ti
door timoc Sep 29, 2015 om 15:19
Computers & telefonie

Vodafone Abonnement

Ik heb in mei mijn abonnement bij Vodafone verlengd voor 1 jaar, het ging hier om 1 van hun top sim only abonnementen a 85 euro per maand. Dit vanwege de mogelijkheid om deze europa wijd te gebruiken. Bij het initieel afsluiten heb ik expliciet gevraagd of de mogelijkheid er was om de bundel eventueel fors naar beneden te schroeven mochten mijn behoeftes veranderen. Het antwoord in de winkel was dat dit mogelijk was na de eerste drie maanden van de contractperiode.
Nu is mijn behoefte fors veranderd, naar beneden en de noodzaak voor Europa wijde dekking is ook weggevallen.

Maar bij een poging de bundel aan te passen werd mij doodleuk gezegd dat ik slechts 1 stap naar beneden kon, dat zou dan neer komen op 65 euro per maand plus 50 euro eenmalige wijzingskosten. Die 50 euro kan ik nog ergens begrijpen, maar dat ik slechts 1 stap omlaag kon in mijn abonnement is mij destijds niet verteld ondanks mijn expliciete vraag. Ik vind dit misleiding van de kant van Vodafone.

Wat kan ik doen om mijn abonnement toch fors naar beneden bij te stellen?

652 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Sep 29, 2015 om 15:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo timoc,

.....Wat kan ik doen om mijn abonnement toch fors naar beneden bij te stellen?....
Weinig tot niets....
Je hebt die toezegging natuurlijk niet zwart-op-wit en kunt dus niets bewijzen.

Je had dus even in de tarievenlijst moeten kijken: voorbeeld:
Het is toegestaan om naar één stap onder het initiële contractuele maandbedrag
te migreren in de huidige categorie van toestelklasse.

Je hebt waarschijnlijk niet expliciet aangegeven dat je eventueel meerdere stappen zou willen downgraden.

Zonde geld.

Met vr.gr.

gerbera
door gerbera - Sep 29, 2015 om 15:35
7358 Antwoorden / 14 Vragen
0

Wachten tot de Vodafone webcare hier voorbij komt (vaste klant op dit forum) die het wel weer vervelend voor u zullen vinden. Tevens zoveel mogelijk herrie maken op div sites ook op die van hen. En zeker geen "klantenservice" (zo noemt Vodafone dat clubje) bellen want dat kost u alleen maar geld en komt u geen steek verder.

ti
door timoc - Sep 29, 2015 om 15:35
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Edrick, bedankt voor je antwoord, ik heb echter met toestelklasse niks te maken aangezien het om een sim only contract gaat.
Ik snap de redenatie wel, en ik heb inderdaad niet een bedrag genoemd, maar wel dat ik het eventueel fors naar beneden zou willen bijstellen. ik vind 20 euro op een bedrag van 85 niet fors te noemen. Maar zoals je al zei, niks zwart op wit.

Gr
Timo

ti
door timoc - Sep 29, 2015 om 16:22
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Heb inmiddels een klacht ingediend, via hun website, op hun forum en hun Facebook pagina.

zoekster
door zoekster - Sep 29, 2015 om 16:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ik vermoed dat u niets voor elkaar krijgt. Ze zullen aan hun voorwaarden blijven vasthouden.

ti
door timoc - Sep 29, 2015 om 16:34
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=zoekster schreef op dinsdag 29 sep 2015, 16:28]Ik vermoed dat u niets voor elkaar krijgt. Ze zullen aan hun voorwaarden blijven vasthouden.

Waarschijnlijk, maar proberen kan altijd.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Sep 30, 2015 om 09:39
779 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste timoc,

Wat een vervelende situatie zeg! Het klopt dat je het abonnement met één stap mag verlagen en hier zijn inderdaad eenmalig kosten aan verbonden. Helaas is het niet mogelijk om het abonnement nog verder te verlagen.

Met vriendelijke groet,

Nadia
Vodafone 24/7 Web Crew

tijger1
door tijger1 - Sep 30, 2015 om 10:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar een mogelijkheid van verlaging van het abonnement van 23,5% is toch wel fors te noemen?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

zoom1
zoom1 - Apr 16, 2024 om 17:31
Computers & telefonie

Belkin usb-c koptelefoon aan Samsung Galaxy A52s 5G werkt ineens niet meer

Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer.
Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset  niet meer ver ... Lees meer