ti
door timoc Sep 29, 2015 om 15:19
Computers & telefonie

Vodafone Abonnement

Ik heb in mei mijn abonnement bij Vodafone verlengd voor 1 jaar, het ging hier om 1 van hun top sim only abonnementen a 85 euro per maand. Dit vanwege de mogelijkheid om deze europa wijd te gebruiken. Bij het initieel afsluiten heb ik expliciet gevraagd of de mogelijkheid er was om de bundel eventueel fors naar beneden te schroeven mochten mijn behoeftes veranderen. Het antwoord in de winkel was dat dit mogelijk was na de eerste drie maanden van de contractperiode.
Nu is mijn behoefte fors veranderd, naar beneden en de noodzaak voor Europa wijde dekking is ook weggevallen.

Maar bij een poging de bundel aan te passen werd mij doodleuk gezegd dat ik slechts 1 stap naar beneden kon, dat zou dan neer komen op 65 euro per maand plus 50 euro eenmalige wijzingskosten. Die 50 euro kan ik nog ergens begrijpen, maar dat ik slechts 1 stap omlaag kon in mijn abonnement is mij destijds niet verteld ondanks mijn expliciete vraag. Ik vind dit misleiding van de kant van Vodafone.

Wat kan ik doen om mijn abonnement toch fors naar beneden bij te stellen?

652 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 29, 2015 om 15:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo timoc,

.....Wat kan ik doen om mijn abonnement toch fors naar beneden bij te stellen?....
Weinig tot niets....
Je hebt die toezegging natuurlijk niet zwart-op-wit en kunt dus niets bewijzen.

Je had dus even in de tarievenlijst moeten kijken: voorbeeld:
Het is toegestaan om naar één stap onder het initiële contractuele maandbedrag
te migreren in de huidige categorie van toestelklasse.

Je hebt waarschijnlijk niet expliciet aangegeven dat je eventueel meerdere stappen zou willen downgraden.

Zonde geld.

Met vr.gr.

gerbera
door gerbera - Sep 29, 2015 om 15:35
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Wachten tot de Vodafone webcare hier voorbij komt (vaste klant op dit forum) die het wel weer vervelend voor u zullen vinden. Tevens zoveel mogelijk herrie maken op div sites ook op die van hen. En zeker geen "klantenservice" (zo noemt Vodafone dat clubje) bellen want dat kost u alleen maar geld en komt u geen steek verder.

ti
door timoc - Sep 29, 2015 om 15:35
3 Antwoorden / 1 Vragen

Edrick, bedankt voor je antwoord, ik heb echter met toestelklasse niks te maken aangezien het om een sim only contract gaat.
Ik snap de redenatie wel, en ik heb inderdaad niet een bedrag genoemd, maar wel dat ik het eventueel fors naar beneden zou willen bijstellen. ik vind 20 euro op een bedrag van 85 niet fors te noemen. Maar zoals je al zei, niks zwart op wit.

Gr
Timo

ti
door timoc - Sep 29, 2015 om 16:22
3 Antwoorden / 1 Vragen

Heb inmiddels een klacht ingediend, via hun website, op hun forum en hun Facebook pagina.

zoekster
door zoekster - Sep 29, 2015 om 16:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik vermoed dat u niets voor elkaar krijgt. Ze zullen aan hun voorwaarden blijven vasthouden.

ti
door timoc - Sep 29, 2015 om 16:34
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 29 sep 2015, 16:28]Ik vermoed dat u niets voor elkaar krijgt. Ze zullen aan hun voorwaarden blijven vasthouden.

Waarschijnlijk, maar proberen kan altijd.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Sep 30, 2015 om 09:39
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste timoc,

Wat een vervelende situatie zeg! Het klopt dat je het abonnement met één stap mag verlagen en hier zijn inderdaad eenmalig kosten aan verbonden. Helaas is het niet mogelijk om het abonnement nog verder te verlagen.

Met vriendelijke groet,

Nadia
Vodafone 24/7 Web Crew

tijger1
door tijger1 - Sep 30, 2015 om 10:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar een mogelijkheid van verlaging van het abonnement van 23,5% is toch wel fors te noemen?