mb
door mb.. May 19, 2014 om 15:13
Auto & vervoer

Volkswagen Polo Auto Centrum Almelo : Nici bv

Hallo, om een lang verhaal kort te maken.
Ik heb pas geleden een auto gekocht bij Auto Centrum Almelo dit was een Volkswagen Polo "http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m811058476-volkswagen-polo-1-4-airco-stuurbekrachtiging-bj-1997.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618"

"www.autocentrumalmelo.nl"

Hier bij staat dat de auto +- 110.000 kilometer gelopen heeft en dit nam ik aan want dit stond ook op de teller.
ook tijdens te proefrit reed deze auto geweldig niks op aan te merken. toen ik de auto later kon ophalen reed deze op 3 cilinder en de elektrische ramen werkten niet tot nauwelijks, met de verkoper besproken hier zou naar gekeken worden ondanks dat heb ik toen ik eenmaal tuis was de motor kap open gemaakt en eens goed gekeken onder de kappen. hier vond in een bonnetje die aan gaf dat deze auto niet +- 110.000 kilometer gelopen had maar 239.077 kilometer (minimaal Datum van bijvullen oli was 08-2014) hier over Auto Centrum Almelo gebeld en kon de auto terug brengen kreeg men geld weer en de ingeruilde auto ook. dit is veder allemaal netjes verlopen. nu kijk ik allen op marktplaats en staat deze auto weer online met weer 110.000 kilometer op de teller terwijl ook uit het onderhoud boekje blijkt dat dit niet het geval is. hier me wil ik graag een aanstaande koper behoeden voor her kopen van een auto die niet is wat het lijkt. Want veder mekte ik ook op dat een van de 4 bougie kabels al omgewisseld was voor een andere die er niet op leek. conclusie bij mij zijden ze dat ze er niet van af wisten en hiermee geef ik ze het voordeel van de twijfel allen aangezien die nu weer online staat met de zelfde kilometers ben ik bang dat ze dit niet vermelden bij een volgende verkoper en zou het maar zo kunnen dat deze persoon een kat in de zak koopt. de kenteken plaat van deze auto is 3-TTT-12

5423 24 Rapporteer

h.
door h.terpstra - May 25, 2014 om 23:08
202 Antwoorden / 1 Vragen

mb.

Heeft u wel in de zelfde auto een proefrit gedaan als de geleverde?
Nummerplaten zijn zo verwisseld.

In Kraggenburg kunnen ze er ook iets van. Creatief met de prijs. Ja, dat was vorige week. Verbrande voorstoel. Doet u er toch een hoes over. Kapotte voorruit. Dat is goedkoper als u dat bij uw eigen verzekering indient. We maken een mooie prijs voor uw auto.
Ik ben van mening en heb de ervaring, dat S . in K. een fout bedrijf is.
U bent gewaarschuwd.

zoekster
door zoekster - May 25, 2014 om 23:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het knoeien met de kilometerteller is sinds dit jaar strafbaar. Doe aangifte bij de politie.
Ik denk dat u daarom uw geld zo snel terug kreeg. Meestal zijn die malafide autohandelaren niet zo makkelijk.

tijger1
door tijger1 - May 25, 2014 om 23:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is een kilometerregistratie en kijk naar het APK keurings- formulier

li
door lieuwe 1961 - Jun 10, 2015 om 09:27
11 Antwoorden / 0 Vragen

heb ook bij auto centrum Almelo een auto proberen te kopen maar doordat de gegevens van de auto niet over een kwamen met de advertentie heb ik de koop niet door laten gaan
had wel een aanbetaling gedaan en deze willen ze niet terug betalen

deze mensen doen alles om hun gebakjes aan de man te brengen, ben vorige week nog terug geweest maar heb het geld nog steeds niet terug, maar hij heeft mij wel verteld dat hun vaker gegevens van een soort gelijke auto te gebruiken om zo hun auto er beter uit te laten zien
ook complete kentekens met alle gegevens die bij het RDW bekend zijn worden over genomen

als je daar een auto wilt kopen laat deze eerst checken bij een bovag garage en doe vooral geen aanbetaling
nog beter koop hier nooit een auto want je weet niet wat van barrel je rijd plus dat je leven en dat van anderen niet zeker is
deze mensen zal het een worst wezen als jij en eventueel kinderen om komen of voor de rest van hun leven verminkt zijn

mensen kijk uit

zal binnenkort een facebook pagina aan maken om mensen te waarschuwen

zoekster
door zoekster - Jun 10, 2015 om 09:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@lieuwe1961
Heeft u al een schriftelijke aanmaning naar het bedrijf gestuurd? U kunt ze daarin manen om te betalen en zelfs dreigen met incassokosten.

li
door lieuwe 1961 - Jun 16, 2015 om 16:55
11 Antwoorden / 0 Vragen

dat heb ik geprobeerd maar het bedrijf geeft niet thuis , ook heb ik een advocaat geprobeerd maar die zegt kan vriezen het kan dooien, ben er laats geweest en heb met de verkoper gesproken en heeft mij het nodige verteld gelukkig heb ik deze gesprekken allemaal op genomen met de telefoon en naar de politie gestuurd
het kan zijn dat ik mijn geld niet terug krijg maar dan zullen hun het 10 x betalen of meer dan wat ze mij afhandig hebben gemaakt
heb genoeg aanwijzingen van oplichting en ontduiken van belastingen het staat allemaal mooi op mijn telefoon, heb het op een cd gezet en is vandaag per post aangetekend naar politie Almelo gedaan

maar als er iemand is die nog meer klachten heeft graag ook wil de meneer die hier het verhaal heeft gedaan aansporen om alsnog aangifte te doen bij politie Almelo en bij agent G Kokhuis

gr leo

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 16, 2015 om 18:30
2189 Antwoorden / 14 Vragen

1997 en 110.000 Km?

Dat is erg laag maar ook op RDW.NL kun je zien hoeveel eigenaren er waren en dat is meestal van kastje naar de muur sturen dus wie heeft ooit de teller terug gedraaid?

Wet ja, maar bewijs maar eens wie het ooit heeft gedaan.

En het kenteken, een import met onbekend verleden....
Handelaren zijn nooit te vertrouwen en als je voor dergelijke lage bedragen een rechtzaak wilt, kost meer als het kan opleveren dus gewoon beter opletten als je zoiets leeftijd auto wilt kopen bij een handelaar...

li
door lieuwe 1961 - Jun 19, 2015 om 14:24
11 Antwoorden / 0 Vragen

dit garage bedrijf doet alles wat bij de wet niet mag, als Nici er achter komt dat de kilometerstand niet 110.000 maar 239077 en later blijkt als hij de auto terug brengt dat ze weer met het zelfde adverteren lijkt het mij duidelijk
ze adverteren ook met kentekens die niet bij hun auto hoort maar een soort gelijke dit hebben ze bij ook geflikt hun hadden een Citroen C3 staan hebben hier met een kenteken en de gegevens die wij als burgers kunnen zien bij kenteken check en wat blijkt later dat het een Citroen C3 te koop in Almere terwijl die van hun is ingevoerd, maar dat stond er niet bij, en dit alles heeft de verkoper aan mij verteld en nog meer

het Auto Centrum Almelo maakt het niet uit als de auto wel veilig is of niet, het interesseert ze ook niet als de auto die hun hebben verkocht dat hiermee dodelijke slachtoffers vallen door hun te doen
of dat de mensen de mensen voor altijd blijvend letsel hebben, ze rijden met groene kentekens zoals de verkoper heeft verteld privé maar als er wat gebeurt zijn ze niet verzekerd omdat dit volgens de wet niet mag dus zal de verzekering niet uitkeren

deze mensen gaan over lijken

li
door lieuwe 1961 - Jun 19, 2015 om 14:26
11 Antwoorden / 0 Vragen

daarom nogmaals mensen die gedupeerd zijn door hun meld je bij politie Almelo alleen zo kunnen we hun het zwijgen op leggen en Nici doe alsnog aangifte

tijger1
door tijger1 - Jun 19, 2015 om 16:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lieuwe1961

Die autoverzekering keert dus wel uit, maar verhaalt het eventueel op de handelaar.

li
door lieuwe 1961 - Jun 19, 2015 om 16:36
11 Antwoorden / 0 Vragen

beste Tijger het is geen auto verzekering als een garage met groene platen privé rijd
aangezien dat zo is zult u de schade die hun bij jouw aandoen niet verhaald kunnen worden door de verzekering en dit zult u dit dan zelf moeten doen

ook hier sta alleen voor, maar deze mis baksels moeten gewoon stoppen moet hun praktijken, voor dat ze wel schade aanrichten
de auto's die verkopen zijn niet waardig om op de weg te rijden, en dan kun je zeggen maar een apk keuring dan, ook hier zijn weer voorbeelden van dat ze hiermee rommelen deze mensen doen alles om hun gebakjes aan de man te brengen, en als zo een auto koopt kun jij voor de ellende opdraven

ze gaan over lijken

tijger1
door tijger1 - Jun 19, 2015 om 16:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lieuwe1961

De RDW geeft een vergunning af voor ern groene plaat en controleert ook de daarvoor benodigde verzekering. Het maakt voor een tegenpartij niet uit of die bestuurder er ja dan nee mee mag rijden.

Als die bestuurder asnsprakelijk is voor de schade, wordt er uitbetasld, maar heeft die handelasr dus een probleem met zijn verzekering.

Als men een tweede hands auto koopt, is het altijd verstandig die auto vooraf te laten keuren. Kost wat geld, maar dan koopt men geen kat in de zak.

li
door lieuwe 1961 - Jun 19, 2015 om 17:13
11 Antwoorden / 0 Vragen

inderdaad geeft het RDW een vergunning af, ik zal je even laten lezen wat het RDW hierover zegt:

Geachte heer Van Dijk,

Hartelijk dank voor uw e-mail. U wilt weten of de verkoper de auto op zijn naam had moeten zetten na de invoer uit Frankrijk.

Het voertuig behoort na de invoer toe aan de bedrijfsvoorraad van het bedrijf. Echter er mag alleen in gereden worden met groene handelaarskenteken. Er mag ook alleen in gereden worden voor proefritten en reparatie of onderhoudt. Er mag niet in het buitenland gereden worden met dit voertuig.

Vragen?
Heeft u na het lezen van deze e-mail nog vragen? Wij helpen u graag verder.
U kunt ons bereiken door te reageren op deze e-mail, of telefonisch via 0900 07 39 (€ 0,10 per minuut, maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur). U kunt ons ook bellen vanuit het buitenland.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

dit is wat het RDW zegt, dus als hij privé rijd is hij onverzekerd, en weet je het kan zijn dat jouw verzekering uitbetaald maar dit zal zeer lang op zich laten duren voor jij je centen hebt
het is altijd een probleem als ze het geld niet kunnen halen bij de tegen verzekering, ook zal er een politie rapport worden op gemaakt waar instaat dat hij op het moment van het ongeluk niet verzekerd is, en dan begint het getouw trek om centen te krijgen

laten maar zo zeggen wij als kleine man zijn altijd de klos

tijger1
door tijger1 - Jun 19, 2015 om 17:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat schrijft de RDW dus helemaal niet, maar is mijns inziens ook niet van belang.

En weet u wanneer hij een proefrit maakt na een reparatie of dat hij prive rijdt?

Zoek ern betrouwbaar bedrijf om een auto te kopen en last hem voordien keuren. Niets aan het handje.

li
door lieuwe 1961 - Jun 19, 2015 om 20:38
11 Antwoorden / 0 Vragen

kijk tijger ik waarschuw mensen voor deze handel, en niet het gevoel dat jij ooit er bent geweest
en dat wij dan allemaal zo dom zijn geweest is voor ons een nare ervaring geweest, maar er zijn altijd mensen die achteraf alles beter weten

en ik weet dat ze privé rijden met auto's weet jij het ook en ben je er al eens geweest

het is heel simpel als iemand met groene kenteken platen rijd, en niet in buurt van het bedrijf rijd en dus zoals hun ermee naar duistland zijn geweest en andere ritten naar huis toe dan is dit geen reparatie of wat dan ook + dat ik weet dat ze met de auto 3000 km hebben gereden lijkt mij niet voor onderhoud, denk jij wel

ik heb nu ook een nieuwe auto gekocht en dit wel bij een betrouwbare dealer die wel is aangesloten bij de bovag en ja natuurlijk leer je altijd maar dit wil nog niet zeggen dat deze mensen door moeten gaan met hun praktijken

tijger1
door tijger1 - Jun 19, 2015 om 20:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat ze met die groene platen doen is toch compleet onbelangrijk?

Het gast over de auto's die ze verkopen en hoe het daar mee staat.

U hebt dasr gelukkig niets gekocht, mooi toch?

li
door lieuwe 1961 - Jun 19, 2015 om 20:55
11 Antwoorden / 0 Vragen

beste tijger

wat jij onbelangrijk vind kan voor andere mensen zeer belangrijk zijn
en ja ook gaat het over de rotzooi die ze aan mensen proberen te slijten en andere dingen
deze oplichters moeten worden gestopt

daarom nogmaals wil ik mensen oproepen die benadeeld zijn om naar de politie te gaan

en tijger ik heb het gevoel dat jij er nog nooit bent geweest hou dat dan ook zo

tijger1
door tijger1 - Jun 19, 2015 om 21:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zijn civiele zaken en daar bemoeit de politie zich niet mee.

li
door lieuwe 1961 - Jun 20, 2015 om 12:36
11 Antwoorden / 0 Vragen

volgens mij tijger hoop je dat ze niet naar politie gaan, je bent over alles een beetje negatief heb je misschien toch meer te maken met deze garage dan je doet voor komen

tijger1
door tijger1 - Jun 20, 2015 om 13:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ben er voor uw gevoel nog nooit geweest en ik heb volgens u meer te maken met die bende. Wat is het nou?

Als mensen een rotte auto kopen of in een misleidende advertentie trappen, is dat geen zaak voor de politie. Heel simpel.

li
door lieuwe 1961 - Jun 20, 2015 om 13:49
11 Antwoorden / 0 Vragen

beste tijger zeg jij het maar, en wat het aangaat voor de politie moet je altijd aangifte doen van oplichting, mocht het dan toch een civiele zaak worden kun je de aangifte erbij doen

en de politie heeft ook degelijk te maken met rotte auto's en waarom omdat dit voor de veiligheid op de weg gaat zoals apk enz.

dus met andere woorden heeft het wel degelijk zin om aangifte te doen, als jij opgelicht word wil toch ook geholpen worden of niet soms en dus als er meer mensen aangifte doen dan is het geen civiele zaak meer. snap je tijger

daarom zeg ik ook doe aangifte alleen zo kun tegen deze mensen op, als het een civiele zaak is gaat het alleen om jou en niet om de rest van de praktijken die daar worden gedaan

tijger1
door tijger1 - Jun 20, 2015 om 13:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt er al niets gekocht, dus voor u houdt het op.

En mensen komen hier pas op de site ná dat ze een kat in de zak gekocht hebben, niet eerder.

ro
door ron530 - Jun 20, 2015 om 14:36
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@lieuwe 1961, u begeeft zich op glad ijs want als dit bedrijf meeleest kunnen ze u aanklagen wegens smaad, het is dan aan u om te bewijzen dat u de berichten terecht heeft geplaatst.

li
door lieuwe 1961 - Jun 20, 2015 om 17:54
11 Antwoorden / 0 Vragen

beste Ron, ik zal u zeggen dat alles wat ik hier neer zet ik kan bewijzen en heb zelfs nog € 1500,- te goed .
wat ik hier allemaal verklaar kan ik bewijzen alleen al door gesprekken die ik heb opgenomen, ik zou zeggen laat ze mij maar aanklagen graag zelfs
er is werkelijk niets aan gelogen, spreek de waarheid en niets anders dan dat, ik heb een aangifte tegen hun liggen bij de politie