he
door hemala Sep 24, 2014 om 08:51
Geldzaken & recht

Voorwaarde aanmerking huursubsidie

Bedoeling van onderstaande vragen zal ik uitleggen, mits er überhaupt reacties komen
B
Ervan uitgaande, dat een van de voorwaarden om
überhaupt in aanmerking te komen voor huursubsidie
met terugwerkende kracht is, dat aanvraag en
opgegeven periode waarover de subsidie wordt
aangevraagd, in hetzelfde kalenderjaar
wordt/is gedaan,

Vraag B1.:
Wordt deze voorwaarde toegepast ?
B1: ja/neen

Vraag: B/2:
Zo ja: Is er op deze “regel” een uitzondering mogelijk. ?
B/2: Ja/neen

Vraag B/3
Dan is bijv het directe gevolg van deze voorwaarde, dat
als de aanvraag na einde van het jaar, bijv. op 1 jan. is
gedaan,een aanvraag nooit ingewilligd zal worden.
B/3:. ja/neen

Vraag B/4.
Stel, dat de belasting om welke rede/fout dan ook de
aanvraag toch inwilligt,
Wat meent u, zal dit gebeurt zijn ?
B4: ja/neen

Vraag B/5.
En stel, kan onderstaande volgens u ook door belasting
gemist zijn ?
De. Belasting heeft niet gecontroleerd of aanvrager op
adres waarvoor huursubsidie, is aangevraagd, stond
ingeschreven bij gemeente, dat was nl niet het geval.
Ondanks werd de subsidie toegekend en daadwerkelijk
uitbetaald.
Meent u dat dergelijke fout gemaakt wordt ?
B/5: ja/neen

In een aanvraag werd aan deze beide
voorwaarden niet voldaan, maar toch
werd de aanvraag toegekend en gestort.

1315 25 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 24, 2014 om 09:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waar gaat dit over?

edrick3
door edrick3 - Sep 24, 2014 om 09:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 24 sep 2014, 09:53]Waar gaat dit over?

TS schrijft:
.....Bedoeling van onderstaande vragen zal ik uitleggen, mits er überhaupt reacties komen.....
Tja, wat moeten we daar nu mee. ;-)

mahadma
door mahadma - Sep 24, 2014 om 10:21
11520 Antwoorden / 51 Vragen

@Tijger1,

Waar gaat dit over?

Ik heb mijn kristallen bol geraadpleegd en kwam niet verder als een mistig beeld met blauwe enveloppen en huursubsidie. Misschien dat de TS het begrip Vraag & Antwoord duidelijk maakt ;-)

tijger1
door tijger1 - Sep 24, 2014 om 10:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Drie reacties. De "bedoeling" zal nu wel volgen.

@mahadma

Bol oppoetsen.;-)

aurora1
door aurora1 - Sep 24, 2014 om 11:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dit een quiz?

me
door mein33 - Sep 24, 2014 om 11:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ts zal waarschijnlijk ten onrechte huursubsidie hebben ontvangen en de belastingdienst zal deze nu wel terugvorderen.
Controle van aangevraagde en verstrekte subsidies vindt achteraf plaats en als de aanvraag niet klopt wordt h.e.a. gecorrigeerd.

tijger1
door tijger1 - Sep 24, 2014 om 11:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mei33

Hebt u een betere kristallen bol dan @mahadma? ;-)

mi
door miepje58 - Sep 24, 2014 om 12:09
208 Antwoorden / 6 Vragen

Is een vervolg op de vorige vraag. Weer zo'n ts die niet begrijpt dat je niet het hele forum hoeft vol te kladden maar gewoon je vraag kan stellen in één keer.

gerbera
door gerbera - Sep 24, 2014 om 12:18
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Heb het examen van Ts gemaakt en geslaagd. Maar dat komt denk ik ook omdat de examinator de weg geheel kwijt was en dacht laat maar zitten ik vindt het prima.

tijger1
door tijger1 - Sep 24, 2014 om 12:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@miepje58

Zeker over die niet-ontvangen huurtoeslag die aan de huisbaas uitbetaald zou zijn?

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 24, 2014 om 12:38
7155 Antwoorden / 3 Vragen

TS schrijft: Bedoeling van onderstaande vragen zal ik uitleggen, mits er überhaupt reacties komen.
De reacties zijn er, nu zal de uitleg wel volgen.

tijger1
door tijger1 - Sep 24, 2014 om 12:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ja de Ts begint al verkeerd, want B is niet waar. Er kan nu tot 1 september van het volgende jaar met terugwerkende kracht huurtoeslag worden aangevrasgd. Voorheen tot 1 april van het volgende jaar.

Cookies
door Cookies - Sep 24, 2014 om 19:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hemala is wel vaker warrig: in september 2013 weet zij te melden dat vervanging van de toegangssleutel centrale hal 35,- euro kost; in juni 2014 vraagt ze wat het ongeveer kost????

@tijger1: dat topic was van iemand anders KLIK

tijger1
door tijger1 - Sep 24, 2014 om 19:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83

Dank voor de service. Er staan zoveel vragen over die toeslag, vond hem even niet.

he
door hemala - Sep 24, 2014 om 21:29
34 Antwoorden / 11 Vragen

Voorspelbaar, helaas ! Bekrompen, Waarom zou ik in hemelsnaam hier op ingaan.. Beledig iemand niet, omdat u iets niet begrijpt, maar neem dan maar onbegrepen aan, dat het verstandiger is, niet te reageren als iets boven uw pet gaat.

he
door hemala - Sep 24, 2014 om 21:30
34 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=tijger1 schreef Voorspelbaar, helaas ! Bekrompen, Waarom zou ik in hemelsnaam hier op ingaan.. Beledig iemand niet, omdat u iets niet begrijpt, maar neem dan maar onbegrepen aan, dat het verstandiger is, niet te reageren als iets boven uw pet gaat. op woensdag 24 sep 2014, 09:53]Waar gaat dit over?

he
door hemala - Sep 24, 2014 om 21:31
34 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=hemala schreef op woensdag 24 sep 2014, 08:51] Bedoeling van onderstaande vragen zal ik uitleggen, mits er überhaupt reacties komen
B
Ervan uitgaande, dat een van de voorwaarden om
überhaupt in aanmerking te komen voor huursubsidie
met terugwerkende kracht is, dat aanvraag en
opgegeven periode waarover de subsidie wordt
aangevraagd, in hetzelfde kalenderjaar
wordt/is gedaan,

Vraag B1.:
Wordt deze voorwaarde toegepast ?
B1: ja/neen

Vraag: B/2:
Zo ja: Is er op deze “regel” een uitzondering mogelijk. ?
B/2: Ja/neen

Vraag B/3
Dan is bijv het directe gevolg van deze voorwaarde, dat
als de aanvraag na einde van het jaar, bijv. op 1 jan. is
gedaan,een aanvraag nooit ingewilligd zal worden.
B/3:. ja/neen

Vraag B/4.
Stel, dat de belasting om welke rede/fout dan ook de
aanvraag toch inwilligt,
Wat meent u, zal dit gebeurt zijn ?
B4: ja/neen

Vraag B/5.
En stel, kan onderstaande volgens u ook door belasting
gemist zijn ?
De. Belasting heeft niet gecontroleerd of aanvrager op
adres waarvoor huursubsidie, is aangevraagd, stond
ingeschreven bij gemeente, dat was nl niet het geval.
Ondanks werd de subsidie toegekend en daadwerkelijk
uitbetaald.
Meent u dat dergelijke fout gemaakt wordt ?
B/5: ja/neen

In een aanvraag werd aan deze beide
voorwaarden niet voldaan, maar toch
werd de aanvraag toegekend en gestort.

Helaas, voor uw reacties, een treurig resultaat

[Voorspelbaar, helaas ! Bekrompen, Waarom zou ik in hemelsnaam hier op ingaan.. Beledig iemand niet, omdat u iets niet begrijpt, maar neem dan maar onbegrepen aan, dat het verstandiger is, niet te reageren als iets boven uw pet gaat. /quote]

diumenge
door diumenge - Sep 24, 2014 om 21:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En dan zeggen ze wel eens dat domme vragen niet bestaan...

mahadma
door mahadma - Sep 24, 2014 om 21:47
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Gelukkig, mijn kristallen bol zit nog in de garantie. Ik stuur hem morgen meteen op. Hij is overbelast geworden en snapt het nu helemaal niet meer.

fi
door fisbel - Sep 24, 2014 om 21:49
851 Antwoorden / 3 Vragen

Omdat er over huurSUBSIDIE wordt gesproken lijken me dit vragen uit een ver verleden (van voor 2006). Opgeduikelde toets / oefenopgave van een school?

tijger1
door tijger1 - Sep 24, 2014 om 22:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is vast een onderdeel van het nieuwe inburgeringsexamen. Schijnt ook geen touw aan vast te knopen te zijn.

Ik las dat iedere originele Nederlander daarvoor zou zakken. Wordt het wel lekker rustig hier.

me
door mein33 - Sep 25, 2014 om 13:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=hemala schreef op woensdag 24 sep 2014, 21:29]Voorspelbaar, helaas ! Bekrompen, Waarom zou ik in hemelsnaam hier op ingaan.. Beledig iemand niet, omdat u iets niet begrijpt, maar neem dan maar onbegrepen aan, dat het verstandiger is, niet te reageren als iets boven uw pet gaat.

@hemala,

Als er nou niemand uw vraag volledig blijkt te begrijpen en er moet worden gegist naar de werkelijke achtergrond en inhoud van uw vraag, zou het dan ook zo kunnen zijn dat uw vraag niet duidelijk genoeg of veel te omslachtig is gesteld.

Wilt u eens proberen uw probleem met minder woorden maar wel met feiten te (om)beschrijven zonder daarbij een reeks van keuze vragen te stellen.
Als u vraag kort en bondig is en met feiten is onderbouwd, dan komen de antwoorden vanzelf.
De panelleden op deze site willen u best proberen te helpen, maar moeten wel weten waar het over gaat.

Een bekrompen, beledigend en niets begrijpend panellid ;).

mein33

Cookies
door Cookies - Sep 25, 2014 om 13:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Rond de 10 mensen begrijpen je OP niet! Waar zal dat dan aan liggen: 1) aan de vraag(steller) of 2) aan die 10 mensen?

tijger1
door tijger1 - Sep 25, 2014 om 13:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

The suspence is killing us.

target
door target - Oct 1, 2014 om 23:14
297 Antwoorden / 3 Vragen

Ja dat denk ik ook. Toegekend en weer terug gevorderd. Een bekend verhaal als je niet als kluizenaar zonder internet tv en radio geleefd hebt.

=hemala schreef op woensdag 24 sep 2014, 08:51: In een aanvraag werd aan deze beide
voorwaarden niet voldaan, maar toch
werd de aanvraag toegekend en gestort.

Ja dat kan kloppen.
Ten eerste heeft ontvanger hem zelf aangevraagd. Toeslagen kan ontvanger hooguit geattendeerd hebben aan te vragen.
Ten tweede heeft ontvanger zelf ingestemd met het ontvangen bedrag. Dit omdat hij zijn plicht tot correctie verzaakt heeft.
Ten derde. Toeslagen/bd mag "fouten maken". Zij heeft het recht deze later te corrigeren waardoor "fouten" rechtgetrokken worden en dus geen fouten meer zijn. Dit mag tot 5 jaar later in standaard gevallen. Soms langer.
Toeslagen/bd werkt dan ook foutloos. :-)