pi
door pietertje28 Aug 8, 2014 om 14:27
Geldzaken & recht

Voorschot

Het probleem is dat er bij een bestelling ( aankoping) een voorschot (aan betaling) is gedaan van 30 % .Daar kunnen we niet onderruit
Maar nu is gebleken dat de aankoop (die nog besteld en geleverd moet worden) nog meer gaat worden . Waar we geen geld meer voor hebben. Mijn vraag is Is het mogelijk om een andere aankoop te doen maar wel in dezelfde winkel?Of zitten wij nu vast aan iets wat het budget te boven gaat?

586 16 Rapporteer

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 8, 2014 om 14:30
2189 Antwoorden / 14 Vragen

gekocht = gekocht dus jammer en de rest moet je ook betalen of je bent aanbetaling kwijt...

Wel kun je als Coulance vragen om er een Cadeaubon van te maken maar ze hoeven het niet te doen.

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2014 om 14:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt al iets gekocht. Dat het nog besteld en geleverd moet worden, doet er niet toe. Als u van de aankoop afziet bent u de annuleringskosten kwijt.

diumenge
door diumenge - Aug 8, 2014 om 14:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Koop is koop gaat natuurlijk wel twee kanten op.

Maar nu is gebleken dat de aankoop (die nog besteld en geleverd moet worden) nog meer gaat worden .

Ik begrijp dit niet helemaal, wil de leverancier nu meer geld voor de gedane aankoop? Dat gaat natuurlijk niet zomaar en kan m.i. wel een reden voor ontbinding zijn.

tenormin
door tenormin - Aug 8, 2014 om 15:07
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Gaat het over meubelen of iets van dien aard? De aanbetaling is gedaan, misschien is er iets in de winkel waar u met uw budget iets anders mag/kan uitzoeken. Dat moet u dan natuurlijk overleggen met de winkelier, het liefst op aardige manier, wil wel eens helpen;-).

getty
door getty - Aug 8, 2014 om 15:15
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Waarom wordt het duurder?

czar
door czar - Aug 8, 2014 om 16:38
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=pietertje28 schreef op vrijdag 8 aug 2014, 14:27]Maar nu is gebleken dat de aankoop (die nog besteld en geleverd moet worden) nog meer gaat worden .

Heb ik goed begrepen dat u eerst een overeenkomst bent aangegaan en de prijs daarbij is vastgelegd.
U vervolgens een aanbetaling heeft gedaan en de leverancier nu eenzijdig de prijs verhoogt?

zoekster
door zoekster - Aug 8, 2014 om 16:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

De verkoper mag niet na aankoop zijn prijs verhogen. Tenzij u dat van te voren heeft afgesproken.

Maar u moet nu eerst precies uitleggen waar het over gaat en waarom de verkoper de prijs heeft verhoogd.

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2014 om 16:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zal wel een keuken zijn.

pi
door pietertje28 - Aug 8, 2014 om 20:32
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reacties ,

Het is ons bekend dat we de aanbetaling niet terug kunnen krijgen .Maar misschien wel in dezelfde winkel een ander laminaat of eventueel Venyl kunnen uitzoeken. De reactie van Ternormin is iets waar wij ook aan dachten .
Maar misschien is er iemand die er ook ervaring mee heeft gehad .
Om het even duidelijk te maken de prijs was vastgesteld maar zou waarschijnlijk lager uitvallen omdat we het ruim gemeten hebben .En ook uitgelegd hebben aan de verkoper dat het houten vloeren zijn en dat we ook de ondergrond nodig hebben wat gewoon is.Dat was allemaal berekent .
Maar bij het nameten bleek dat er meer ondergrond nodig is voor de houten planken. En dat geeft nu problemen en ook de vierkanten meters kloppen niet terwijl we een platte grond van de woningbouw hebben nu zegt de verkoper dat zijn werkmensen het verkeerd gemeten hebben .Wij hebben er geen vertrouwen in en proberen nu iets anders uit te zoeken wat goedkoper uitkomt en houden de platte grond van de woningbouw aan.

alfatrion
door alfatrion - Aug 8, 2014 om 21:05
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien relevant:
https://www.google.nl/search?q=CBW+30%25+jurofoon

czar
door czar - Aug 8, 2014 om 21:08
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Ik vind het toch maar een raar verhaal.
Het oppervlak aan ondergrond is ongeveer gelijk aan het oppervlak van de vloer die erop wordt gelegd.
Hoe kun je nu de ondergrond verkeerd inmeten en datgene wat erop komt wel goed inmeten?
Misschien begrijp ik het niet helemaal.
Of bedoelt u dat je op een houten ondervloer eerst een laag spaanplaat moet aanbrengen alvorens je er een ondervloer en laminaat op kunt leggen? Was er geen rekening gehouden met het feit dat de vloer van hout is?

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2014 om 21:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En zijn die werknemers komen meten voordat u iets bestelde? En hebben die nu verkeerd, dus te weinig gemeten?

Heel onduidelijk verhaal.

czar
door czar - Aug 8, 2014 om 21:33
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=pietertje28 schreef op vrijdag 8 aug 2014, 20:32]Maar bij het nameten bleek dat er meer ondergrond nodig is voor de houten planken.

Hieruit denk ik op te maken dat er toch een zgn. tussenvloer nodig is van spaanplaat.
Dat heeft niets met het meten te maken, maar met de constatering dat de houten vloer niet goed vlak is. Dat komt veel voor in oude huizen die nog een houten vloer hebben.

tenormin
door tenormin - Aug 8, 2014 om 22:00
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=pietertje28 schreef op vrijdag 8 aug 2014, 20:32]
nu zegt de verkoper dat zijn werkmensen het verkeerd gemeten hebben .
Wij hebben er geen vertrouwen in en proberen nu iets anders uit te zoeken wat goedkoper uitkomt en houden de platte grond van de woningbouw aan.

Dus begrijp ik nu goed dat de werknemers het verkeerd gemeten hebben???
Dan zou hij het probleem toch moeten oplossen. Maar ik ben het draadje een beetje kwijt.

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2014 om 22:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zoals gezegd, onduidelijk verhaal.

czar
door czar - Aug 8, 2014 om 22:48
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Zal ik dan eens een duidelijk verhaal houden hoe je klik-laminaat moet leggen? :-)
Want ik zie dat er maar weinig mensen zijn die dat correct doen ...