vi
door vivalmere Jul 23, 2014 om 18:23
Geldzaken & recht

Voor avonddienst vergadering bijwonen

Ik ben werkzaam in de gehandicaptenzorg nu is het zo dat wij 1 a 2 p/m vergadering hebben deze begint om 9.30 en eindigt 12.30 . Mijn vraag is ben je als je die dagavonddienst hebt (15.00-23.uur) verplicht om naar de vergadering te gaan?

1377 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 23, 2014 om 18:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die tijd wordt vergoed?

mahadma
door mahadma - Jul 23, 2014 om 18:39
11519 Antwoorden / 51 Vragen

Je bereidwilligheid en je positie in het bedrijf zullen een rol kunnen spelen. Als, en ik zeg ALS, er mensen ooit uit moeten, zal men de meest betrokken bij het bedrijf als laatste de deur wijzen.

Maar krijg je de uren vergoed? Zo ja, gaan en je uren ooit op een andere tijd opnemen. Zo nee, denk effe na hoe belangrijk het voor jezelf en het bedrijf is, voor nu en de toekomst.

sy
door sylgin - Jul 23, 2014 om 19:03
44 Antwoorden / 0 Vragen

Je werkt toch niet iedere keer een avonddienst als je vergadering hebt?
Bij ons in de instelling is dat in ieder geval niet zo en de uren die je eerder komt worden vergoed,in vrije uren of in overuren die uitbetaald kunnen worden of je gaat een keer eerder weg als de dienst rustig is.

vi
door vivalmere - Jul 24, 2014 om 10:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee ik werk niet altijd maar wel vaak (draai veel avond/nachtdiensten) We krijgen de uren vergoed, 9.3--12.30 en dan pas vanaf 15.00uur weer maar het gaat er meer om dat je vanaf 9.00 s'ochtends van huis bent en dan tot 23.00 uur op je benen staat en de lokatie waar ik werk is hollen en draven dat geeft niet maar de tijd daar gaat het om, tussen 12.30 en 15.00 uur heb je dan een gat

who cares
door who cares - Jul 24, 2014 om 11:01
146 Antwoorden / 9 Vragen

Vraag het aan je baas , die kan je wellicht antwoord geven of je moet bang voor hem/haar zijn en vragen staat vrij.

zoekster
door zoekster - Jul 24, 2014 om 11:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

In de wet is geregeld dat je maximaal 12 uur per dienst (maar dat zou je met een beetje rekken en strekken ook wel per dag kunnen rekenen) of max 60 uur per week. Dus u zult gewoon moeten komen opdraven. Het is maar 1 tot 2 maal per maand, dus wel vervelend, maar moet toch te doen zijn.
Is er daar niet ergens een kamer waar je even kunt gaan liggen om even wat bij te komen?

En misschien kunt u tijdens de vergadering uw gedachten ergens anders over laten gaan. Beetje wegdromen. Zo bent u er wel en toch weer niet ;-)

edrick3
door edrick3 - Jul 24, 2014 om 11:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo vivalmere,

Staat hierover niets in je arbeidscontract vermeld?

zoekster
door zoekster - Jul 24, 2014 om 11:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

En om nog even verder te gaan.

Na een werkdag mag u gedurende minimaal 11 aaneengesloten uren niet werken. Deze rustperiode mag eens in de 7 dagen ingekort worden tot minimaal 8 uur. Dit mag alleen als de aard van het werk of de bedrijfsomstandigheden dit nodig maken.

Lees klik HIER alles over werktijden. De CAO voor uw beroepsgroep is hierbij ook belangrijk.

tijger1
door tijger1 - Jul 24, 2014 om 11:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u weet niet wat u met uw tijd tussen 12.30 en 15.00 moet doen? Ga wandelen, lees een boek, ga slapen. U overdrijft wel een beetje en dat voor twee keer in de maand.

sy
door sylgin - Jul 24, 2014 om 13:25
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vivalmere schreef op donderdag 24 jul 2014, 10:57]Nee ik werk niet altijd maar wel vaak (draai veel avond/nachtdiensten) We krijgen de uren vergoed, 9.3--12.30 en dan pas vanaf 15.00uur weer maar het gaat er meer om dat je vanaf 9.00 s'ochtends van huis bent en dan tot 23.00 uur op je benen staat en de lokatie waar ik werk is hollen en draven dat geeft niet maar de tijd daar gaat het om, tussen 12.30 en 15.00 uur heb je dan een gat

Als ik het zo lees dan mogen ze je dat verplichten omdat je tussen 12.30 en 15.00 vrij bent en dus niet op je werkplek hoeft te zijn.
Ergo ben je dus niet aan het werk.
Wat je in die uren doet is aan jezelf maar het is gewoon je eigen tijd.

Jonne11
door Jonne11 - Jul 24, 2014 om 21:56
87 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 24 jul 2014, 11:27]Dus u weet niet wat u met uw tijd tussen 12.30 en 15.00 moet doen? Ga wandelen, lees een boek, ga slapen. U overdrijft wel een beetje en dat voor twee keer in de maand.

Tijger1, ik stoor me de laatste tijd erg aan je. Bij elk onderwerp weet je de vraagsteller weer af te kraken. Als je geen serieuze antwoorden wil geven, reageer dan niet! Niet iedereen is hetzelfde en blijkbaar vind jij het nodig om iedereen met een voor hen belangrijke vraag de grond in te boren! Respect tijger1! Ook voor anders denkenden!

tijger1
door tijger1 - Jul 24, 2014 om 22:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mariken7

Dat is dan echt jammer voor u.

Lees de spelregels van dit forum en u weet wat u moet doen.

Maar even on topic. Heel veel mensen gaan na een dag werken nog een avond uit. Daar hebben ze niets geen moeite mee. En zijn ook heel veel mensen, bijvoorbeeld in het vervoer, politie en ga maar door met gebroken diensten. Vervelend, maar overkomelijk. De Ts heeft 1 á 2 keer per maand 's morgens een vergadering terwijl ze ook late dienst heeft. Heus niet rampzalig.

tijger1
door tijger1 - Jul 24, 2014 om 22:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mariken7

Misschien kunt u het dan nog goed maken voor de Ts door te verklaren dat ze uitgebuit wordt en dat ze dat helemaal niet hoeft te accepteren.

Dag baan.

Het woord respect wordt volkomen misplaatst gebruikt door u.

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 25, 2014 om 10:15
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Werkgevers houden zelden rekening met mensen in ploegendienst...

Gewoon eisen dat ze aansluitend op werktijden plaats vinden.

Dus in Dagdienst onder werktijd maar voor middag werkers is van 12.00 tot 15.00 uur vergaderen toch ook mogelijk.

Protesteer voor verplichte vergadering nooit alleen maar als groep die het treft want ook je collega's hebben dit probleem.