no
door norsel Nov 13, 2009 om 18:36
Computers & telefonie

Vodafone en btw ??

hallo
ik heb sinds kort een simonly bij vodafone ne afgesloten voor € 7.20 per maand, nu zie ik op de rekening staan dat ik € 7.22 + daarover nog eens 19% btw moet betalen ?
dit zie ik nergens in mijn kontrakt staan, in hoeverre mogen ze dit nu doen ??

2126 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 13, 2009 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag norsel,

Dit mag dus niet! Ze zijn wettelijk verplicht de kosten van de dienst inclusief de btw-kosten te vermelden. Het kan natuurlijk wel zo zijn, dat het niet in het kontrakt staat maar wél bijvoorbeeld op hun site of een of andere folder en dan heb je minder recht van spreken.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Nov 13, 2009 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Over welk abonnement praten we hier precies
Met alleen simonly is nog geen kaas te eten.

Wilt u aangeven over welk abonnement u precies spreekt en waar u het heeft aangeschaft ? Is het een zakelijk abonnement of een consument abonnement ?
Is het 1 of 2 jaar ?

Groetjes ,labswans

vermoed dat het bedrag wat u opgeeft niet klopt. Kan het niet precies plaatsen bij een bestaand abonnement

ve
door verwijderd - Nov 13, 2009 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voorwaarden lezen...............

--Artikel 9 Tarieven
De te betalen tarieven worden met BTW en andere van overheidswege opgelegde heffingen verhoogd, tenzij anders vermeld.---
http://www.vodafone.nl/Vodafone/wg20/pdf/algemenevoorwaarden.pdf

ve
door verwijderd - Nov 13, 2009 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

labswans schreef op vrijdag 13 nov 2009, 19:10: Over welk abonnement praten we hier precies
Met alleen simonly is nog geen kaas te eten.

Wilt u aangeven over welk abonnement u precies spreekt en waar u het heeft aangeschaft ? Is het een zakelijk abonnement of een consument abonnement ?
Is het 1 of 2 jaar ?

Groetjes ,labswans

vermoed dat het bedrag wat u opgeeft niet klopt. Kan het niet precies plaatsen bij een bestaand abonnement

het is een simonly scherp 2 jaar en dan 150 belminuten van €7,95 voor € 4.75 met daarbij een sms bundel van € 4.95 voor € 2.45 en het is een consument abonnement

ve
door verwijderd - Nov 13, 2009 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op vrijdag 13 nov 2009, 19:24: Voorwaarden lezen...............

--Artikel 9 Tarieven
De te betalen tarieven worden met BTW en andere van overheidswege opgelegde heffingen verhoogd, tenzij anders vermeld.---
http://www.vodafone.nl/Vodafone/wg20/pdf/algemenevoorwaarden.pdf

maar dat moeten ze dan toch ook vermelden bij de aanbieding die ze doen? ik heb in 2007 ook een simonly van vodafone gehad waar over ik geen btw moest betalen !

ve
door verwijderd - Nov 13, 2009 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

norsel schreef op vrijdag 13 nov 2009, 20:09:
labswans schreef op vrijdag 13 nov 2009, 19:10: Over welk abonnement praten we hier precies
Met alleen simonly is nog geen kaas te eten.

Wilt u aangeven over welk abonnement u precies spreekt en waar u het heeft aangeschaft ? Is het een zakelijk abonnement of een consument abonnement ?
Is het 1 of 2 jaar ?

Groetjes ,labswans

vermoed dat het bedrag wat u opgeeft niet klopt. Kan het niet precies plaatsen bij een bestaand abonnement

het is een simonly scherp 2 jaar en dan 150 belminuten van €7,95 voor € 4.75 met daarbij een sms bundel van € 4.95 voor € 2.45 en het is een consument abonnement

Dan is het gewoon 7,20 euro inclusief btw niets meer niets minder. U moet de help desk bellen en het laten herstellen

ve
door verwijderd - Nov 13, 2009 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

maar dat moeten ze dan toch ook vermelden bij de aanbieding die ze doen? ik heb in 2007 ook een simonly van vodafone gehad waar over ik geen btw moest betalen ! --maar dat moeten ze dan toch ook vermelden bij de aanbieding die ze doen?--

misschien is er sindsdien iets gewijzigd ? geen idee, maar Zal in de algemene voorwaarden staan van de dienst die je afneemt en die moet je lezen voor je iets afsluit.

ve
door verwijderd - Nov 13, 2009 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet de abo voorwaarden even goed doornemen want op tarief pagina staat dat het Wel incl. BTW is.............dus of er gaat bij Vodaphone iets fout of er zijn afwijkende voorwaarden voor de kortingsactie van toepassing.....

---Tarieven voor 2-jarig abonnement. Tarieven zijn inclusief btw.
http://www.vodafone.nl/shop/category/Klantenservice/cat10050006/Tarieven/cat10060026#simonly--

ve
door verwijderd - Nov 13, 2009 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Orange was deze truck ook van toepassing.
een abbo van 25 euro met 50% korting geeft naar verrekening van BTW maar in werkelijk een korting van €10,50.

ve
door verwijderd - Nov 14, 2009 om 07:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op vrijdag 13 nov 2009, 20:37: Je moet de abo voorwaarden even goed doornemen want op tarief pagina staat dat het Wel incl. BTW is.............dus of er gaat bij Vodaphone iets fout of er zijn afwijkende voorwaarden voor de kortingsactie van toepassing.....

---Tarieven voor 2-jarig abonnement. Tarieven zijn inclusief btw.
http://www.vodafone.nl/shop/category/Klantenservice/cat10050006/Tarieven/cat10060026#simonly--

ik heb de voorwaarden gelezen en daar staat dus ook de prijzen die ik moet betalen (dus ook de korting) en allemaal inc. btw

heb het uitgeprint en ook opgeslagen , heb ze een mail gestuurd dus ik wacht op een reaktie

ve
door verwijderd - Nov 14, 2009 om 07:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

stacey schreef op vrijdag 13 nov 2009, 20:37: Je moet de abo voorwaarden even goed doornemen want op tarief pagina staat dat het Wel incl. BTW is.............dus of er gaat bij Vodaphone iets fout of er zijn afwijkende voorwaarden voor de kortingsactie van toepassing.....

---Tarieven voor 2-jarig abonnement. Tarieven zijn inclusief btw.
http://www.vodafone.nl/shop/category/Klantenservice/cat10050006/Tarieven/cat10060026#simonly--

ik heb de voorwaarden gelezen en daar staat dus ook de prijzen die ik moet betalen (dus ook de korting) en allemaal inc. btw

heb het uitgeprint en ook opgeslagen , heb ze een mail gestuurd dus ik wacht op een reaktie

ve
door verwijderd - Nov 14, 2009 om 07:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag norsel,

Nog even een aanvulling:

Als zij inderdaad adverteren met een prijs zonder BTW, dan kun je daarover bij het Ministerie van Economische Zaken een klacht indienen.

Sukses en groeten, ReadAC.