dickhondijk
door dickhondijk Jan 15, 2015 om 10:51
Computers & telefonie

Vodafone telefoon

geachte Kassa begin december 2014 heb ik een brief ontvangen van Vodafone dat ik mijn abonnement kon verlengen. ik ben daar op in gegaan en heb in de Vodafone winkel in schagen een nieuwe HTC M8 aangeschaft en 2 jaar verlengd weer zoals ik zelf ook wilde
na enige dagen merkte ik dat de aan uit knop niet goed functioneerde en bleef hangen het toestel zelf bleef het wel goed doen
door mijn werk en de drukte rond de feestdagen was ik niet eerder in de gelegenheid dan begin januari terug te gaan
de man die me de eerst keer ook hielp was er weer en ik legde het probleem uit, en zei dat ik een nieuw toestel wilde omdat deze ondeugdelijk was. daar wilde hij niet op ingaan en alleen maar het toestel ter reparatie opsturen dat vond ik te gek voor een toestel wat splinternieuw is en waar nog geen 2 uur mee gebeld is waarvan 45 minuten met de Vodafone klantenservice
ik moest maar een feedback formulier in vullen en dan zou ik wat horen
dat is tot heden nog niet gebeurd

de vraag is eigenlijk dus wat kan ik nog meer doen nu, ik ben van mening dat het geen rara eis is om een nieuw toestel te krijgen,

vriendelijke groet dick hondijk

1064 5 Rapporteer

crewmember
door crewmember - Jan 15, 2015 om 11:28
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Ze kunnen niet zien wat u er allemaal mee heeft gedaan.

U moet de verkoper de kans geven het product te herstellen.

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen

holpen
door holpen - Jan 15, 2015 om 11:29
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Als u een product koopt dat niet correct werkt, zoals in dit geval de telefoon, dan moet u daarmee terug naar de verkoper. Dat heeft u ook gedaan, tot zover geen probleem.
Wettelijk gezien moet u de verkoper in de gelegenheid stellen om het product te herstellen. Dat is u ook aangeboden. Het ware fijn geweest als de winkelier u een vervangend toestel had aangeboden, maar deze is daartoe niet verplicht. U heeft dus geen recht op een nieuw toestel. U heeft wel recht op reparatie. De winkelier handelt tot op heden dus correct.

Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is en dat een nieuwe telefoon eigenlijk prettiger zou zijn, maar u kunt daarop helaas geen aanspraak maken.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 15, 2015 om 15:26
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@holpen
Klik
"Is een product ondeugdelijk? Dan hebt u recht op een gratis reparatie óf een nieuw product. Dat moet binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren."

ho
door hopetobehelping - Jan 15, 2015 om 18:25
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste dick hondijk,

het is geen rare eis van u dat u een ander toestel wilt. Maar, zoals u inmiddels al heeft gelezen, is het niet onredelijk (en juridisch correct) dat de Vodafone winkel uw toestel wil repareren.
Vraag de Vodafone winkel of men u een (gratis) vervangend toestel wil geven gedurende de tijd dat u uw toestel kwijt bent. Het lijkt mij niet meer dan normaal als uw toestel amper een maand oud is, maar als men het u niet aanbied vraag er dan om.

holpen
door holpen - Jan 24, 2015 om 12:26
1416 Antwoorden / 0 Vragen

@lekkerisdat

Ja, dat is dus precies wat ik gezegd heb. Wat is je punt?