spikman
door spikman Jul 30, 2014 om 16:33
Computers & telefonie

Vodafone App&Website zorgen voor onvoorziene kosten

Al jaren trouwe klant bij Vodafone. Ik kreeg een sms van Vodafone dat ik nog 100 mb data heb (een service waar je jezelf voor aan moet melden..). Dus ik heb dagelijks mijn gebruik in de gaten gehouden via de Vodafone App en website. Nu stegen toch mijn kosten buiten de bundel terwijl ik nog data zou hebben volgens de app en website. Na ze gebeld te hebben krijg ik de reactie dat er een storing in de App en website zit, dus dat ik zelf de kosten buiten de bundel moet betalen.

Dus wat ze eigenlijk zeggen: je moet zelf gokken hoeveel MB's je overhebt want onze website en App geven niet de juiste cijfers weer. Dit kan echt niet als er wordt geadverteerd met een App waarmee je je kosten bij kunt houden. Ik hoop echt dat Vodafone mij hierin tegemoet gaat komen, helemaal gezien veel mensen hierover klagen op het Vodafone forum en andere social media.

Wat is een juiste methode Vodafone te benaderen? De online chat functie van Vodafone heeft ook al tijden een storing dus dat is geen optie.

4116 37 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jul 30, 2014 om 16:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zet nog een andere datateller erbij op de gsm, bijv. My Data Manager o.i.d.

spikman
door spikman - Jul 30, 2014 om 16:55
11 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 30 jul 2014, 16:52]Zet nog een andere datateller erbij op de gsm, bijv. My Data Manager o.i.d.

Bedankt voor je reactie. Aurora1. Ik zal daareens naar kijken. Echter moet ik nogsteeds mijn onterechte kosten van Vodafone terug krijgen. De vraag is nu hoe ik ze kan benaderen en ze zover krijg toe te geven dat ze fout zitten, wat ze dondersgoed zelf weten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 30, 2014 om 17:57
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Haha ik heb 'n verbod om hier berichtjes te plaatsen, althans ze verdwijnen als sneeuw voor de zon (sorry o.t.).

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2014 om 18:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze geven nooit toe dat ze fout zitten en u zult gewoon moeten betalen.

Vodafone probeert al zijn klanten weg te pesten. Lukt blijkbaar niet erg als ze nog zoveel trouwe klanten hebben.

Ik heb op mijn I-pad een datateller van KPN, plus een kaartje voor internet van KPN. Wijkt nog geen Mb af van het werkelijke verbruik.

Het kan dus wel.

aurora1
door aurora1 - Jul 30, 2014 om 18:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees klik hier eens door, ergens staat hoe u ze kunt benaderen behalve via de chat.
Vodafone reageert ook wel op deze site. Overigens heb ik niet de indruk dat problemen (vaak) opgelost worden.

crewmember
door crewmember - Jul 31, 2014 om 10:00
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een veel voorkomend probleem bij vodafone. Het lijkt wel alsof ze het expres doen om meer geld uit de consument te trekken. (Zou me niet verbazen bij dit bedrijf.)

Dat de waarschuwings sms en data viewer inderdaad neit kloppen is bekend, en bij meerdere providers zo. je kan beter een app op je telefoon zetten die het bijhoudt.

Het is aan te raden bij Vodafone weg te gaan en voortaan bij Hi ofzo een abbo nemen. Daar ga je naar halve snelheid als je over je datalimiet heen zit en dat is dan alles. Verder komen ze in tegenstelling tot Vodafone vrijwel nooit voorbij op dit forum wat een goede zaak is.

spikman
door spikman - Jul 31, 2014 om 10:09
11 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor de reacties en tips.

Ik heb net opnieuw iemand aan de telefoon gesproken wie aangaf dat Vodafone niks tegemoet kan komen zodra jezelf een sms hebt ontvangen dat je data bijna op is. Dit staat er in de sms:

"Vodafone info: Je hebt tot einde kalendermaand minder dan 100 MB over van je bundel."

Zodra je die sms hebt ontvangen hebben ze alles dichtgetimmerd. Dus mocht je deze sms ontvangen hebben dan heb je geen recht van spreken. Het is dus echt zo dat Vodafone aangeeft dat je moet gaan gokken hoeveel MB je nog hebt gezien hun app en website niet werken.
Aan de telefoon gaven ze dan dus ook aan een andere App te installeren omdat hun eigen App niet goed werkt.. Bizar, uiteindelijk stelde Vodafone voor 500 MB tegemoet te komen de komende 3 maanden. "Want dat is 15 euro waard, dus komen wij u 15 euro tegemoet".

Ongelofelijk hoeveel geld ze hiermee binnen slepen en hoeveel boze klanten ze achterlaten.

Zo dom, zo dom van ze

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jul 31, 2014 om 12:22
937 Antwoorden / 2 Vragen

Ik gebruik Activity manager, deze app houd ook sms en bel minuten bij, waarbij je kan instellen hoe je provider afrond. Wijkt nog geen KB af, heerlijk! ( in het engels, maar wel met billing cycle, zodat er ook echt met dagen geteld word. ) super app! Zet zelfs je data uit als je eroverheen gaat.

spikman
door spikman - Jul 31, 2014 om 13:00
11 Antwoorden / 2 Vragen

Beste "kaasbroodje",

Bedankt voor de reactie. Weet u van welke makers deze app is? zie er meerdere namelijk.

Mvg

spikman
door spikman - Jul 31, 2014 om 16:23
11 Antwoorden / 2 Vragen

Het probleem wordt inmiddels ook op NOS.nl genoemd:

http://nos.nl/artikel/681357-databundelstoring-bij-vodafone.html

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 31, 2014 om 17:27
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Vodafone; "Het bedrijf raadt klanten aan een app te downloaden die het dataverbruik wel correct registreert of de ingebouwde verbruiksinformatie van hun toestel in de gaten te houden."

En wat doet Vodafone met die info, helemaal niets..

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jul 31, 2014 om 17:46
937 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=spikman schreef op donderdag 31 jul 2014, 13:00]Beste "kaasbroodje",

Bedankt voor de reactie. Weet u van welke makers deze app is? zie er meerdere namelijk.

Mvg

Het gaat om de app maker "Sun Light"

tijger1
door tijger1 - Jul 31, 2014 om 18:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In de link van Spikman staat dat Vodafone de kosten voor hun rekening neemt tot aan de sms. Ik geloof er niets van.

zoekster
door zoekster - Jul 31, 2014 om 18:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Vreemd eigenlijk dat Melanie, Mitch, Linda en al die andere webcaremedewerkers van Vodafone nu niet hun eigenwijze snuitjes laten zien om te vertellen dat het allemaal erg vervelend is, maar dat het toch echt helemaal aan jezelf ligt.

Meestal zijn ze er als de kippen bij.

tijger1
door tijger1 - Jul 31, 2014 om 19:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ze vinden het nu wel heel vervelen voor zichzelf.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Aug 1, 2014 om 09:23
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste spikman,

Ik kan me voorstellen dat dit enorm vervelend is! Je geeft ook aan hier eerder contact over te hebben gehad. Het probleem dat je aangeeft is bij ons bekend. Waarschijnlijk is de informatie die je in de App ziet niet accuraat op dit moment. Ik kan begrijpen dat dit niet wenselijk is, maar we werken aan een oplossing. Kijk voor alle informatie en updates op ons forum: http://voda.fo/ne/v5u3v .

Met vriendelijke groet,
Paria

zoekster
door zoekster - Aug 1, 2014 om 09:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=vodafonewebcare schreef op vrijdag 1 aug 2014, 09:23]Beste spikman,

Ik kan me voorstellen dat dit enorm vervelend is!

maar we werken aan een oplossing.

Met vriendelijke groet,
Paria

Je medeleven is hartverwarmend.

Oplossing: compensatie??

Cookies
door Cookies - Aug 1, 2014 om 09:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vodafone meldt onjuist dataverbruik'

AMSTERDAM -
Duizenden klanten hebben al maandenlang last van een storing bij Vodafone. De registratie van het dataverbruik van hun smartphone werkt niet goed, meldt het AD.
De klanten worden niet per sms gewaarschuwd als ze 80 of 100 procent van hun maandelijkse databundel hebben verbruikt. En in de My Vodafone-app staat dat ze minder data hebben verbruikt dan werkelijk het geval is. Pas als klanten meer dan 100 procent van hun databundel hebben verbruikt, krijgen ze een berichtje van Vodafone.

Het bedrijf neemt de kosten tot aan het moment van het sms'je voor zijn rekening. Maar klanten die de rest van de maand nog willen internetten, zullen daar dus extra voor moeten betalen. Vodafone zegt dat de storing het gevolg is van een softwareprobleem. Er is nog geen duidelijke oplossing in beeld.
Het bedrijf raadt klanten aan een app te downloaden die het dataverbruik wel correct registreert of de ingebouwde verbruiksinformatie van hun toestel in de gaten te houden.

Bron: Telegraaf.nl

tijger1
door tijger1 - Aug 1, 2014 om 09:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zal maar geen grapje maken over de naam van de medewerker van Vodafone.;-)

spikman
door spikman - Aug 1, 2014 om 09:58
11 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=vodafonewebcare schreef op vrijdag 1 aug 2014, 09:23]Beste spikman,

Ik kan me voorstellen dat dit enorm vervelend is! Je geeft ook aan hier eerder contact over te hebben gehad. Het probleem dat je aangeeft is bij ons bekend. Waarschijnlijk is de informatie die je in de App ziet niet accuraat op dit moment. Ik kan begrijpen dat dit niet wenselijk is, maar we werken aan een oplossing. Kijk voor alle informatie en updates op ons forum: http://voda.fo/ne/v5u3v .

Met vriendelijke groet,
Paria

Beste Vodafone webcare,

Bedankt voor jullie reactie. Goed om te zien.
"We werken aan een oplossing" heeft te maken met de storing, niet met het tegemoet komen. Dat klinkt op zo'n forum al snel positief maar heb ik zelf natuurlijk niks aan.
In de toekomst zal geklooi met verbruik mij niet overkomen gezien ik niet meer naar jullie website of app ga kijken, gezien ik hier niet op kan vertrouwen. Informatie en updates bekijken van jullie heeft dus voor mij geen zin.

Wat goed is om te weten op dit forum is dat gister een medewerkster aan de telefoon nog vertelde dat niet alle abonnementen een bericht krijgen dat 100% van je data op is gemaakt, maar nog een groot deel alleen een sms krijgt bij 80% verbruik. Dan wordt het dus duidelijk dat Vodafone hier enorm veel geld mee binnen haalt, en zich kunnen beroepen op "ohja ik zie dat u abonnement geen 100% sms verstuurt, helaas voor u".

Nu komen we dus ergens: Vodafone moet zorgen dat ze beide een 80% en een 100% sms versturen in elk contract. Helemaal gezien Vodafone duidelijk niet te vertrouwen is als we kijken naar de website en app om een kijkje te nemen in het persoonlijke verbruik.

Kunt u bij mij de 100% dataverbruik sms alsnog activeren (ipv alleen de 80%)? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groeten

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 1, 2014 om 17:50
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=spikman schreef op vrijdag 1 aug 2014, 09:58]Kunt u bij mij de 100% dataverbruik sms alsnog activeren (ipv alleen de 80%)? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Huh! Je wilt als klant blijven? ;-)

Ze moeten gewoon de kraan dichtzetten, wanneer je data op is, de klant dan zelf laten kiezen wat die wil.
Dat is klantvriendelijk maar levert geen extra makkelijk verdienende centjes op, dus een no-go voor Vodafone.

tijger1
door tijger1 - Aug 1, 2014 om 22:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@spikman

U begrijpt het niet helemaal, geloof ik.

U moet gewoon betalen en daarmee klaar.het doet er niet toe wat Vodafone vervelend vindt, of wT er in de krant staat.

spikman
door spikman - Aug 1, 2014 om 23:17
11 Antwoorden / 2 Vragen

Haha lekker bezig "tijger1"

tijger1
door tijger1 - Aug 1, 2014 om 23:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@spikman

Leer mij Vodafone kennen.;-)

du
door duvelke - Aug 2, 2014 om 01:14
8 Antwoorden / 2 Vragen

Het is niet alleen bij vodafone, ik heb hetzelfde probleem al sinds mei 2014 bij de kpn: al drie maanden geeft het dataverbruik 0% aan. Krijg ik de rekening, moet ik bijbetalen voor dataverbruik ! En bij extra kosten staat al die tijd NaN. Klantenservice gemaild: helaas, u moet de extra kosten betalen. Klantenservice gebeld: als ik hier op mijn computer kijk mevrouw staat in dataverbruik inderdaad op 0%. Kijk ik op mijn rekeningoverzicht: elke dag dataverbruik terwijl er dagen zijn dat ik continue wifi heb ! Is schijnbaar toch zeer moeilijk om storingen op te ( willen ) lossen.
Gelukkig heb ik met mijn smartphone elke maand meerdere keren een foto van het dataverbruik gemaakt. Ga nu de in bovenstaande berichten genoemde app installeren en op Consuwijzer een voorbeeldbrief over mijn klacht zoeken.

tijger1
door tijger1 - Aug 2, 2014 om 09:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@duvelke

Ik weet niet welke dataleer u hebt, maar ik heb op mijn I-pad de Mb meter app van KPN en die geeft elke dag precies het juiste verbruik aan mobiele data en wifi.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 2, 2014 om 17:15
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Hier klopt mijn mobiel data verbruik, wat mijn telefoon zelf aangeeft (geen app), ook iedere maand met het werkelijke verbruik. Nog nooit heeft het ook maar 1/1000 mb afgeweken. Het kan dus wel degelijk goed gaan.

"wat leuk lekkerisdat, maar jij hebt data uitstaan aan de kant van de provider".

du
door duvelke - Aug 3, 2014 om 00:00
8 Antwoorden / 2 Vragen

@tiger1

Beste tiger1,

Niet iedereen heeft dataleer! Ik heb pas sinds april een smartphone en ben nog niet echt wegwijs in dataleerland. En het vreemde bij kpn is dat er dataverbruik op de rekeningspecificatie staat terwijl ik soms de hele dag via de wifi internet op mijn smartphone heb gebruikt.
Maar om even bij het onderwerp van deze vraag te blijven, @ spikman, kijk op consuwijzer.nl, daar staan verschillende voorbeeldbrieven op die je kunt sturen en ook diverse tips voor dit soort zaken.

door 1953 - Aug 3, 2014 om 14:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen

De wegen van Vodafone zijn ondoorgrondelijk te noemen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 3, 2014 om 19:25
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=duvelke schreef op zondag 3 aug 2014, 00:00]En het vreemde bij kpn is dat er dataverbruik op de rekeningspecificatie staat terwijl ik soms de hele dag via de wifi internet op mijn smartphone heb gebruikt.
En je schakelt dan ook netjes het 'dataverkeer' op je telefoon uit?

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Aug 4, 2014 om 10:24
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Spikman,

Zoals mijn collega aangaf, hangt het van je abonnement af welke notificatiesmsjes je krijgt. Ik wil graag voor je nakijken wat er in jouw geval aan de hand is.

Kun je ons een mail sturen naar webcare.nl@vodafone.com met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je rekeningnummer
- 06-nummer
- Klantnummer

Met vriendelijke groet,

Chantal
Vodafone 24/7 WebCrew

spikman
door spikman - Aug 4, 2014 om 10:57
11 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=vodafonewebcare schreef op maandag 4 aug 2014, 10:24]Beste Spikman,

Zoals mijn collega aangaf, hangt het van je abonnement af welke notificatiesmsjes je krijgt. Ik wil graag voor je nakijken wat er in jouw geval aan de hand is.

Kun je ons een mail sturen naar webcare.nl@vodafone.com met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Geboortedatum
- Laatste 4 cijfers van je rekeningnummer
- 06-nummer
- Klantnummer

Met vriendelijke groet,

Chantal
Vodafone 24/7 WebCrew

Beste Chantal,

Bedankt voor uw reactie.

Inmiddels heb ik via Vodafone Facebook mijn geld terug. Het bizarre is dat Vodafone na vele wegen uiteindelijk aan heeft gegeven fout te zitten.

"Hoi Bob,

Ik heb het een en ander voor je nagekeken.

Ik zie dat wij een smsbericht verstuurd hebben maar dat deze door ons te laat is verstuurd. Ook laat de app foutieve informatie zien. Je had dus niet kunnen weten dat je geen datategoed meer had.
Ik heb daarom de gemaakte kosten gecrediteerd. Het bedrag van *** inclusief btw zal verrekend worden met de volgende factuur."

Super dat ik nu mijn geld terug heb, maar minder om gezien te hebben hoeveel boze klanten jullie hebben.

Mvg

su
door susan78 - Sep 9, 2014 om 12:29
4 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb de app van mijn telefoon gegooid, altijd als ik wil kijken krijg ik de melding dat de dienst tijdelijk niet beschikbaar is. Ik vind de app waardeloos. En als ik zo lees dat het ook nog eens extra kosten heeft, ben ik blij dat ik hem heb verwijderd.

spikman
door spikman - Sep 9, 2014 om 13:06
11 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Susan78,

Er is inmiddels een uitzending aan gewijd bij Tros Radar, waar ze mij ook voor belde:
http://www.trosradar.nl/uitzending/vorige-uitzending/

Echter was Vodafone te laf om in de uitzending hun verhaal te komen doen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 9, 2014 om 15:57
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=spikman schreef op maandag 4 aug 2014, 10:57]
"Ik zie dat wij een smsbericht verstuurd hebben maar dat deze door ons te laat is verstuurd. Ook laat de app foutieve informatie zien. Je had dus niet kunnen weten dat je geen datategoed meer had.
Ik heb daarom de gemaakte kosten gecrediteerd. Het bedrag van *** inclusief btw zal verrekend worden met de volgende factuur."

Wat een waardeloze reactie van Vodafone, schuld wordt alsnog afgeschoven op de klant, aangezien die, volgens Vodafone, echt zijn data volledig verbruikt had.
Volgens Vodafone, maar in werkelijkheid..

Verder geen compensatie gekregen? Enkel het teveel betaalde bedrag? Neem toch aan dat je opzegging al onderweg is?

spikman
door spikman - Sep 9, 2014 om 16:12
11 Antwoorden / 2 Vragen

Beste lekkerisdat,

Ik heb inderdaad het teveel betaalde bedrag terug gekregen, wat ik voldoende vond.

Over het contract opzeggen: Het lastige is dat Vodafone een perfecte optie is in het buitenland. Ik reis veel voor mijn werk, zo ook naar Japan. De dekking is zelfs in dit land aanwezig met mijn Vodafone paspoort" voor 2 euro per dag. Dit is ideaal dus wil Vodafone niet opzeggen. Anders had ik dat al eerder gedaan.

du
door duvelke - Sep 10, 2014 om 12:33
8 Antwoorden / 2 Vragen

Vodafone heeft het in dit geval gelukkig netjes afgehandeld. Ik ben bij de KPN inmiddels tig mailtjes en brieven verder en nog niks opgeschoten. De app werktte niet, op de site stond geen dataverbruik, er is bij geen sms gestuurd bij 50 0f 80% verbruikt en zelfs de medewerkster van de klantenservice zag dat het internetverbruik nog op 0% stond. Dus maar weer mailen en schrijven.