du
door ducoz Apr 20, 2014 om 15:58
Computers & telefonie

Vodafone. Oplichting, leugens en een ongekend hoog telefoon rekening aan dataverkeer

Beste mensen, 18 maanden geleden heb ik een abonnement afgesloten bij de Vodafone, genaamd: BEL+SMS+WEB ALTIJD 55 euro. Bij het afsluiten van dit abonnement is mij verteld dat ik standaard 200 belminuten, onbeperkt sms'jes en 1GIG aan 3G zou hebben. Ik legde de nadruk op dat ik onder geen enkele voorwaarden extra kosten wou maken met mijn bundel ongeacht of dat met bellen, smsen of internetten zou zijn. Daarop werd gezegd dat ik mijn belminuten zelf in de gaten moest houden en dat ik mij over de rest geen zorgen hoefde te maken omdat als ik over mijn 1GIG internet heen zou zitten, mijn internetsnelheid omgezet zou worden naar 10kb snelheid (enkel goed voor appen), waardoor het dus praktisch onmogelijk is veel datategoed te verbruiken buiten mijn bundel, klinkt ideaal!

Helaas kwamen er begin dit jaar twee rekeningen binnen van 147,50 en 150 euro (van februari en maart). In mijn specificatie zag ik dat dit kwam door middel van dataverkeer buiten mijn bundel (wat mij verzekerd werd niet te kunnen gebeuren). Ik ging ervan uit dat dit een fout was en dat ik dit zou kunnen herstellen met de vodafone. Met een niet al te ongerust hart belde ik naar de klantenservice van vodafone, waar ik met onbegrip werd ontvangen. Volgens de vodafone zouden zij nooit een abonnement gehad hebben waar er werd overgeschakeld op traag internet, na het verbruiken van je bundel. Sterker nog, geen enkele provider zou dit aanbieden. Het lag aan mij en mijn toestel, en ik heb al die datategoed verbruikt. Nu heb ik een hoop kennissen die ook rondlopen met het idee dat zij niet buiten hun internetbundel kunnen zitten, omdat hen ook is beloofd dat zij dan vertraagd internet krijgen. De vodafone klantenservice hield hun poot stijf en zodoende heb ik het gelaten en betaald, met een heel naar en bestolen gevoel.

Nu zat ik gister in de auto en kwam er een reclame voorbij van de Vodafone. In deze reclame speelde zich een gesprek af waar iemand een abonnement probeerde af te sluiten en deze meneer zich afvroeg wat het gevolg is als hij over zijn internet bundel heen zat. Als eerst wordt hierop geantwoord met traag internet maar dat u vanaf NU bij de vodafone WEL snel internet kan behouden voor 1 euro per 200mb (nog wat). Hieruit concludeer ik dat vodafone wel een abonnement heeft aangeboden waarbij ze traag internet aanbieden buiten bundel, evenals andere providers.Daarbij moet ik ook nog vermelden dat ik niet eens weet hoe en waaraan ik zoveel internet zou kunnen gebruiken, maar ook daar wouden zij mij niks aan vertellen. Mond dicht en betalen.

Mijn vragen:

Hebben leden hier een soortgelijke abonnement aangeboden gekregen (vertraagd internet buiten bundel).

Zou ik mijn geld die ik heb betaald aan oneerlijke hoge rekeningen terug kunnen krijgen? Welke stappen kan ik verder ondernemen tegen vodafone?

M.v.g DucoZ

644 4 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Apr 20, 2014 om 16:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U had dit ook al bij Discussies gezet: klik hier.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 20, 2014 om 16:42
4299 Antwoorden / 5 Vragen

"Daarop werd gezegd" Jij had even moeten vragen waar dat precies in de voorwaarden stond/staat.

Verder zijn er veel mogelijkheden om -extra/ongezien- veel data te gebruiken. 1gb data is werkelijk vrijwel niets. Nog afgezien van de vraag of het bij Vodafone goed geregistreerd wordt, zou zomaar kunnen dat er wat berekenen fout gaan in hun proxy.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Apr 21, 2014 om 09:59
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste ducoz,

ik zag dat je ditzelfde bericht ook geplaatst hebt in de rubriek Discussies.
Hier heb ik je bericht reeds beantwoord.

Groetjes,
Miranda
Vodafone 24/7 Web Crew

getty
door getty - Apr 21, 2014 om 13:49
4179 Antwoorden / 10 Vragen

T mobile kent of kende wel een dergelijk abonnement.