ad
door adam1508 Jan 8, 2015 om 00:00
Computers & telefonie

Vodafone glasvezel

Ik heb een glasvezel abonnement afgesloten bij vodafone. Het volgend probleem doet zich voor:
Ik woon in een appartementencomplex met een inpandige berging met groepenkast. de meterkast bevindt zich buiten in de gallerij.
Na een check op de website van vodafone bleek dat er in mijn woning glasvezel beschikbaar is. Nu is de monteur geweest en hij zegt dat de draadloze modem/router in de meterkast geplaatst gaat worden omdat daar de glasvezel binnen komt. Dit betekend dus dat er vanaf de meterkast buiten de woning 2 utp kabels en 1 telefoonkabel naar de woning getrokken moeten worden, en als ik de wifi wil gebruiken zou ik dus een router moeten aanschaffen. Dit brengt zeer hoge kosten met zich mee waar ik tijdens het afsluiten niet op ben geattendeerd. Vodafone wil niet annuleren, dus ik heb nou een doos met spullen liggen en ik moet volgens vodafone gewoon betalen ook al worden er geen diensten geleverd. Volgens vodafone kunnen ze wel leveren tot in de meterkast buiten de woning, vanaf daar mag ik het lekker zelf uitzoeken

Iemand hier ervaring mee of advies?

1100 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 8, 2015 om 00:31
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Als u dat nu achteraf pas te weten komt, dan is dit niet zo leuk. Maar ik blijf altijd mijn hier vertellen voor men een besluit ergens over neemt zoek eerst uit wat gevolgen kunnen. Ga nooit af op vertegenwoordigers die met praatjes nood uit eigen beweging dat aan u vertellen is er niet veel meer aan te doen om er vanaf te komen. Dus zit er niets anders op dat inderdaad de kabels op die afstand aan gelegen moeten worden.

ja
door janf43 - Jan 8, 2015 om 00:42
733 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vodafone levert inderdaad tot het AOP (Abonnee Overname Punt) Daarna is het voor de abonnee, dat geldt bij iedere provider. Of u met de geleverde draadloze modem/router een voldoende signaal in uw woning krijgt is even afwachten.

ad
door adam1508 - Jan 8, 2015 om 00:48
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dat moeten ze dan wel vermelden. ik wil wel thuis internetten bellen en tv kijken en niet op een AOP..

https://www.vodafone.nl/shop/vodafone-thuis/internet/glasvezel/?channel=1_0_SEA_GOO_Thuis_Glasvezel&cmpid=00385m_|br_VF_thuis_glasvezel_high|vodafone_glasvezel|vodafone%20glasvezel

aurora1
door aurora1 - Jan 8, 2015 om 02:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Bij mij in de straat/omgeving is afgelopen jaar glasvezel aangelegd. In de apartementencomplexen kon men die gratis tot in de woning laten aanleggen en zelf aanwijzen waar het "kastje" geplaatst mocht worden. Er werd overal steeds gezegd (en schriftelijk meegedeeld) dat als je dat niet wilde je naderhand de kosten tot in huis zelf moest betalen als je glasvezel zou willen gebruiken, dat zou dan alsnog ca 400 E voor eigen rekening betekenen.
Ik heb via uw link de check gedaan. Op een nummer in een complex waarvan ik weet dat tot in huis glasvezel aangelegd is staat een overzicht van wat je zoal kunt bestellen. Op een nummer een paar deuren verder waarvan ik weet dat niet tot in huis aangelegd is staat bij Vodafone dat men nog bezig is met de aanleg van glasvezel en dat het misschien nog wel even kan duren, maar dat je wel alvast een abonnement kunt bestellen.
Wat staat bij uw check vermeld?

aurora1
door aurora1 - Jan 8, 2015 om 02:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Aanvulling: u had naar mijn mening zelf kunnen zien (of u had kunnen weten) of glasvezel tot in uw woning aangelegd is want dan zou ergens in huis een kastje gemonteerd moeten zijn. Hier overal is glasvezel door Reggefiber aangelegd.
Overigens probeerden vele providers al abonnementen te verkopen toen nog nergens glasvezel lag en nog niet eens vaststond of en wanneer dat misschien aangelegd zou worden. Er waren veel mensen die toch al een abonnement namen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer