zo
door zorganisatie Mar 26, 2015 om 16:37
Computers & telefonie

Vodafone life! content op de rekening

Onlangs controleerde ik mijn telefoonrekeningen van het afgelopen jaar, vanwege het doen van belastingaangifte. Toen bleek mij dat ik vanaf aug 2014 betaal voor Vodafone life! content. Dit blijkt samen te hangen met de aanbieding van Vodafone in de zomer van 2014 om gratis gebruik te maken van 1 maand TV op mijn mobiel, zonder kosten, zonder verplichtingen en waarbij het datagebruik niet van mijn rekening af zou gaan. Met die condities: geen kosten en geen verplichtingen na afloop van de maand, wilde ik dat wel proberen. Ik installeerde de bijbehorende app, maar het bleek (wegens overweldigend succes) niet te werken. Jammer dan, dacht ik, gauw vergeten, het was toch al niet mijn behoefte om op een mobiele telefoon TV te kijken. Nu blijkt dat het geheel niet vrijblijvend en zonder verplichtingen was, maar dat ik er vanaf aug 2014 € 7,95 /maand voor blijk te betalen! Op my Vodafone is niet te vinden dat ik op enigerlei wijze geabonneerd ben op Vodafone life!content. Ook in de Vodafonewinkel kan het personeel er niets over vinden en mij niet helpen. k ben vasthoudend en heb ter plekke de klantenservice gebeld. Ook die kon niets voor mij betekenen, want Vodafone was niet degene met wie ik die verplichting was aangegaan! Ik ben helemaal geen verplichting aangegaan voor Vodafone life! content, de enige verplichting die ik heb is een Vodafone Red abonnement dat bijna aan het eind van zijn looptijd is! Via mijn vasthoudendheid kwam ik uiteindelijk terecht bij de afdeling Smartphone. De dame daar in kwestie zei dat ze het wel onmiddellijk kon stopzetten, maar mij de betaalde maandelijkse tarieven niet kon retourneren. Uit coulance kon ze wel de laatste 3 maanden retourneren. Daarmee ben ik niet akkoord gegaan, ik had al een officiele klacht ingediend. Afd. Smartphone adviseerde dan de klachtafhandeling af te wachten. Vandaag telefonisch contact gehad als reactie op mijn klacht: Het is geheel en al mijnv erantwoordelijkheid om de rekeningen goed te controleren en bij fouten daarop te reageren binnen redelijke termijn. Volgens de afdeling klachtafhandeling kan dat niet met terugwerkende kracht langer dan 3 maanden. Ik had aan de rekeningen kunnen zien dat ik ergens op was geabonneerd en daar al veer eerder op kunnen reageren. Mijn argument: u hebt mij vrijblijvend, zonder verplichtingen iets aangeboden dat nu blijkt niet vrijblijvend te zijn! Ik ken mijn abonnement (onbeperkt bellen, sms-en en zoveel data tegoed dat ik dat nooit op maak), waardoor ik geen behoefte heb om de rekeningen te controleren, die zijn steeds ongeveer gelijk. Ook al is mijn bel- en sms-gedrag veranderd, ik hang aan dat veel te ruime abonnement tot het einde van de looptijd, dus geen reden om daar maandelijks naar te kijken. Volgens de afdeling klachtafhandeling ontslaat mij dat niet van mijn verantwoordelijkheid om de rekeningen regelmatig te controleren, dat staat in de voorwaarden van Vodafone. Ze kan mij alleen de 3-maanden retourneren als ik akkoord ga dat daarmee de klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Ik heb gezegd bedenktijd te willen, omdat ik eerst advies wil inwinnen bij consumentenbond en consumentenprogramma's. Heeft iemand tips hoe ik met terugwerkende kracht voor een periode van 8 maanden onder een maandtarief uit kan van € 7,95 exc btw? ik heb nooit gebruik gemaakt van het aanbod.

1066 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Mar 26, 2015 om 17:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dat u geen gebruik gemaakt hebt, is niet relevant.

Hebt u die aanbieding nog? Dan ze daarmee om de oren slaan.

tenormin
door tenormin - Mar 26, 2015 om 21:17
16816 Antwoorden / 108 Vragen
0

Dat "onlangs controleerde ik mijn telefoonafrekeningen" van het afgelopen jaar vind ik dan weer vreemd. Tenzij u 1 maal per jaar een rekening krijgt, van wie dan ook, zou ik zelf mijn online betalingen toch minimaal 1 maal per week goed bekijken. Maar goed, sla ze dan maar met hun aanbieding maar om de oren, zoals tijger1 aangeeft.

jo
door jolle1993 - Mar 27, 2015 om 00:12
11 Antwoorden / 1 Vragen
0

Heel herkenbaar bin Vodafone, zo heb ik dit gehad met een toestelverzekering. Ik heb bij de aanschaf van mijn mobiele abonnement aangegeven dat ik geen gebruik wilde maken van de verzekering. De medewerker heeft dit toch aangezet zonder dat ik hiermee akkoord ben gegaan. Sterker nog hij heeft mij eerst laten tekenen voordat hij over de verzekering begon... inmiddels is deze uitgeschakeld. Maar nu doen er weer andere problemen voor. Metname het netwerk, maar ook mijn telefoon werkt niet naar behoren. Ben hier al vanaf augustus 2014 over in discussie en nu lijkt het erop dat er eindelijk stappen ondernomen worden. Mijn tip is aan blijven houden, bel zo vaak als mogelijk en mail naar hen toe. Ze worden vanzelf moe van het gezeur. Omdat ze weten dat ze niet netjes handelen.

Aangezien het bij u gaat om een product verkoop onder uiteindelijke "valse voorwenselen" zij geven aan dat u dit product gratis mag proberen, u kunt hiervan geen gebruik maken. Vrijblijvend een product proberen betekend wel dat er kleine lettertjes bij staan, vaak gaat het hierbij om een maand of een week gratis proberen, daarna gewoon betalen. Maar aangezien u het product nieteens hebt kunnen gebruiken kan het wel moeilijk worden voor Vodafone. Zij kunnen in het systeem zien hoevaak u belt, hoelang, hoeveel u sms't en zelfs uw datagebruik kunnen zij inzien. Hierbij kan en mag u er naar mijn inziens vanuit gaan dat dit ook voor de tv-op mobiel dienst telt.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
En super veel succes.

ho
door hopetobehelping - Mar 27, 2015 om 07:09
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste zorganisatie,

laat ze maar met bewijs komen dat u een abonnement bent aangegaan voor 'Vodafone life! content'.
Betwijfel of ze dat hebben.
Als ze daar niet mee op de proppen willen of kunnen komen of niet het hele bedrag aan u retourneren dan naar de geschillencommissie stappen. Zie ook de informatie op consuwijzer, klik hier.
Men gokt er gewoon op dat men voor dat bedrag 'het maar laat zitten'. Ze weten zelf ook heel goed dat ze heel fout bezig zijn.
Natuurlijk was het beter geweest als u uw rekeningen eerder had gecontroleerd, maar dat Vodafone u dit verwijt is wel bizar. Alsof Vodafone over zichzelf zegt 'wij maken er een potje van en dat had u kunnen weten en daar had u op moeten anticiperen'. De omgekeerde wereld in mijn ogen.
Uiteraard alle communicatie goed bewaren en liefst zwart op wit.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Mar 27, 2015 om 08:38
779 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste zorganisatie,

Vervelend om te horen dat je kosten hebt gemaakt voor een content dienst.

Uit je bericht begrijp ik dat je klacht al is behandeld door onze klachtenafdeling. Mijn collega's hebben je klacht uitgebreid onderzocht en aangegeven dat ze graag 3 maanden willen crediteren.
Ik kan je geen andere oplossing aandragen. Wil je graag gebruik maken van het aanbod van mijn collega dan wil ik je adviseren om op de betreffende mail/brief te reageren.

Met vriendelijke groet,

Linda
Vodafone 24/7 Web crew

tijger1
door tijger1 - Mar 27, 2015 om 08:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dan staat dus alleen nog de weg open naar de geschillencommissie.

En vooral niet vergeten. Overstappen naar een andere provider zodar dan ka,.

crewmember
door crewmember - Mar 27, 2015 om 09:36
1040 Antwoorden / 0 Vragen
0

Euhh. Volgens mij ben jij hier fout.

Zonder verplichtingen houdt in dat je hem na de gratis maand kosteloos zonder consequenties weer mag stopzetten. Je moet dit echter nog steeds zelf doen. Als je dit niet doet gaat hij stilzwijgend door.

Dit werkt het zelfde met dingen als: 1 maand gratis NRC handelsblad, of 1 maand gratis staatsloten!

Coulance pakken zou ik zeggen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer

ko
koenvdklundert - Mar 28, 2024 om 17:06
Huishouden & energie

Afvoer verstopt

Hoi, 

Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur. 

Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat?? ... Lees meer