sh
door shirleyhartman Oct 21, 2014 om 20:09
Garantie & verzekeringen

Vochtschade

Goedenavond allemaal,
Ik heb een brandende vraag.
Op 30-9 jongstleden heeft mijn Samsung s4mini (1jaar oud) het begeven. Ik heb de telefoon opgestuurd naar dynafix (via tmobile). Ik had namelijk 2jaar garantie op dit toestel. Na 2weken niks gehoord te hebben over de status van het toestel ongeacht de veel telefoontjes die ik naar tmobile heb gepleegd, werd de telefoon ongerepareert retour gezonden met de melding dat uit onderzoek vochtschade is geconstateerd en dit niet in de garantie valt. Hierop volgens heb ik mijn inboedelverzekering ingeschakeld (al risk inboedel verzekering van de ABN), ook deze weten me net te vertellen dat dit niet binnen de verzekering valt. Ik kan me niet voorstellen dat deze schade nergens op te verhalen valt. Is het mogelijk dit te verhalen op de vereniging van eigenaren ivm te weinig ventilatie in de woning? Of zou ABN dit wel gewoon moeten dekken? Graag jullie reactie. Groetjes, Shirley

1252 14 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 21, 2014 om 20:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er zijn ook situaties waarbij je gewoon zelf voor schade moet opdraaien, je kan niet altijd je schade ergens verhalen.

tijger1
door tijger1 - Oct 21, 2014 om 20:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog even afgezien van het feit of het wel echt vochtschade is, Dynafix is gevestigd in een zwembad dus het zou best kunnen, is het natuurlijk volkomen dwaas om te veronderstellen dat de VvE aansprakelijk zou kunnen zijn.

Dus als u twijfelt aan het verhaal van Dynafix, laat dan elders een second opinion uitvoeren, en als die schriftelijk verklaren dat dat niet zo is, sla daar dan T-mobile mee om de oren.

En weet u wel zeker dat u twee jaar garantie hebt?

abnamro
door abnamro - Oct 22, 2014 om 11:42
141 Antwoorden / 0 Vragen

Goedendag Shirley,

Als eerste is het natuurlijk hartstikke vervelend dat uw Samsung s4mini het ineens begeeft. Daarnaast snap ik ook dat u er niet blij van wordt dat het (tot op heden) niet vergoed wordt.
U geeft aan dat u het heeft proberen te verhalen op uw inboedelverzekering bij de ABN AMRO, maar zonder resultaat. Is er aan u aangegeven waarom dit niet binnen de verzekering valt?
Op onze site http://abn.com/1r6FkU5 kunt u naast informatie, ook de voorwaarden van de inboedelverzekering vinden. Daarnaast verschilt het per situatie of een schade in aanmerking komt voor een vergoeding. Uiteraard hoort u hier dan wel uitleg bij te krijgen.

Met vriendelijke groet,

ABN AMRO Webcare
J. van Vloten

gerbera
door gerbera - Oct 22, 2014 om 12:18
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Dynafix reparaties..natte vingerwerk, vandaar de vele vochtschades die zij constateren.

sh
door shirleyhartman - Oct 22, 2014 om 13:38
5 Antwoorden / 1 Vragen

De man van abn belde me en wist me te vertellen dat het niet vergoed word omdat hert vochtschade is, wel zou het vergoed worden als er een tv op was gevallen oid. Ik baal hier hest van want Khoor heel vaak dat het bij andere inboedelverzekeringen, wel vergoed word.

sh
door shirleyhartman - Oct 22, 2014 om 13:45
5 Antwoorden / 1 Vragen

U hebt via internet een schade gemeld. In dit bericht leest u hier meer
over.

Wordt uw schade vergoed?
Helaas moet ik u teleurstellen. Wij vergoeden uw schade niet. Deze
gebeurtenis is volgens onze voorwaarden niet verzekerd.

Wilt u dit nalezen?
Ik stuur u de voorwaarden van uw Inboedelverzekering bij deze e-mail.
Uw toestel is kapot gegaan door een defect, niet door een verzekerde
oorzaak.

Hebt u nog vragen?
Bel dan met mij of een van mijn collega's via
telefoonnummer 0900-0024. Wij helpen u graag verder.

sh
door shirleyhartman - Oct 22, 2014 om 13:48
5 Antwoorden / 1 Vragen

En als het zou regenen in huis zou het wel weer vergoed worden... Knap er niks van. Meneer van ABN vertelde me overigens ook dat ik de meest uitgebreide dekking heb en ik prima verzekerd ben.....

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2014 om 13:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=gerbera schreef op woensdag 22 okt 2014, 12:18]Dynafix reparaties..natte vingerwerk, vandaar de vele vochtschades die zij constateren.

Perfecte opmerking.;-)

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2014 om 13:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@shirley

Ik zou nog maar eens een mailtje sturen naar dat web care team.

Ik ken de voorwaarden niet van die all-risk dekking.

De motivatie in die brief is nogal wonderlijk."uw toestel is kapot gegaan, door een defect". Ja, noal logisch, als hij defect is, is hij kapot.

Niet dat ik denk, dat die zogenaamde vochtschade gedekt zal zijn, maar nog maar eens proberen.

abnamro
door abnamro - Oct 23, 2014 om 12:16
141 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=shirleyhartman schreef op woensdag 22 okt 2014, 13:48]En als het zou regenen in huis zou het wel weer vergoed worden... Knap er niks van. Meneer van ABN vertelde me overigens ook dat ik de meest uitgebreide dekking heb en ik prima verzekerd ben.....

Goedemorgen Shirley,

Heel begrijpelijk dat u baalt! Ik snap dat u het verwarrend vindt, want u zit met nog een aantal vragen. De voorwaarden zelf kan ik niet ombuigen, maar u heeft uiteraard wel alle recht op een duidelijke reden waarom u de schade niet vergoed krijgt. Wat ik kan doen, is u bellen en in contact brengen met onze schade-adviseur. U kunt ook zelf telefonisch contact opnemen via 0900-0024. Ik hoor graag van u waar uw voorkeur naar uitgaat. Ik wil u er bij helpen om de situatie helder te krijgen.

Met vriendelijk groet,

ABN AMRO Webcare
Mw. L. Salama

sh
door shirleyhartman - Oct 23, 2014 om 12:31
5 Antwoorden / 1 Vragen

@abn
Ik was na mijn melding gebeld door n schade expert van jullie,die legde me al de dingen uit die ik hierboven heb beschreven , ik heb de voorwaarden nagelezen en er staat toch echt dat bij een all risk dekking, alle schade verhaald kan worden. Kunt u met een oplossing komen?

abnamro
door abnamro - Oct 24, 2014 om 09:38
141 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemorgen Shirley,

Graag kijk ik wat ik voor u kan doen. Hiervoor zou ik telefonisch contact met u op willen nemen. Wanneer u dit op prijs stelt, dan mag u uw telefoonnummer sturen. Dit kan naar het volgende e-mailadres: webcare@nl.abnamro.com . Wilt u dan ook aangeven op wanneer we u het beste kunnen bereiken? We horen graag van u.

Met vriendelijke groet,

ABN Amro Webcare
E.J. van der Struijk

sh
door shirleyhartman - Oct 26, 2014 om 20:31
5 Antwoorden / 1 Vragen

@abnamro ik heb vrijdag gemaild met telefoonnummer etc. Echter nog niks vernomen maar jullie zullen weekends wel niet werken gok ik. Ik wachtbhet nog even af morgen.

abnamro
door abnamro - Oct 27, 2014 om 12:15
141 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Shirley,

Inmiddels heb ik vandaag 2 keer telefonisch contact met u opgenomen. Helaas heb ik u niet kunnen spreken.

In een reactie op uw e-mail heb ik u gevraagd of u kunt aangeven wanneer u het beste bereikbaar bent. Houdt u er rekening mee dat het 24 uur kan duren, voordat wij uw reactie lezen.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen