ma
door mariang_1 Feb 23, 2011 om 22:31
Computers & telefonie

Vodafone internet op i-phone

Mijn zoon 16 jr, heeft samen met mij via vodafone, zijn contract verlengd en een iPhone 4 gekocht, wat in januari ingegaan was. Dit werd verkocht met het verhaal, internet vrij. De eerst volgende rekening was 60 euro boven de vaste abonnement kosten + btw, uitsluitend door internet. Wij gingen terug naar Vodafone, daar hoorden we dat het tot 500MB vrij internet was, hij zou een SMS krijgen zodra binnen zijn bundel op 90% zou zitten. Dit had hij wel gekregen maar er niet op gelet (deze info hadden we bij de verkoop niet gekregen) In februari heeft hij helemaal geen SMS gekregen. De rekening van Febuari was nu 80 euro + btw boven de vaste abonnement kosten. Ik vind dat we misleid zijn bij de verkoop, en ze komen de beloften niet na (waarschuwings SMS versturen) Hij zou ook een soort verbinding moeten maken tussen de iPhone en computer (hoorden we de 2e keer) maar dit lukte niet.
Ik vindt verkoop informatie, service de hulp ver beneden de maat. Ik kon zo gauw geen klachten regeling vinden, bovendien vraag ik me af of dit zin heeft.
Hebben wij recht op geld terug omdat hij geen SMS heeft gehad? Kunnen we het abonnement ongedaan maken ?
Hebben jullie een advies ?

740 7 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 23, 2011 om 22:36
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt niet uitsluitend afgaan op de mooie woorden van de verkoper, je moet zelf ook wat onderzoek verrichten. Oa het lezen van de abo voorwaarden en algemene voorwaarden.
Ook is het handig om voordat je naar een winkel gaat je licht op te steken via het net.

Dus kun je geld terug vragen omdat hij geen sms heeft gekregen; nee want dit is niet te bewijzen.
En nee je kunt het abo niet zonder kosten ongedaan maken.

freya
door freya - Feb 23, 2011 om 23:11
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo mariang,

Je bent misschien niet goed voorgelicht, maar er bestaat ook nog zoiets als een 'onderzoeksplicht'. Je moet zelf natuurlijk ook wel even goed uitzoeken welk abonnement er precies bij je (je zoon) past. De verschillende abonnementsvormen worden op de websites van de verschillende providers uitgebreid beschreven.

En een abonnement met een datalimiet van 500MB is voldoende voor iemand die af en toe een beetje internet gebruikt en wat emailtjes verstuurt/ontvangt, maar een jonge knul zit met zo'n smartphone natuurlijk al gauw enkele uren op een dag op het internet en dan gaat het natuurlijk hard.

Oplossing zou kunnen zijn om over te stappen naar een hoger (lees: duurder) abonnement met wel een echte 'onbeperkt internet'. Soms doen providers daar niet moeilijk over, maar ik weet niet hoe dat bij vodafone is.

m.vr.gr. Freya

quantas
door quantas - Feb 23, 2011 om 23:11
670 Antwoorden / 0 Vragen

Uw zoon gebruikt het zelf niet een ander dat is 1 feit.
2e feit is dat u in de winkel zelf een contract tekent waar alles ook duidelijk opstaat, met het tekenen geeft u aan dat alles u duidelijk is uitgelegd en u snapt waar u voor tekent.

Dat weet u dus schijnbaar niet want anders had u dit probleem nu niet.
Tevens heb ik net een vb laten maken op Vodafone, bij meer dan 500min adviseert Vodafone een iets duurder abbo maar dat valt allemaal in de bundel.

Zoals ik zie valt er bij u veel buiten dus kortom u heeft getekend voor iets wat u niet wilde schijnbaar en helaas daar was u zelf echt bij.

Of de verkoper nu iets verkeerds gezegd heeft of niet wij waren daar niet bij maar feit blijft u tekent toch echt zelf.

quantas
door quantas - Feb 23, 2011 om 23:17
670 Antwoorden / 0 Vragen

Met blox erbij kan je nog meer ( vind dat nog duur ik betaal bij Telfort 5,95 onbeperkt. )

Wil je meer verbruiken?
Dat kan met Internet Extra! Bijvoorbeeld als je binnen Nederland veel data gebruikt voor livemuziek of videostreaming. Internet Extra vervangt het standaard buitenbundel tarief van € 0,30 per 10 MB voor € 10,- per 1 GB en wordt alleen in rekening gebracht als je buiten je bundel gaat. Als je meer dan 1 GB gebruikt buiten je bundel wordt er direct de volgende € 10,- in rekening gebracht waarvoor je nog een extra GB kan gebruiken. Internet Extra kun je aansluiten op een Bel+Sms+Web abonnement of Internet Basis BloX.

Er vanuitgaand dat blox aanstaan en een rekening van 80 euro extra zou ie 8GB gebruiken dat is echt flink op een gsm dat haal ik niet eens meer 24 uur per dag op mijn iphone en dan haal ik elke minuut nog mail binnen ook.

diumenge
door diumenge - Feb 24, 2011 om 07:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=mariang schreef op woensdag 23 feb 2011, 22:31]Hij zou ook een soort verbinding moeten maken tussen de iPhone en computer (hoorden we de 2e keer) maar dit lukte niet.

Wat ze hier, denk ik, bedoelen is dat als hij huis is en als er thuis Wifi (draadloos internet) aanwezig is, hij via wifi het internet op kan. Dan ben je niet verbonden via Vodafone en zijn er dus ook geen kosten aan verbonden.

Verder zal er vast wel een of andere app bestaan waar je je data verbruik mee kan bijhouden. Onbeperkt internet op de telefoon bestaat helaas bijna niet meer, dus je zal wat maatregelen moeten treffen.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Feb 28, 2011 om 13:55
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mariang,

Hartelijk dank voor je bericht.

Graag wil ik je klacht onderzoeken. Kun je mij een e-mail sturen met je Vodafone 06-nummer en adresgegevens?

Ons e-mailadres is webcare.nl[at]vodafone.com (vervang [at] door @ ). Als ik je gegevens heb ontvangen dan neem ik zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,

Jeffrey
Vodafone Webcare Nederland

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Mar 28, 2011 om 10:45
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mariang,

Naar aanleiding van jouw post heeft mijn collega je op 28-02-2011 gevraagd om ons te e-mailen. We hebben daarna niets meer van je vernomen. Daarom sluit ik je klacht.

Mocht je klacht niet opgelost zijn, stuur mij dan alsnog binnen een week een e-mail met de gevraagde gegevens en vermeld in het onderwerpveld Kassa/Mariang.

Met vriendelijke groet

Christianne
Vodafone Webcare Nederland