he
door hendrikak Jan 14, 2015 om 15:27
Computers & telefonie

Vodafone reparatie

Hoe hier mee om te gaan?

Goedenmiddag,

Een tijd geleden (drie maanden) kreeg ik met mijn telefoon problemen (HTC One SV). Hij viel spontaan uit en gaf alleen nog maar blauw beeld. Het beeld flikkerde en ga zo maar door. Hiermee ben ik naar de Vodafone winkel in Leeuwarden gegaan. Ze hebben er naar gekeken en kwamen tot de conclusie dat hij opgestuurd moest worden voor reparatie. Twee weken later kreeg ik mijn telefoon terug met precies dezelfde problemen. Het had dus helemaal niks geholpen. Als gevolg daarvan ben ik nogmaals naar de Vodafone winkel in Leeuwarden gereisd. Weer werd de telefoon opgestuurd en ik mocht weer twee weken wachten. Toen ik de telefoon terug kreeg was er niks veranderd en had de telefoon nog steeds dezelfde problemen. Inmiddels zat er een nieuw scherm op de telefoon en ook kon ik zien dat er een nieuwe batterij in de telefoon is gekomen. (mijn eigen scherm was niet stuk, geen barsten ect.) Voor de rest heb ik geen idee wat er gebeurd is.

Twee weken na mijn laatste bezoek aan de Vodafone winkel in Leeuwarden had mijn telefoon nog steeds dezelfde problemen en ben ik niks opgeschoten. De problemen zijn inmiddels zelfs zo erg dat de telefoon om de vijf minuten uitvalt. Het kost mij dan minstens een halfuur om hem weer aan te krijgen. De problemen zijn dus nog steeds aanwezig. Ik kan inmiddels helemaal niks meer met deze telefoon. Hij ligt al minstens twee weken op de kast. Na mijn laatste bezoek ben ik opnieuw voor de derde keer naar de Vodafone winkel in Leeuwaren gegaan. Daar hebben ze mij verteld dat ze een bepaalde aanvraag voor mij zouden doen waarmee ik waarschijnlijk een nieuwe telefoon uit zou mogen kiezen. Ook de medewerkers die mij toen hielpen waren het er mee eens dat dit zo niet meer kon! Weer heb ik twee weken zitten wachten op een antwoord op de mail van Vodafone. (inmiddels meer dan zes weken zonder werkende telefoon) Nu moet u begrijpen dat ik inmiddels een andere telefoon aan heb geschaft zodat ik alsnog bereikbaar kan zijn voor mijn familie, gezin en voornamelijk mijn werk. Dit gaat toch veel te ver! Daarvoor heb ik niet een abonnement afgesloten. Toch heb ik tot mijn grote verbazing, eindelijk maar toch, vandaag een mail gekregen van Vodafone. Hierin stond een mededeling waarop ik niet zit te wachten! Er word mij verzocht om voor de vierde maal naar Leeuwarden te reizen om daar weer mijn telefoon in te leveren zodat er weer naar gekeken kan worden. Dit zou betekenen dat ik voor de vierde keer zestig kilometer kan rijden om mijn telefoon in te leveren. Hoelang moet het duren voordat het ook bij jullie duidelijk is dat mijn telefoon gewoon stuk is?! Ik ga Vodafone zoals het nu gaat nooit aan vrienden, kennissen of wie dan ook aanraden!
Ik heb door dit alles al meer dan zes weken mijn telefoon niet kunnen gebruiken. Hier heb ik veel hinder van ondervonden met betrekking tot mijn werk. Geen e-mail, internet wat zeer vertraagd is en natuurlijk heb ik geen gebruik kunnen maken van alle apps die ik voor mijn werkzaamheden moet raadpleegen. Ik vind dit zeer irritant! Ik verwacht van u een passende oplossing en hoor zo spoedig mogelijk van u hoe hiermee om moet worden gegaan.

Inmiddels ben ik mijn telefoon weer kwijt en hebben jullie (DYNAFIX) er nog niks aan gedaan! Vanaf de 31tigste ben ik de telefoon alweer kwijt en nu wachten jullie op een mainboard?

2858 7 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jan 14, 2015 om 15:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit is een belachelijke gang van zaken. U zou in principe de overeenkomst kunnen ontbinden, omdat er niet binnen een redelijke termijn wordt hersteld of vervangen.

Ik zou nu een brief naar de winkel sturen als ik u was, waarin u verzoekt om vervanging van de telefoon en als dat niet mogelijk is dat u de overeenkomst ontbindt. Verzoek om een reactie binnen bijv. 10 dagen.

Dan eens zien waar dit naartoe leidt.

Misschien verschijnt er nog een webcare van Vodafone hier, helaas zijn dat ook van die tandeloze tijgers. Toch kunt u daar beter wel op in gaan, altijd beter dan de positie waar u nu in verkeerd.

Dynafix is niets dan ellende.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 14, 2015 om 16:01
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 14 jan 2015, 15:35]Dit is een belachelijke gang van zaken.
Nee hoor, volgens Vodafone is dit exact volgens het protocol.

zoekster
door zoekster - Jan 14, 2015 om 16:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 14 jan 2015, 16:01][quote=zoekster schreef op woensdag 14 jan 2015, 15:35]Dit is een belachelijke gang van zaken.
Nee hoor, volgens Vodafone is dit exact volgens het protocol.
Het protocol van Vodafone is belachelijk ;-)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 14, 2015 om 16:30
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 14 jan 2015, 16:03][quote=lekkerisdat schreef op woensdag 14 jan 2015, 16:01][quote=zoekster schreef op woensdag 14 jan 2015, 15:35]Dit is een belachelijke gang van zaken.
Nee hoor, volgens Vodafone is dit exact volgens het protocol.
Het protocol van Vodafone is belachelijk ;-)

Uhuh :-).

crewmember
door crewmember - Jan 15, 2015 om 11:30
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Lees hier wat uw rechten zijn.
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen

Weet ook dat 90% van de klachten op dit forum wat betreft telefoons over Vodafone gaan.
Wegblijven bij die toko.

Na wat ik zelf ervaren heb en op dit forum lees kan ik Hi aanraden.

tijger1
door tijger1 - Jan 15, 2015 om 12:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het lijkt wel of Vodafone alleen maandagochtend toestellen levert die oroblemen hebben. In ieder geval kunt u niet een torenhoog bedrag aan knbekende data verbruikt hebben, dat is dan weer het voordeel.;-))

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Jan 16, 2015 om 08:34
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste hendrikak,

Ik kan me voorstellen dat u niet blij bent met de gang van zaken. We willen dit graag verder voor u nakijken. Wilt u uw klacht en onderstaande gegevens e-mailen naar webcare.nl@vodafone.com met als onderwerp: "kassa | hendrikak | woensdag 14 jan 2015, 15:27 | Vodafone reparatie"?

Gegevens:
- naam
- mobiele nummer
- klantnummer
- adres, postcode en woonplaats
- geboortedatum
- de laatste 4-cijfers van uw bankrekeningnummer
- reparatienummers

Met vriendelijke groet, Désirée

Vodafone 24/7 Web Crew