el
door elsbethw Mar 7, 2014 om 10:46
Computers & telefonie

Vodafone repareert iPhone met niet officiële Apple onderdelen - iPhone kapot, geen garantie ivm niet officiële Apple onderdelen

Hoe kan het, dat je elke maand een x bedrag betaald voor een Vodafone mobiele verzekering én dat je ook nog eens een aardig x bedrag moet betalen aan eigen risico dat Vodafone je iPhone niet laat repareren met originele Apple producten.

In mijn geval veroorzaakte die bij het opladen een storing, wat er toe leidde dat de telefoon tijdens het opladen te warm werd en niet meer functioneerde!

Aangezien ik de vorige keer mijn telefoon bijna een maand kwijt was bij Vodafone reparatie besloten om maar snel naar de Apple Store in Amsterdam te gaan.
En kwam daar tot mijn grote ontdekking dat mijn (net midden januari gerepareerde toestel) on-officiële onderdelen bevatten!!

Graag zou ik de Vodafone aansprakelijk willen stellen. Wie weet (aangezien je bij klantenservice natuurlijk van het kastje naar de muur gestuurd wordt) waar ik terecht kan?

5680 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 7, 2014 om 10:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u van Apple officieel zwart op wit een verklaring gekregen dat de vorige reparatie met niet-originele onderdelen is uitgevoerd?

el
door elsbethw - Mar 7, 2014 om 10:58
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ze hebben het niet expliciet aan mij vermeld en volgens mij heb ik daar ook geen notificatie van ontvangen. maar ik ga de paperassen nog even goed doornemen!

Maar bij de Apple Store waren ze op zich ook verbaasd, omdat op het moment dat jij de iPhone ter reparatie opstuurt en vodafone dan 'zelf' ontdekt dat er ook niet officiële onderdelen in de iPhone zitten je iphone niet repareren....

tijger1
door tijger1 - Mar 7, 2014 om 11:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is nu niet echt duidelijk. Eerst zegt u dat Apple het ontdekt heeft en nu Vodafone?

Als Apple niet verklaard dat er verkeerde onderdelen zijn gebruikt, wordt dat voor u moeilijk aan te tonen.

el
door elsbethw - Mar 7, 2014 om 11:09
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nee Apple heeft het ontdekt.
Heb mijn iPhone in januari ter reparatie opgestuurd en toen is deze vervangen met on-officiële Apple onderdelen en recentelijk dus gestopt met werken en gisteren heb ik een bezoek gebracht aan de Appel store.

Maar stel als je on-officiële Apple onderdelen in je iPhone hebt en je zou hem dan via Vodafone opsturen voor reparatie is het antwoord van Vodafone dat ze je iPhone niet repareren aangezien er on-officiële onderdelen inzetten.

Een beetje hypocriet dus als ze zelf de reparaties uitvoeren met on-officiële onderdelen!

Maar enig idee waar ik moet zijn voor het contact hierover?

tijger1
door tijger1 - Mar 7, 2014 om 11:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zorg eerst dat u een verklaring hebt van Apple en dien dan schriftelijk een klacht in bij Vodafone.

Ik wens u wel veel geduld en sterkte met deze zaak.

Hier zal zich ook wel een web care medewerker melden om het voor u uit te zoeken. Succes zeer ongewis.

crewmember
door crewmember - Mar 7, 2014 om 11:13
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Dus vodafone heeft je telefoon eens gerepareerd. En later bleek bij de Apple store dat ze dit hadden gedaan met onofficiële onderdelen? Lijkt mij dat je inderdaad Vodafone aansprakelijk kan stellen als je kan bewijzen dat er inderdaad onofficiële onderdelen in zitten.

zoekster
door zoekster - Mar 7, 2014 om 11:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Is dit soms via Dynafix gegaan?

el
door elsbethw - Mar 7, 2014 om 11:35
3 Antwoorden / 1 Vragen

Via Dynafix inderdaad!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 7, 2014 om 14:36
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Stel dan Vodafone in gebreke, met de al geopperde bewijslast van de Apple-winkel en dat ze de telefoon uit handen hebben gegeven aan het meest amateuristische reparatie (lees; sloop) centrum ever.

pino123
door pino123 - Mar 7, 2014 om 15:41
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft VF/Dynafix er dan niet voor gezorgd dat je telefoon het weer deed? Ook nu zal je VF je telefoon weer moeten laten maken. Wat voor onderdelen daarin zitten, is dat iets wat ter zake doet? Het ding meot het doen!

ik begrijp je redenatie wel hoor, want andersom mag het niet.

Vodafone en Dynafix dienen er voor te zorgen dat je telefoon het weer doet, waarmee doet in mijn ogen niet ter zake, of er meot ergens zwart op wit staan dat dit alleen met de originele onderdelen gebeurd.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Mar 9, 2014 om 10:10
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste elsbethw,

Bedankt voor de toelichting op de vragen van tijger1. Het is ons nu duidelijk wat er bij jou en Apple bekend is.
Dit dient natuurlijk ook van de andere kant bekeken te worden om duidelijk te krijgen om welke onderdelen het dan wel gaat. Zijn dit dezelfde onderdelen die vorige keer vervangen zijn of zijn het onderdelen die er al in zaten?
Betreft het een onderdeel dat eerder vervangen is door Dynafix zelf of is er, buiten een officieel Apple reparatiepunt, een scherm, speaker, batterij o.i.d. vervangen?
Op deze vragen dient een antwoord te komen. Het makkelijkste om hierachter te komen is door het toestel ter reparatie aan te bieden bij Vodafone en het voorgaande reparatienummer mee door te geven. De medewerkers van Dynafix kunnen dan de precieze informatie van de vorige reparatie erbij nemen en kijken of hier een fout is gemaakt. Dynafix gebruikt normaal gesproken alleen door Apple goedgekeurde onderdelen. Ik hoop dat er spoedig achterhaald kan worden wat hier is voorgevallen.

Mocht je nog vragen hebben, dan kun je hier altijd terecht.
Tevens staan we je graag te woord op Facebook, Twitter of de online chat.
Je kunt dan verwijzen naar dit bericht, op die manier hebben we snel de info erbij.

Met vriendelijke groet,

Mitch // Vodafone 24/7 Web Crew.

tijger1
door tijger1 - Mar 9, 2014 om 11:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het makkelijkste om hierachter te komen is door het toestel ter reparatie aan te bieden bij Vodafone en het voorgaande reparatienummer mee door te geven. De medewerkers van Dynafix kunnen dan de precieze informatie van de vorige reparatie erbij nemen en kijken of hier een fout is gemaakt. Dynafix gebruikt normaal gesproken alleen door Apple goedgekeurde onderdelen. Ik hoop dat er spoedig achterhaald kan worden wat hier is voorgevallen.

Dus u moet de mobiel daar weer aanbieden, want blijkbaar kunnen ze met het reparatienummer niets vinden. Ik zou me nog maar bedenken, want straks hebt u ook nog waterschade en een gebarsten scherm.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 9, 2014 om 11:35
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 9 mrt 2014, 11:01]want straks hebt u ook nog waterschade en een gebarsten scherm.
Hahahaha, oh wacht dat is eigenlijk helemaal niet grappig, is meer de waarheid.

Op dit moment doet Millward Brown voor Vodafone 'n onderzoek naar hoe men denkt over het label Vodafone. Heb ik netjes naar waarheid ingevuld, echter met dit forum in het achterhoofd. Wie weet helpt het iets.. Tot die tijd koop 'n toestel van 100 euro, neem prepaid en communiceer via het internet (doet Vodafone (KPN en T-Mobile) ook), vanaf de eerste paal gaat het ook internet op (kost vrijwel niets), waarom dan niet gewoon zelf linea recta doen?

to
door toxicfella - Jul 4, 2014 om 13:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Precies hetzelfde verhaal. iPhone 5, vlek in het scherm. Weggebracht naar Vodafone voor reparatie (binnen de garantie). Had binnen een week mijn toestel terug, is het scherm niet goed gemonteerd. Een uur later stond ik weer bij Vodafone en mijn toestel opnieuw ingeleverd voor reparatie. Een week later kreeg ik mijn iPhone terug. Een paar dagen later kreeg ik het gevoel dat het scherm van mindere kwaliteit was. Heb toen besloten om maar Apple te bellen (een uur aan de telefoon gezeten met ze) en direct een afspraak gemaakt in de AppleStore in Amsterdam. Die hebben daar ter plekke mijn telefoon opgengemaakt en geconstateerd dat het GEEN origineel Apple onderdeel was. Ook was er bij Apple niks bekend over mijn twee reparaties, wat wel door Dynafix moet worden doorgegeven aan Apple. (er stond niks in het systeem)

Gelukkig na anderhalf uur daar gezeten te hebben heb ik een vervangend, NIEUW, toestel gekregen.

Ik heb ook nog gevraagd aan Apple of ze hier wat mee gaan doen, en het antwoord is: JA. Ze hebben hier een case van gemaakt, en het is bekend bij de hoog geplaatste mensen binnen Apple.

De reden waarom ik pissig ben is omdat ze niet alleen mij geprobeerd hebben te naaien, maar ook andere mensen die niet eens doorhebben dat ze waarschijnlijk een goedkoop schermpje uit China in hun telefoon hebben zitten. Ik hoop echt dat Dynafix wordt aangepakt!