NatureTravel
door NatureTravel Oct 16, 2014 om 09:35
Computers & telefonie

Vodafone kan niet leveren

Gene vraag, maar een opmerking.
Vodafone meldt op haar website levertijden van 1 week voor de iPhone 6. Zij kunnen deze levertijden echter niet waarmaken. Een toestel dat op 5-10 besteld is, wordt op zijn vroegst pas in de week van 27-10 geleverd en zelfs dat is nog niet zeker. De verlengende klant betaalt in de periode dat hij het toestel nog niet heeft, wél voor het toestel en het abonnement.

Pas dus op met bestellen bij Vodafone en reken nergens op bij Vodafone.
Hetzelfde toestel wordt bij een andere aanbieder binnen 4 dagen geleverd.

1059 5 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 16, 2014 om 10:17
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Schrijven of zeggen ze dat of is dat ook werkelijk zo?
Hetzelfde toestel wordt bij een andere aanbieder binnen 4 dagen geleverd.

costnix
door costnix - Oct 16, 2014 om 12:51
2874 Antwoorden / 1 Vragen

In reclame wordt altijd bezuinigd op de waarheid. De bezuiniging varieert tussen de 1 en 100 procent.

gompy2
door gompy2 - Oct 16, 2014 om 13:12
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=damaster schreef op donderdag 16 okt 2014, 09:35]Gene vraag, maar een opmerking.
Vodafone meldt op haar website levertijden van 1 week voor de iPhone 6. Zij kunnen deze levertijden echter niet waarmaken.
Pas dus op met bestellen bij Vodafone en reken nergens op bij Vodafone.
Hetzelfde toestel wordt bij een andere aanbieder binnen 4 dagen geleverd.
Quote:

'Nederlandse winkels krijgen pas in november nieuwe iPhone 6-voorraden'

Door Olaf van Miltenburg, woensdag 15 oktober 2014 13:51, reacties: 146, views: 18.666 • Feedback

Apple heeft dinsdag aan Nederlandse winkels en webshops laten weten dat de levering van iPhone 6-modellen is opgeschort tot november, beweert OneMoreThing. Winkels zouden daarom met tekorten voor de losse verkoop kampen.

OneMoreThing baseert zijn claim op bronnen binnen twee grote Nederlandse winkelketens. Bol.com en Coolblue bevestigen de leveringsstop deels tegenover Nu.nl. Een woordvoerster van Bol.com laat aan Tweakers.net weten: "We hebben van Apple te horen gekregen dat de iPhone 6 enkele weken beperkt leverbaar is. De vertragingstijd kan tussentijds worden aangepast. Een groep klanten die al een iPhone heeft besteld, moet wellicht weken op de levering wachten. We krijgen de komende drie à vier weken wel wat toestellen binnen, maar het is waarschijnlijk onvoldoende om aan de volledige vraag te kunnen voldoen." De leveringsstop zou volgens haar gevolgen hebben voor alle Nederlandse webwinkels.

De Pricewatch laat een gemengd beeld zien: bij sommige webshops is er nauwelijks voorraad, maar andere shops lijken nog te kunnen leveren. De telecomaanbieders zouden nog wel op beperkte schaal van iPhone 6-modellen voorzien worden voor de levering bij abonnementen. Ook zouden Apples eigen winkels nog bevoorraad worden. Desondanks is bij de Apple Store-site de levertijd van de iPhone 6 inmiddels 7 tot 10 werkdagen, terwijl kopers van de iPhone 6 Plus hun toestel pas binnen 3 tot 4 weken kunnen verwachten.

Maandag maakte Apple bekend dat de verkoop van de iPhone 6 en de iPhone 6 Plus in nog eens 36 landen en regio's in Europa, Azië, het Midden-Oosten, Latijns-Amerika en Afrika van start is gegaan. Mogelijk is de fabrikant daarom gedwongen de voorraden te spreiden en door de hoge vraag ten opzichte van de productiecapaciteit zouden daarom tekorten kunnen ontstaan. De nieuwe iPhones zijn momenteel in 69 landen en regio's verkrijgbaar en eind 2014 moet dat opgelopen zijn tot 115 landen.

Bron, klik-> Hier

Zo lang wachten ga je natuurlijk nooit of te nimmer redden, dat wordt elke dag valium slikken voor je vrees ik...

NatureTravel
door NatureTravel - Oct 16, 2014 om 13:39
646 Antwoorden / 8 Vragen

@mahadma, dat is de ervaring met een contract bij een andere aanbieder in hetzelfde gezin. De eerste iPhone6 is namelijk inmiddels bij ons in huis.

@gompy2, bedankt voor de reactie. Leuk artikel, alleen heb je er niets aan. Weinig toegevoegde waarde helaas. Vodafone beweert anders. Bovendien, 1 exemplaar van de iPhone6 is in ons bezit via een andere aanbieder (zelfde dag besteld)

Waarom 2 aanbieders? 1 is zakelijk, de andere privé.

mahadma
door mahadma - Oct 16, 2014 om 13:44
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zou gewoon even geduld hebben, het leven houdt niet op als je geen i phone 6 7 of voor mijn part 25 hebt. "Men" doet net of er niets anders bestaat om met te bellen/internetgebruik. Die boomgaard (apple) lacht zich een slag in de rondte. Waar nog bij komt dat het ding niet in je broekzak moet, hij buigt spontaan...........