ABN vertelde me overigens ook dat ik de meest uitgebreide dekking heb en ik prima verzekerd ben.....
[quote=gerbera schreef op woensdag 22 okt 2014, 12:18]Dynafix reparaties..natte vingerwerk, vandaar de vele vochtschades die zij constateren.
Perfecte opmerking.;-)
@shirley
Ik zou nog maar eens een mailtje sturen naar dat web care team.
Ik ken de voorwaarden niet van die all-risk dekking.
De motivatie in die brief is nogal wonderlijk."uw toestel is kapot gegaan, door een defect". Ja, noal logisch, als hij defect is, is hij kapot.
Niet dat ik denk, dat die zogenaamde vochtschade gedekt zal zijn, maar nog maar eens proberen.
[quote=shirleyhartman schreef op woensdag 22 okt 2014, 13:48]En als het zou regenen in huis zou het wel weer vergoed worden... Knap er niks van. Meneer van ABN vertelde me overigens ook dat ik de meest uitgebreide dekking heb en ik prima verzekerd ben.....
Goedemorgen Shirley,
Heel begrijpelijk dat u baalt! Ik snap dat u het verwarrend vindt, want u zit met nog een aantal vragen. De voorwaarden zelf kan ik niet ombuigen, maar u heeft uiteraard wel alle recht op een duidelijke reden waarom u de schade niet vergoed krijgt. Wat ik kan doen, is u bellen en in contact brengen met onze schade-adviseur. U kunt ook zelf telefonisch contact opnemen via 0900-0024. Ik hoor graag van u waar uw voorkeur naar uitgaat. Ik wil u er bij helpen om de situatie helder te krijgen.
Met vriendelijk groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. L. Salama
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer