fo
door folcooo Oct 30, 2014 om 17:15
Computers & telefonie

Vodafone gebruikt misleidende tekst , mag dit zomaar?

geachte,

ik maak al enige jaren gebruik van Blyk prepaid(http://www.blyk.nl/) naar volle tevredenheid, dit is een onderdeel van Vodafone speciaal voor jongere mensen.
dit houdt kort gezegd in dat je af en toe een sms kunt krijgen met reclame erin, hier tegenover staat dat je als je 1keer in de 3 maand minimaal 10 euro opwaardeert je 3.000 gratis bel minuten krijgt en 3.000 sms berichten per maand naar mensen met blyk onderling.

nu kreeg ik echter vandaag een sms van Vodafone dat Blyk overgaat naar Vodafone onderling, per 1 december. Voor nadere informatie word gewezen naar een link(https://www.vodafone.nl/blyk/) hierin staat dat per 1 december blyk overgaat naar Vodafone, in deze link staat ook nadrukkelijk dat er niks veranderd , en je zelfs nog meer voordeel tegemoet kunt zien. En je kunt het voordelige blyk tarief gebruik blijven maken.

Echter naar een grote zoektocht door de site van Vodafone, blijkt dat er nergens in de voorwaarden staat dat je nog gratis kunt sms berichten kunt versturen , wel kun je onderling nog 1000 minuten per maand onderling naar Vodafone nummers kunt blijven bellen.

nu is mijn vraag , is dit niet misleiding wat door Vodafone wordt toegepast en mag dit zomaar gedaan worden?

aangezien Vodafone in de link doet vermoeden en zegt dat je van de zelfde voordelen en service gebruik kunt blijven maken en er niks verandert, maar dit eigenlijk toch niet het geval is.
In mijn ogen zou dit toch niet zo moeten kunnen ?

722 8 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 30, 2014 om 19:24
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Tijden veranderen, contracten en voorwaarden veranderen mee.
En na een x tijd zullen bepaalde contracten ook niet meer bestaan / verlengd worden.

zoekster
door zoekster - Oct 30, 2014 om 19:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Neem hier contact over op met Vodafone en vraag om uitleg. Als uw verhaal klopt, dan is dit zeker misleiding. Het verdwijnen van de gratis smsjes zouden in het glorie-verhaal van Vodafone moeten worden meegenomen, dit is een verandering ten nadele van de klant.

Let op! Ga niet bellen, die telefonische klantenservice bestaat uit een stel domme smurfen, die zelfs naar het Kassaforum doorverwijzen als ze er niet uitkomen.
Dus mail en verzoek om een antwoord binnen 7 dagen.

Het is heel goed mogelijk dat hier binnen 2 dagen een webcare zich meldt, ook maar even afwachten wat die te melden heeft.

Als u geen reactie krijgt, dan weet ik nog wel een paar wegen om te bewandelen.

pi
door pieterwolters - Oct 30, 2014 om 20:59
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben even naar die site gegaan die je aangeeft maar daar staat nergens dat er niks veranderd. "Niets' wordt alleen gebruikt in de context van dat je als Blyk klant niets hoeft te doen.

Geen misleiding dus. Er staat precies wat je krijgt.

zoekster
door zoekster - Oct 30, 2014 om 21:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Niet mee eens.

Omdat we het voor jou graag simpel en flexibel houden verhuizen we alle Blyk services naar Vodafone, onder de naam Vodafone Onderling.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Oct 31, 2014 om 10:29
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste folcooo,

ik zag je bericht hier voorbij komen en ben zelf het een en ander voor je gaan nakijken. Ik kan de verwarring begrijpen en heb daarom ook intern de vraag doorgezet om onze informatie op de site eens nader te bekijken. Feit blijft wel dat het Vodafone Onderling pakket hierdoor niet wijzigt. Je hebt ook de mogelijkheid om gebruik te maken van andere pakketten die wij daarnaast aanbieden, zoals Prepaid+ of Hybride.

Heel erg bedankt voor je reactie en alvast een goed weekend!

Met vriendelijke groet,

Deborah
Vodafone 24/7 Web Crew

fo
door folcooo - Oct 31, 2014 om 16:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vodafonewebcare schreef op vrijdag 31 okt 2014, 10:29]Beste folcooo,

ik zag je bericht hier voorbij komen en ben zelf het een en ander voor je gaan nakijken. Ik kan de verwarring begrijpen en heb daarom ook intern de vraag doorgezet om onze informatie op de site eens nader te bekijken. Feit blijft wel dat het Vodafone Onderling pakket hierdoor niet wijzigt. Je hebt ook de mogelijkheid om gebruik te maken van andere pakketten die wij daarnaast aanbieden, zoals Prepaid+ of Hybride.

Heel erg bedankt voor je reactie en alvast een goed weekend!

Met vriendelijke groet,

Deborah
Vodafone 24/7 Web Crew

beste Deborah,
wil even vooropstellen dat het geen feit is dat het Vodafone Onderling pakket niet wijzigt, niet zoals de context waarin u het noemt. Ik maak namelijk gebruik van Blyk en dit word overgezet naar Vodafone onderling, dit blijft dus niet gelijk. Kort samengevat komt het erop neer dat mocht ik het zelfde willen betreft sms en belminuten dan is dit niet meer mogelijk. Ik vind het vooral fout op de manier waarop mensen worden voorgelicht over deze verandering met de misleidende website, hieruit lijkt net alsof er daadwerkelijk niks veranderd per 1 december maar dit doet het dus wel degelijk.Nu krijgt u mij niet aan mijn verstand dat dit op deze manier per ongeluk wordt neergezet.
In mijn ogen is dit toch echt een vorm van oplichting/misleiding.
ik kan u nu in ieder geval wel vertellen dat er per 1 december met 100%zekerheid 1 ding voor mij veranderd, geen Vodafone meer voor mij. En u(Vodafone) kunt een aangetekende brief tegemoet zien. Met vragen over opheldering en een verzoek tot excuses.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Nov 6, 2014 om 09:00
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste folcooo, ik begrijp dat je het liefst geen wijzigingen zou zien ten opzichte van Blyk. Echter, soms moeten we vernieuwen of veranderen. We begrijpen dat we hier niet iedereen blij mee maken maar soms is het simpelweg: wat moet dat moet.

Een aanbieder mag zijn abonnementen of diensten eenzijdig wijzigen. Waar hierbij een nadeel voor de klant ontstaat, mag die klant zijn contract met die aanbieder ontbinden. Hoewel we het heel jammer zouden vinden om je als klant te verliezen, en we ons ervan bewust zijn dat dit onder sommige klanten geen populaire keuze zal zijn, zal Blyk echt ophouden te bestaan. De voorwaarden van Vodafone Onderling zullen ook niet veranderen.

Elke klant mag voor zichzelf uiteraard de keuze maken wel of niet akkoord te gaan met de overstap naar Vodafone Onderling. In dit geval gaat het om een prepaid-dienst, waarbij geen sprake is van een contract dus als je niet bij ons wilt blijven is nummerbehoud heel eenvoudig. We hopen uiteraard dat je blijft, maar we begrijpen het ook als je eens goed rond kijkt naar een Prepaid-variant bij de concurrentie die meer past bij je wensen.

tijger1
door tijger1 - Nov 6, 2014 om 10:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@vodafonewebcare

U begrijpt blijkbaar nog steeds niets van de grief van de vragensteller.