jd
door jdjansen Jan 29, 2015 om 11:00
Geldzaken & recht

Vooruit betalen verplicht voor water ?

Als enige "energie" leverancier hanteert WMD Water te Assen een vooruitbetalings plicht. Ik vindt dit absurd daar je nog voor elektra nog voor gas de gehele nota voor uit hoeft te betalen

2016 13 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 29, 2015 om 11:21
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Bij veel waterleveranciers kan je kiezen, of je betaald per maand (machtiging), of per kwartaal of per jaar. Maar vaak krijg je korting bij een jaar betaling in één keer. Bij zorgverzekeringen werkt dat ook zo (jaarbetaling in een keer).

jd
door jdjansen - Jan 29, 2015 om 11:24
2 Antwoorden / 1 Vragen

helaas, bij de WMD kun je na veel aandringen een betalingsregeling krijgen, maar die moet je dan elk jaar weer opnieuw aanvragen. Klachten hierover levert het resultaat : zo zijn de regels !
Bovendien zijn ze nergens bij aangesloten dus kun je ze ook niet aanpakken

mahadma
door mahadma - Jan 29, 2015 om 11:37
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Je moet ook elk jaar opnieuw voor diegenen die dat ooit kregen, kwijtschelding voor bepaalde belastingen en heffingen aanvragen, gaat ook niet automatisch. Gewoon een email/brief sturen en een voorstel door voor maandelijkse betaling via machtiging en dat komt het meestal wel goed. Dat vele aandringen zal wel meevallen.

gerbera
door gerbera - Jan 29, 2015 om 11:38
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik denk dat u in de war bent, ook bij uw energie leverancier betaald u de termijnen vooruit. Dit wordt vervolgens bij de jaarafrekening verrekend. Als het er gaat om het jaarbedrag vooruit te betalen moet u de mogelijkheid hebben dit in termijnen de kunnen doen. Tenzij het om wanbetaling cq betalingsachterstand gaat dan zouden zij dit kunnen eisen.

jd
door jdjansen - Jan 29, 2015 om 11:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

ik sluit deze discussie, beledigen doet u maar iemands anders

Cookies
door Cookies - Jan 29, 2015 om 11:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik betaal ook de energie- en waterrekening vooruit. Dat telt trouwens voor de meeste mensen. Een betalingsregeling treffen voor een rekening van een paar tientjes per kwartaal?

mahadma
door mahadma - Jan 29, 2015 om 11:43
11537 Antwoorden / 51 Vragen

U kunt helaas geen discussie sluiten, dat kan alleen de redactie. U kunt wel de meldingen "uitvinken". Fijn weekend gewenst.

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2015 om 12:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U krijgt twee keer per jaar een nota voor het water. Voor water betaalt u zo weinig, dat moet toch geen probleem zijn.

edrick3
door edrick3 - Jan 29, 2015 om 12:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=jdjansen schreef op donderdag 29 jan 2015, 11:40]ik sluit deze discussie, beledigen doet u maar iemands anders

Je zit hier niet bij Discussies en je kunt dat niet zelf 'sluiten'.
..... Ik vindt dit absurd.....
Tja, maar meningen verschillen.

tenormin
door tenormin - Jan 29, 2015 om 12:42
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=jdjansen schreef op donderdag 29 jan 2015, 11:40]ik sluit deze discussie, beledigen doet u maar iemands anders

Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat u zich beledigd voelt. U stelt een vraag en daar word antwoord op gegeven. Water, gas, elektriciteit: iedereen betaald toch een maandelijks voorschotbedrag? En als u het over Waterschap heeft: maak uw borst maar nat: de prijzen van de Waterschappen rijzen de pan uit, soms wel met 60%, heb ik gisteren gelezen.

me
door mein33 - Jan 29, 2015 om 13:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=jdjansen schreef op donderdag 29 jan 2015, 11:00]Als enige "energie" leverancier hanteert WMD Water te Assen een vooruitbetalings plicht. Ik vindt dit absurd daar je nog voor elektra nog voor gas de gehele nota voor uit hoeft te betalen

@jdjansen,

U hoeft de nota niet vooruit te betalen.
Op de site van WMD Assen staat : Op basis van het verbruik (in het afgelopen jaar) stellen wij het voorschot vast.

U kunt dus maandelijks een voorschot betalen op de eindafrekening, alleen heeft u dit blijkbaar nog niet aangevraagd. U moet wel een machtiging tot automatische afschrijving afgeven.

P.S.
Er is helemaal niemand die u heeft beledigd, een kwestie van goed lezen wat er geschreven staat is gewenst.

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2015 om 13:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Met de jaarafrekening wordt meteen het voorschot voor het eerste halfjaar in rekening gebracht.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 29, 2015 om 15:43
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Bedrijven draaien omdat zij nu bijna allemaal aan privatisering hebben gedaan nu dus niet een jaar lang op eigen geld maar doen dat nu maar 1 maand. Dat scheelt een hoop bankkosten