lu
door lucas01 Jan 6, 2010 om 14:26
Computers & telefonie

Vodafone GSM-Samsung H1 waterschade?

Een spiksplinternieuwe Samsung H1 weigert dienst en moet ter reparatie naar Dynafix, waar waterschade wordt geconstateerd. Absoluut onmogelijk! Reparatiebedrijf zegt: valt niet onder garantie, niet te repareren.
Opties: afstand doen of terugsturen a 35 Euro.
Kies voor terugsturen,winkel geeft intussen zelf opdracht tot afstand doen!
Wel een abonnement voor 2 jaar afgesloten bij Vodafone, en bijbetaald voor toestel. Wat nu?

1819 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Het beste kunt een mail sturen aan de Kassa redactie over dit onderwerp, dit is bijna iedere dag aan de orde.
Als je de klachten over gsm's met vochtschade moet geloven, of je mag ze buiten niet meer gebruiken, of de reparatie bedrijven gaan eerst met u gsm onder de douche staan, of de werkplaats is niet overdekt, of zitten de zaak te beliegen en te bedriegen samen met de winkels, om onder de garantie uit te komen.
Zelf denk ik het laatste.

Succes er mee.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag lucas01,

Onderstaande is uitsluitend van toepassing als het mobieltje gekocht is na 6 juli 2009.

Diagnoses bij mobieltjes:
Klem-, val- , roest- , druk-, stoot- en nu weer waterschade lijkt dé manier van de (telecom)bedrijven om de reparatie NIET onder de garantie te laten vallen. Er zijn opvallend veel gevallen waarbij deze diagnoses in de particuliere sector gesteld worden. Bij wijze van spreke ligt half Nederland in bad/bed met het mobieltje en de rest knikkert het mobieltje van de Vaalsterberg. Wat onderbelicht blijft, zijn de wettelijke rechten die je als consument in de eerste zes maanden na aankoop hebt. Raakt een mobieltje in de eerste zes maanden na aankoop defekt dan mag je wettelijk gezien het vermoeden hebben dat het defekt al aanwezig was op de dag van de aankoop. De winkelier (let wel: de VERKOPER) moet dan gewoon keihard kunnen bewijzen dat dat niet het geval is/was en dat kan hij meestal niet, tenzij er zogezegd een deuk in het toestel zit. In dit geval is "beweren" dat er van waterschade sprake is, juridisch gezien volstrekt onvoldoende als bewijsvoering. Bovendien mogen er bij de afwikkeling van deze garantieclaim geen kosten in rekening worden gebracht en dus ook geen onderzoeks- of portokosten. Dat soort kosten zijn binnen de eerste 6 maanden na aankoop voor rekening van de VERKOPER. De eerste 6 maandenregeling is in de wet verankerd en gebaseerd op:

Artikel 18 | BW7, Boek 7, Titel 1, Afdeling 2.

2. Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet.

Kan de winkelier niet glashard bewijzen dat het defect niet aanwezig was op het moment van de aankoop, dan is hij wettelijk gezien gehouden aan het hier volgende:
1. hij dient het mobieltje kosteloos te (laten) repareren;
(en als dat niet kan of de reparatiekosten zijn hoger dan de nieuwwaarde)
2. hij dient kosteloos voor een passende vervanging zorg te dragen;
(als dat niet mogelijk is of hij wil daaraan niet meewerken)
3. hij dient de totale aankoopskosten terug te betalen, omdat de koper dan het recht heeft om de koopovereenskomst te ontbinden.

Bovenstaande opsomming is weer gebaseerd op de hier volgende wetsartikelen:

BW7 boek 7 consumentenkoop:

http://www.wetboek-online.nl/wet/index.html

BW7:6a BW7:17 BW7:18 BW7:21 BW7:22

Vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 6, 2010 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

@lucas01

Waterschade is niet uit te sluiten - condensvorming.
Maar: gsm en Dynafix gaat niet zo goed samen.
Hier lees je: 8 v/d 10 opsturen naar D - terug met waterschade.

Jij kunt het tegendeel niet bewijzen. Je kan wel je gsm terug laten komen en bij een onafhankelijke zaak nog eens laten bekijken. M.a.w. zoek bewijs!
(als de winkel opdracht heeft gegeven tot afstand/vernietigen hebben zij een probleem, hopelijk heb je jouw opdracht op papier, zou er achteraan gaan!)

ve
door verwijderd - Jan 7, 2010 om 08:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt bij Vodafone aangeven dat je gebruik wilt maken van een second opinion.
Of je kunt het toestel laten controleren bij een erkend Samsung reparatie centrum en de kosten hiervan bij Vodafone neerleggen, als blijkt dat het toestel geen waterschade heeft.

ve
door verwijderd - Jul 19, 2010 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Samsung D900E.

Storing:loopt steeds vast. leeftijd 8 mnd

Ongerepareerd retour vanaf rep. bedrijf Solid Vision via Bellcompany,
Gevonden Schade :vocht, op aangevraagde foto vocht te zien op/bij processor,
Heb daarna zelf thuis de schade bekeken, op de rest van het board helemaal niets geen vocht te zien alleen op processor.

Conclusie: Condensvorming op het warmste deel van het moederboard.
Tijdens gebruik nooit 1 druppel vocht op telefoon gehad

Deze telefoon is dus kennelijkvoor normaal gebruik niet geschikt !!

Fa Solid Vision kan niets meer doen, bij vochtschade is de policy van Samsung:
Geen garantie

ve
door verwijderd - Jul 21, 2010 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels toestel teruggekregen, alleen pas na betaling van onderzoekskosten, die nu verzendkosten werden genoemd door Vodafone-winkel.Kreeg het anders niet mee. Thuisgekomen uit pure frustratie, zelf toestel opengemaakt en met droge tandenborstel alle aanslag voorzichtig weggepoetst.
Resultaat: verbijsterend.
Alles werkt weer!
Garantie is natuurlijk komen te vervallen na bovenstaande, maar het wonder duurt nu al een half jaar, dus beter dan verwachte uitkomst.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2013 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb mijn witte iPhone 4S 32g 31-7 bij Vodafone Winkel afgeleverd. Omdat deze sinds een paar weken GEEN SERVICE aangaf...het ging op en neer met de verbinding. In de winkel aangekomen zeiden ze dat het waarschijnlijk de Interne Ontvanger was een relatief makkelijk op te lossen probleem. Min 5 werkdagen maar binnen 10 werkdagen moest ie wel ongeveer terug zijn. OK vanaf 5-8 stond ie in behandeling. Dus bel ik afgelopen dinsdag naar Vodafone, kreeg toen te horen Dynafix te bellen op nr. 045-5656145 ze starten daar om 9uur. Enkele minuten over 9 bel ik met een onbeschofte medewerkster van Dynafix die mij nauwelijks te woord wil staan. Ze hadden vanmorgen (dus binnen enkele minuten) toevallig mijn iPhone opengemaakt maar ze wisten nog niet wat er aan de hand was. Vreemd verhaal dus zeg ik dan bel ik weer naar Vodafone. O zegt Dynafix dat moet u doen als u wilt. Paar minuten later krijg ik weer een andere medewerker van Vodafone die zegt mij dat iPhone alleen door Apple wordt opengemaakt dat Dynafix de iPhone helemaal niet repareert of open mag maken dan vervalt alle garantie. Ik vind het allemaal vreemd en verwarrend omdat de garantie van het toestel bij Apple sowieso is vervallen het toestel is namelijk van mei 2012. Apple geeft op alle hardware 1 jaar garantie! Vodafone 2 jaar? Dus dan wordt het toch extra duur voor Vodafone indien ze alle toestellen naar Apple sturen waarop bij Apple sowieso geen garantie meer zit? Verwarrend!! Enfin omstreeks 11 uur dinsdag krijg ik een foto van Dynafix waarop een iPhone die open is gemaakt te zien is zonder enige verdure informative. Woensdag stuurt Dynafix een prijsopgave die ik niet open kan maken. Tot vandaag de prijsopgave komt die ik wel open kan maken. Daar staat in VOCHTSCHADE???!!!! Ik kon voor Euro 240,00 een nieuwe iPhone kopen of de oude terug laten sturen voor Euro 38,00 of daar laten voor Euro 0,00!!! OMDAT IK WEET DAT DE iPHONE ABSOLUUT NIET IN HET WATER IS GEVALLEN NEEM IK DEZE UITERAARD TERUG VOOR EURO 38 DAT IS ZOJUIST OOK DOORGEGEVEN AAN Vodafone KLANTEN SERVICE!!! ER WORD NU GEZEGD DAT HET WAARSCHIJNLIJK IS DAT IK IN DE REGEN HEB GELOPEN OF OPGENOMEN IN DE REGEN OF OP DE BADKAMER IN CONDENS GELEGEN (neem nooit een tel mee onder de douche net zo min als mijn laptop ivm bang voor kortsluiting), waterdamp van hete dranken en of bellen wanneer je zweet kon ook nog een corrosive verhaal of zo...DAT DE iPHONE ER NIET TEGEN KAN...!!! Het is uiteraard hun woord tegenover het mijne ik weet echter heel zeker dat het toestel niet in het water heeft gelegen. En ben dus geenzins van plan deze bedrijven het toestel te laten houden. Toen ik het toestel bij afleverde deed ALLES het ALLEEN HET BEREIK VIEL WEG DE REST DEED ALLES HET!!! Dit is zo raar dat wij na jaren hebben besloten VODAFONE op te zeggen. Radar/Kassa heeft er een topic over gehad er zijn heel wat dupeerden die afgescheept zijn met vochtschade... Twee Vodafone klantenservice medewerksters gaven mij gelijk en gaven aan met de handen te zijn gebonden, kreeg zelfs een TIP Dynafix te Googlen. Hij wenste mij veel success en hoopte dat hij mij had kunnen helpen!!! Tegen zulke grote bedrijven vechten was bijna niet te doen :?: Ik ga niet stilzwijgend deze schandalige praktijken pikken.