jo
door johnnyramp Oct 25, 2014 om 16:41
Computers & telefonie

Vodafone verlengd stilzwijgend 2e abbonnement

Geachte Kassa,

In juni 2012 heb ik een abbonement afgesloten bij Vodafone voor 2 iphone 4s toestellen voor mijzelf en mijn vriendin,
beiden op mijn naam. Na 2 jaar, eind mei '14 zouden deze abbonementen verlopen en ben ik meerdere keren gebeld door
Vodafone om mijn abbonement te verlengen.
Ik vond het op zich okay om te verlengen want ik was altijd erg tevreden met mijn iphone.
Mijn enige punt was wel dat ik graag een iets goedkoper abbonement wilde, en het tweede toestel waar mijn vriendin
gebruik van maakte wilde ik volledig stopzetten. Ik ben dus telefonisch akkoord gegaan voor een verlenging van de
telefoon die ik zelf gebruikte en die van mijn vriendin wenste ik niet te verlengen. Mij werd toen verteld dat deze
afspraken opgenomen werden door Vodafone voor hun administratie.
Ik ben tot wel 3 keer aan toe gebeld en heb altijd volgehouden alleen 1 telefoonnummer te willen verlengen.
Een andere reden dat ik mijn abonnement wilde verlengen was omdat 2 maanden voor mijn abonnement verliep was mijn
telefoon gestolen ,en ik wilde uiteraard een nieuwe iphone en het liefst het exacte model ,de iphone 4s.
Ik had gekozen voor een Vodafone -red abonnement en zou ongeveer 30 euro per maand betalen.
In juni 2014 ontving ik het pakketje met het toestel ,maar er zaten twee toestellen in het pakketje ,waar ik dus
nooit om gevraagd had, Vodafone had het tweede nummer dus stilzwijgend toch verlengd. Ik heb eerst telefonisch
contact opgenomen om te vragen hoe dit precies zat en zij erkenden dat er ergens een fout gemaakt moest zijn maar
als ik naar een Vodafone winkel zou gaan zou ik dit toestel kunnen inleveren en dat tweede nummer zou dan alsnog worden gecanceld.
In de winkel vertelde ze mij dat zij mijn telefoon niet mochten aannemen en dat ik het maar aangetekend moest retourneren
naar Vodafone. Ik ben toen naar het postkantoor gegaan en heb het pakketje heel goed afgesloten en verpakt en aangetekend
verzonden naar Vodafone. Ik had de content van het pakketje met de telefoon etc. verder ook totaal niet aangeraakt ,sinds
ik bang was dat ze het niet meer terug zouden aannemen ,ik wilde absoluut niets met dat toestel te maken hebben verder.
Ik ging er vanuit dat alles nu opgelost was ,maar toen ik mijn volgende telefoonrekening binnen kreeg bleek dat ik nog
steeds betaalde voor het tweede nummer en heb dus direct gebeld met Vodafone en ze het verhaal voorgelegd ,toen ze mij
vertelde dat ze mijn pakket nooit hadden ontvangen voelde ik me dus echt flink beetgenomen. Ik kon me oren niet geloven,
dit kwam voor mij gewoon over als een scam. Ik werd vervolgens in de wacht gezet in dat gesprek toen ik vroeg waarom mijn
abbonnement stilzwijgend verlengd kon worden ,daar konden ze geen antwoord op geven en ze wilde overleggen met collega's,
ik heb een half uur geluisterd naar een bandje wachtend op een medewerker die zou overleggen met collega's tot de verbinding
abrupt werd verbroken. Ik heb direct terug gebeld en kreeg weer een andere medewerker aan de lijn van een heel andere afdeling
en die zou wel ff contact opnemen met de mensen waar ik eerder mee gesproken had.
Na ongeveer 10 minuten sprak ze weer en vertelde mij dat haar medewerkers maar vonden dat ik geen poot had om op te staan en
dat ik het bonnetje moest zoeken van het pakketje dat ik aangetekend had laten verzenden.
Dat bonnetje heb ik (nog) niet gevonden maar wie weet duikt ie nog op ,ik zat destijds midden in een verhuizing.
Mij gaat het erom als ze me zo in een val lokken ,want zo voeld dit alles ,kunnen ze me minstens compenseren door dat 2e abbonement
die ik totaal niet gebruik op laagste kosten zetten ,want ondertussen betaal ik zo een 50 euro per maand voor lucht.
Bij elkaar als ik totaal niet gebeld heb per maand betaal ik 100 euro.
Wat ik al betaald heb aan die ene sim kaart die ik niet eens gebruik ,daar had ik volgens mij me abbo al mee kunnen uitkopen!
Ik hoop dat een medewerker van Vodafone dit leest en met mij probeert hieruit te komen want dit alles heeft me een hoop stress en
geld gekost al tot nu toe.

1320 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2014 om 17:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een telefoonabonnement wordt altijd automatisch verlengd. Als u verder niets doet, hebt u ern contract voor onbepaalde tijd wat met een maand opgezegd kan worden.

Als men een pakket aangetekend verstuurd, krijgt men een track en trace code waarmee men het pakket kan volgen. Als het dan "zoek" raakt kan met de Post voor maximaal € 500 aansprakelijk stellen.

Uiteraard moet u zelf bij de Post aan de bel trekken, dus ga op zoek naar dat bonnetje.

Afgezien daarvan kan dat tweede abonnement natuurlijk wel gebruikt worden door uw vriendin.

Ook dat tweede abonnement is niet zomaar verlengd, want er is een nieuw contract afgesloten.

Het bedrag van € 100 begrijp ik niet want kost het tweede dan ook geen € 30,00?

U had die beide kwesties ook veel beter schriftelijk of per mail kunnen regelen, want nu hebt u geen bewijs dat dat tweede abonnement is opgezegd.

Hier meldt zich wel een web care medewerker die het voor u gaat uitzoeken, maar u bent zelf verantwoordelijk voor die zoekgeraakte mobiel.

zoekster
door zoekster - Oct 25, 2014 om 17:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U moet gewoon dat bonnetje met de track en trace vinden, wat een dwaasheid om dat niet goed op te bergen. Zet het hele huis op z'n kop, maar vind het! Anders heeft u geen poot om op te staan.

jo
door johnnyramp - Oct 25, 2014 om 17:23
3 Antwoorden / 1 Vragen

Feit is dat ik in alle gesprekken met vodafone heb aangegeven verder te willen met 1 abbo ,en zij hebben dit zelfs op de band opgenomen toen ik telefonisch mijn contract afsloot.
De abbo kosten per maand kaal zijn ong 95 euro ,en ik ben zeker niet akkoord gegaan met een abbo van 47 per maand ,ik wilde juist minder betalen.
Ik zou heel graag van dat hele 2e abbonnement af willen ,en betalen voor me eerste abbo wat mij beloofd was. Ik heb al meerdere keren contact gehad met Vodafone maar ik word steeds doorverwezen of in de wacht gezet waarna ze me vervolgens gewoon ophangen. Ik begin het zo zat te worden ,om mijn abbonnement af te sluiten kreeg ik de supervriendelijke behandeling ,maar eenmaal als klant zijn ze amper behulpzaam en soms zelfs onbeschoft.
Als ik het bonnetje niet vind is dat mijn verantwoordelijkheid uiteraard maar dan wil ik tenminste dat ding kunnen afkopen zodat ik hier vanaf ben. Want dit is gewoon niet zo netjes van Vodafone.

jo
door johnnyramp - Oct 25, 2014 om 17:24
3 Antwoorden / 1 Vragen

En ja ..Ik ga nu als de wiederweerga dat bonnetje zoeken!

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2014 om 17:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Met afkopen schiet u bij Vodafone niets op, dan moet u alles in één keer betalen. Dat tweede abonnement is gewoon te gebruiken.als u het bonnetje niet vindt om het terug te draaien.

jo
door johnnyramp - Oct 25, 2014 om 17:55
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb me laten vertellen als ik hem afkoop ,betaal ik de kosten alleen van het toestel ,van een Vodafone medewerker zelf.
Klopt dit niet?

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2014 om 18:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U gelooft werkelijk nog wat een Vodafone medewerker zegt? Het antwoord is NEE.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 26, 2014 om 10:35
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wanneer je het bonnetje vindt, maakt het nog niet zoveel uit, Vodafone blijft toch ontkennen dat het niet is aangekomen.
Maar straks bij de rechter is het wel prettig dat je bewijs van verzending hebt.

Overigens niet vergeten die kosten voor het aangetekend versturen te declareren bij Vodafone.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 26, 2014 om 10:37
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 25 okt 2014, 18:05]U gelooft werkelijk nog wat een Vodafone medewerker zegt? Het antwoord is NEE.
Daarom ook nooit telefonisch met Vodafone* communiceren (in hoeverre dat dat kan met Vodafone).

*Geldt voor bijna ieder bedrijf zie ook de aflevering van gisteren.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Oct 27, 2014 om 08:58
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste johnnyramp,

Wat vervelend dat je deze ervaring hebt. Ik wil graag nakijken wat we hierin kunnen betekenen voor je. Wel raad ik je aan het verzendbewijs te zoeken. Dit is natuurlijk je enige bewijs dat je het toestel ook daadwerkelijk naar ons verstuurd hebt.
Kun je ons een e-mail sturen naar webcare.nl@vodafone.com.met daarin je naam, adres, geboortedatum, beide 06-nummers, ordernummer, laatste 4 cijfers van je rekeningnummer en het klantnummer? Wanneer je het verzendbewijs ook hebt voeg deze dan als bijlage toe. Zet in het onderwerp "Kassa / johnnyramp / Vodafone verlengd stilzwijgend 2e abonnement". Dan kunnen we ermee aan de slag.

Met vriendelijke groet,

Anoeska
Vodafone 24/7 Web Crew