je
door jeffrey40 Jul 16, 2015 om 18:06
Computers & telefonie

Vodafone betalingsproblemen

Beste,

Sinds 3 weken bestookt Vodafone mij met sms'jes over een een "openstaande"factuur en of ik deze zo spoedig mogelijk wil betalen.
Nu is het zo dat deze factuur allang betaald is en ik hun hiervan op de hoogte heb gesteld via de chat, telefonisch en mail met bewijs van handmatige betaling met vermelding van klantnummer en factuurnummer.
Helaas heeft desbetreffende medewerkster op de Credit Admin afdeling een bord voor haar hoofd want ze heeft het steeds dat het om een auotmatische incasso gaat terwijl ik de betaling handmatig heb gedaan wat ook erkent wordt door mijn Bank zelf..
Nu is mijn vraag dus, wat kan ik hiermee want het staat voor 100% vast dat de betaling op hun rekening terecht is gekomen maar zij ontkennen dit nog steeds..
Mijn bank stelt voor om aangifte te doen maar is dit de juiste stap?

met vriendelijke groet,
Jeffrey

4792 34 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 16, 2015 om 18:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u een kopie van uw bankafschrift gezonden naar de debiteuren afdeling van Vodafone? Betaalt u normaal per automatische incasso? En hebt u toen handmatig betaalt nasr aanleiding van een herinnering?

Maar waar zou u dan aangifte van willen doen? Wonderlijk advies van de bank.

Maar morgen wordt het hier beslist opgelost.

je
door jeffrey40 - Jul 16, 2015 om 18:40
12 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Tijger1,

Ik betaal normaal inderdaad per automatische incasso maar door onvoldoende saldo op dat moment heeft er een stornering plaatsgevonden.
Op eigen initiatief heb ik toen 2 weken later een handmatige betaling uitgevoerd met een andere betaalrekening naar het banknummer van Vodafone waarmee zij de automatische incasso uitvoeren met vermelding van Klantnummer en factuurnummer.
Ik heb hiervan een kopie van de bankafschrift gemaild waarop de betaling af te lezen is naar de Credit Admin afdeling waarmee ik email contact heb maar ik kon niet echt tot ze door omdat zij maar blijft ontkennen dat er een handmatige betaling heeft plaatsgevonden en het bewijs dat ik gestuurd heb niet relevant is...

het antwoord op je vraag waarvan ik aangifte zou moeten doen blijf ik je verschuldigd maar ik denk dat het zou kunnen gaan om oplichting of fraude aangezien ik bewijs heb dat er een betaling heeft plaatsgevonden..

ik hoop snel op een oplossing want ik raak hier erg gefrustreerd van, puur omdat het van mijn kant geen onwil is geweest en ik naar alle goedheid heb gehandeld.

gr,

je
door jeffrey40 - Jul 16, 2015 om 18:47
12 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Hopetobehelping,

dank voor je reactie !

Ik heb e-mail contact met iemand van de Credit Admin afdeling maar deze blijft er maar op hameren dat het om een automatisch incasso gaat, daar heeft ze wel een punt maar ik krijg nu sms'jes of ik de betaling handmatig kan uitvoeren terwijl dat al 4 weken geleden is gedaan..
Ergens moeten zijn dan toch een bedrag over hebben op hun rekening waarvan die even niet te koppelen is aan een account?
Daarnaast vind ik het wel vreemd dat mijn bankafschrift gewoon niet serieus wordt genomen, dit dient toch als bewijs van betaling met alle gegevens die nodig zijn om het bedrag te koppelen aan mijn openstaande factuur..

gr,

tijger1
door tijger1 - Jul 16, 2015 om 19:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is natuurlijk geen oplichting of fraude, maar gewoon stommiteit van Vodafone.

ho
door hopetobehelping - Jul 16, 2015 om 19:41
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jeffrey40 schreef op donderdag 16 jul 2015, 18:47]Beste Hopetobehelping,

dank voor je reactie !

Ik heb e-mail contact met iemand van de Credit Admin afdeling maar deze blijft er maar op hameren dat het om een automatisch incasso gaat, daar heeft ze wel een punt maar ik krijg nu sms'jes of ik de betaling handmatig kan uitvoeren terwijl dat al 4 weken geleden is gedaan..
Ergens moeten zijn dan toch een bedrag over hebben op hun rekening waarvan die even niet te koppelen is aan een account?
Daarnaast vind ik het wel vreemd dat mijn bankafschrift gewoon niet serieus wordt genomen, dit dient toch als bewijs van betaling met alle gegevens die nodig zijn om het bedrag te koppelen aan mijn openstaande factuur..

gr,

Beste jeffrey40,

het klinkt in mijn oren als erg nalatig van Vodafone. Maar helaas zien we dat van de klachten over telecomaanbieders dat veruit de meeste klachten over Vodafone gaan.

Het is overduidelijk te wijten aan laakbaar gedrag van Vodafone maar als u daardoor gedonder krijgt dan gaat het er vooral om dat het voor u snel opgelost wordt.

Degene van Credit Admin heeft gezien dat er een automatische incasso mislukt is maar heeft daarmee uiteraard geen punt. U heeft betaald en men weigert (of men kan het niet) om uw betaling netjes te verwerken en dus te koppelen aan uw facturen. Dat is gewoon onkunde en/of onwil. Volstrekt waardeloze reactie dus van Credit Admin. Stuur ze desnoods de link van deze vraag bij Kassa.

Als u bij de Credit Admin afdeling tegen de muur aanloopt (zo klinkt het wel) probeer dan ook andere paden te bewandelen.
Zie ook de links in mijn eerdere reactie. Verder kunt u er aan denken om uw klacht op Facebook bij Vodafone te plaatsen, klachtenkompas.nl zoals al door Edrick3 aangegeven en u zou uw klacht ook nog op het forum van Vodafone kunnen plaatsen.
Op hoe meer plaatsen u uw klacht zet, hoe meer lawaai u maakt, hoe groter de kans dat er echt serieus naar gekeken wordt.
Alle communicatie overigens goed bewaren, wie weet komt het nog van pas. Bij voorkeur communicatie zwart-op-wit (brief/email) zodat u het later nog kunt aantonen.
Hoop dat er snel serieus door Vodafone naar gekeken wordt.

je
door jeffrey40 - Jul 16, 2015 om 20:22
12 Antwoorden / 1 Vragen

Voor zover iedereen bedankt voor jullie reactie, ik waardeer het enorm en zal jullie opties om andere paden te bewandelen dan ook zeer zeker gaan doen.

gr Jeffrey

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Jul 17, 2015 om 14:53
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jeffrey40,

Ik kijk dit graag voor u na. Wilt u uw klacht en onderstaande gegevens e-mailen naar webcare.nl@vodafone.com met als onderwerp: "kassa | accountnaam | datum waarop het bericht is geplaatst | onderwerp bericht"?

Gegevens:
- naam
- mobiele nummer
- klantnummer
- adres, postcode en woonplaats
- geboortedatum
- de laatste 4-cijfers van uw bankrekeningnummer

Met vriendelijke groet, Nadia

Vodafone 24/7 Web Crew

tijger1
door tijger1 - Jul 17, 2015 om 15:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens een andere vraag

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/vodafone-phishing-brieven-in-omloop/

Zou Vodafone een heleboel onterechte aanmaningen verzonden hebben.

je
door jeffrey40 - Jul 17, 2015 om 16:58
12 Antwoorden / 1 Vragen

@ Tijger1

ik ben van mening dat het niet echt met mijn klacht te maken heeft aangezien ik erken dat de automatische incasso in eerste instantie niet lukte en ik een handmatige betaling heb gedaan.
de factuur klopt alleen de verwerking van de handmatige boeking niet.
Ik heb zojuist een mail gestuurd op verzoek van de webcare en deze is in behandeling..Ik wacht geduldig af al ben ik door deze situatie behoorlijk over de zeik.. maar dat gaat meer over de nalatigheid van medewerkers denk ik...

tijger1
door tijger1 - Jul 17, 2015 om 17:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het ging me erom dat ze dus al plat gebeld werden.;-))

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 17, 2015 om 18:03
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Vodafone in 2014 min 100k klanten, denk dat ze dit jaar voor de 5 keer zoveel gaan, goed bezig Vodafone!

@Nadia zou vast uitkijken naar een andere baan.

(niet dat Nadia daadwerkelijk in dienst is bij Vodafone, vandaar ook de desinteresse van dit soort ingehuurde personeel)

ho
door hopetobehelping - Jul 17, 2015 om 21:11
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jeffrey40 schreef op vrijdag 17 jul 2015, 16:58]
Ik heb zojuist een mail gestuurd op verzoek van de webcare en deze is in behandeling..Ik wacht geduldig af al ben ik door deze situatie behoorlijk over de zeik.. maar dat gaat meer over de nalatigheid van medewerkers denk ik...

Beste jeffrey40,

u mag gerust laten merken aan Vodafone dat u 'behoorlijk over de zeik' bent.
Het moet wel binnen bepaalde perken blijven uiteraard, maar mijn ervaring is dat als u boos wordt men bij Vodafone toch niet iets meer hun best doet voor u.
Hoop dat de vodafonewebcare u gaat helpen maar als ik u was zou ik parallel ook al de andere aangegeven paden bewandelen.

je
door jeffrey40 - Jul 19, 2015 om 18:39
12 Antwoorden / 1 Vragen

@ akkerdistel,

ik weet niet waarom Nadia van de webcare afdeling op zou moeten naar een andere baan aangezien zij diegene is die juist wel interesse toont in mijn probleem, de vraag rijst alleen of Nadia de positie heeft om het probleem serieus te benaderen en mij kan helpen aangezien een dame op Credit Admin afdeling ( die mag van mij wel op zoek naar een andere job) weigert verder te kijken dan haar neus lang is... Voorlopig geen reacties meer mogen ontvangen van Vodafone..:-(

tijger1
door tijger1 - Jul 19, 2015 om 18:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat is dus juist de hele baan van Nadia. Op fora als dit vragen om de gegevens van een topicstarter. That's it

je
door jeffrey40 - Jul 21, 2015 om 15:44
12 Antwoorden / 1 Vragen

Even een update.
Dit is wat ik vandaag als antwoord kreeg op mijn mail.

Beste heer J Vissers,

Excuses, ik zie dat er inderdaad ook per e-mail contact is geweest met mijn collega. Mijn collega van de afdeling Betalingen geeft aan dat we de betaling niet kunnen terugvinden op NL83DEUT0265121817. Het betaalbewijs dat je ons hebt gestuurd is daarom doorgestuurd voor verder onderzoek. Ik verwacht dat we hier snel meer over weten.

Met vriendelijke groet,

Vera
Vodafone 24/7 Web Crew

Dit komt bij mij over alsof ze twijfelen aan de echtheid van mijn bewijs of ben ik nu heel zwart/wit?

vooralsnog is er dus geen oplossing en heb ik vandaag weer een sms gekregen met verzoek om tot betaling over te gaan om blokkade te voorkomen.
Volgens mijn bank is het zo klaar als een klontje en begrijpen ze niet waarom Vodafone zo moeilijk doet..

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2015 om 15:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat dat het banknummer van Vodafone is en dat u ook het factuur nummer hebt vermeld bij de betaling.

Compleet onbegrijpelijke zaak.

je
door jeffrey40 - Jul 21, 2015 om 16:48
12 Antwoorden / 1 Vragen

@Tijger1

Ik heb uiteraard factuurnummer en klantnummer vermeld bij de betaling... mag aannemen dat het rekeningnummer klopt ( dit overgenomen van een automatisch incasso) en dat zij in het bericht niet aangeeft dat het geen rekeninnummer van hun is.. ;-) overigens wel bij iedere contactlegging om bevestiging gevraagd of het nummer wel klopt en en dit was het geval...

ik vind het werkelijk een belachelijke zaak, dit omdat ook mijn eigen bank aangeeft dat het niet moeilijk is om een betaling terug te vinden en dat de betaling van mijn kant correct is uitgevoerd.

heb nu ook al 6 verschillende namen gehad via mail en telefoon, ipv dat 1 persoon zijn tanden hier nou even in zet en dit netjes afhandelt ipv 10 verschillende personen...

je
door jeffrey40 - Jul 21, 2015 om 16:50
12 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien is het een onderwerp voor het programma : Kan niet waar zin van de Vara..

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2015 om 17:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Verschillende personen? Dat lijkt maar zo. Valt het u niet op dat het allemaal lieve meisjesnamen zijn? Maar er heet er geen een Truus of Miep, dus mijns inziens zijn het aliassen.;-))

Vodafone moet dan maar overstappen van Deutsche bank naar bijvoorbeeld ING, als je daar een naam invult en op zoeken klikt, komen al de betalingen van die persoon te voorschijn.;-)))

edrick3
door edrick3 - Jul 21, 2015 om 17:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jeffrey40,

..... Het betaalbewijs dat je ons hebt gestuurd is daarom doorgestuurd voor verder onderzoek.....

..... en heb ik vandaag weer een sms gekregen met verzoek om tot betaling over te gaan om blokkade te voorkomen......

Ze 'werken' dus aardig langs elkaar heen.
Maar het komt heus nog wel een keertje goed. ;-)

Geduld is een schone zaak.

ho
door hopetobehelping - Jul 21, 2015 om 20:09
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jeffrey40,

ik zou niet schromen om nog wat 'gas te geven' richting Vodafone.
Het is inderdaad te gek voor woorden wat er gebeurd.
Over het algemeen komt een handmatige betaling zoals u die gedaan heeft in 'een grote bak' terecht.
Vodafone moet er gewoon werk van maken om de betalingen die ze niet kunnen matchen af te handelen. Het geld hebben ze binnen alleen weigeren ze, tot op heden, de moeite te nemen om uw betaling op te zoeken.
Ieder zijn mening maar als een klant een betaalbewijs stuurt dan blijf je toch geen SMS'jes sturen met 'betalen of we sluiten je af', dan zoek je dat gewoon uit en stop je met die SMS'jes.
Ik zou als ik u was Vodafone ook vragen wat daar de bedoeling van is en ik zou ook vragen hoe men denkt u te gaan compenseren. Dit kost u een hoop tijd en ergernis en dat is allemaal te wijten aan Vodafone.
Te gek voor woorden dat dit al zo lang duurt.

tijger1
door tijger1 - Jul 22, 2015 om 17:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik u was zou ik overstappen zodra dat kan naar een normale provider.

Bedankt in ieder geval voor het terugmelden.

ho
door hopetobehelping - Jul 22, 2015 om 19:55
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jeffrey40,

geweldig dat het uiteindelijk toch opgelost is voor u.

Gewoon blijven drukken en blijven vragen hoe ze u gaan compenseren.
Na dit geklungel van Vodafone mogen ze u best een behoorlijke compensatie geven.

je
door jeffrey40 - Jul 23, 2015 om 09:32
12 Antwoorden / 1 Vragen

Aan iedereen die gereageerd heeft op mijn topic,

Dit is wat er in mijn mailbox zat vanochtend.

Beste Jeffrey,

Ik heb nogmaals contact opgenomen met onze bank en de betaling á €38.60 is getraceerd en alsnog geboekt op je klantnummer [edit-red].

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Ik heb ze natuurlijk netjes bedankt maar ook even gevraagd hoe ze denken mij te compenseren aangezien mij dit behoorlijk wat stress, irritatie, tijd en energie heeft gekost.
Nu blijkt dat het na 1 belletje met de bank was opgelost, vind het fijn dat dat de oplossing was maar erg beschamend voor Vodafone dat dat niet eerder gedaan was.
Vanaf de eerste sms'jes op 26 juni ben ik bezig geweest om mijn gelijk te halen..nu na 3,5 week is het eindelijk gelukt.

Bedankt iedereen voor de tips en ondersteuning !

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 24, 2015 om 14:03
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"heb nogmaals contact opgenomen met onze bank en de betaling á €38.60 is getraceerd en alsnog geboekt op je klantnummer"

En dan ook nog gewoon de klant de schuld in de schoenen schuiven.

je
door jeffrey40 - Jul 24, 2015 om 14:32
12 Antwoorden / 1 Vragen

@hopetobehelping en Akkerdistel,

Ben blij dat het opgelost maar vind het erg jammer dat voor hun nu de kous af is en niet meer reageren op mijn mail waarin ik vraag hoe zij mijn tijd, energie en alles wat het mij gekost heeft te compenseren...nog een half jaartje en dan maar een overstap maken naar andere provider..

tijger1
door tijger1 - Jul 24, 2015 om 14:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Overal elders bent u beter af.;-)

edrick3
door edrick3 - Jul 24, 2015 om 15:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jeffrey40,

Gefeliciteerd!

je
door jeffrey40 - Jul 24, 2015 om 16:05
12 Antwoorden / 1 Vragen

@ Edrick3

dank je wel !

@Tijger1

Ik heb nog even de tijd om uit te zoeken wat bij mij past... vodafone in ieder geval niet meer. en dat na ruim 12 jaar...

edrick3
door edrick3 - Jul 28, 2015 om 15:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jeffrey40,

Al weer de zoveelste met een probleem met Vodafone.

De webcare is hier actief en zal wel weer langskomen.
Hopelijk kunnen die dan wat sneller iets voor je regelen.

Je kan ook je klacht op klachtenkompas.nl zetten.

Suc6

ho
door hopetobehelping - Jul 28, 2015 om 15:12
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jeffrey40,

de klantenservice van Vodafone heeft helaas niet zo'n goede naam. De reactie van Vodafone verbaast mij dan ook niet.
Wat mij wel verbaast is de reactie van uw bank, 'mijn bank stelt voor om aangifte te doen'.
Heeft u enig idee waarom uw bank voorstelt om aangifte te doen ? Wat is het strafbare feit dat uw bank vermoed dat er gepleegd is ?

Als u 'handmatig' uw factuur betaald heeft dan wordt deze wellicht niet door de automatiseringssystemen herkend. Hierdoor wordt uw factuur, na uw betaling, niet automatisch als 'betaald' aangemerkt. De klantenservice medewerker/ster heeft waarschijnlijk alleen een scherm voor zich waarin staat of u wel of niet betaald heeft. Omdat uw factuur als (nog) niet als betaald is aangemerkt krijgt u de reactie die u nu krijgt. Aan de Vodafone zijde dient men gewoon de betalingen die niet men niet heeft kunnen matchen te verwerken en de bijbehorende aanpassingen in het automatiseringssysteem te doen. Dat heeft men blijkbaar tot op heden helaas nagelaten.

Als ik u was zou ik niet te lang wachten om zelf actie te ondernemen. Hier leest u wat consuwijzer erover zegt, klik hier.
Zoals u al gemerkt heeft helpt bellen niet echt. Alle communicatie bij voorkeur zwart-op-wit (brief/email). Wellicht heeft u het al gedaan maar zou anders meteen een klacht op de site van Vodafone indienen, klik hier.

je
door jeffrey40 - Jul 28, 2015 om 15:17
12 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas tot op heden geen reactie meer mogen ontvangen van Vodafone op mijn verzoek hoe zij mij gaan compenseren..

Beetje jammer van Vodafone om dit af te doen met een simpel berichtje : Excuus voor het ongemak.

maakt de keuze voor de overstap naar een ander provider alleen maar makkelijker...

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2015 om 15:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan maar doen ook.

edrick3
door edrick3 - Jul 28, 2015 om 15:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jeffrey40,

.....Helaas tot op heden geen reactie meer mogen ontvangen van Vodafone op mijn verzoek hoe zij mij gaan compenseren..

Beetje jammer van Vodafone om dit af te doen met een simpel berichtje : Excuus voor het ongemak.
.....

Ze hebben het véél te druk met al die andere klachten. ;-)