ki
door kiimmbr Aug 12, 2014 om 19:59
Computers & telefonie

Vordering Vodafone

Goedeavond,

Ik heb een vraag overmijn vordering bij vodafone. Toen ik op vakantie was zou ik volgens vodafone een enorm hoog internet verbruikt hebben en zijn er daarvoor kosten in rekening gebracht die niet te betalen zijn. Ik heb mijn mobiele interniet aan gehad ik het buitenland en toch geven hun aan dat ik deze kosten gemaakt zou hebben. Echter kan na een aantal telefoontjes, niemand mij echt vertellen waar de vording over gaat. Ook heb ik nooit iets gehoord over het feit dat mijn internetkosten buiten mijn bundel zouden zijn. toen ik contact had opgenomen werden mij verschillende dingen vertelt. Eerst zou ik wel mijn internet uithebben gezet via de sms? Nooit verzonden en dat konden ze later ineens niet meer terug vinden en zou ik mijn gegevens uit gezet hebben via mijn vodafone app? (heb mijn telefoon niet gebruikt) Later kreeg ik een brief thuis dat ik gebeld zou zijn maar dat ze mij niet te pakken kregen, toen ik had uitgelegt dat ik mijn telefoon daar niet gebruikte en dat dat de reden was waarom ze gelijk mijn voicemail kregen kreeg ik later te horen dat ze nooit gebeld zouden hebben? niemand kan mij duidelijk vertellen wat er gebeurt zou zijn en hoe die kosten zo hoog zijn opgelopen.
Ik heb mijn internet niet gebruikt en vodafone brenkt nu kosten in rekening die ik volgens hun moet betalen, zonder dat ook iemand weet waar het vandaan komt.

Ik zou graag willen weten wat ik hiervoor het beste allemaal kan

Heb al gebeld en een klacht ingedient bij vodafone maar ik word niet gelooft, ze doen aan de teleffon net als of in een klein kind ben.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen voor dit escaleerd. Ik heb namelijk geen zin om kosten te gaan betalen waarvan ik weet dat ik ze niet gemaakt heb en vodafone beweerd van wel terwel niemand weet wat er gebeurd is.

B.V.D.
K. Bakker

476 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

diumenge
door diumenge - Aug 12, 2014 om 20:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Ook heb ik nooit iets gehoord over het feit dat mijn internetkosten buiten mijn bundel zouden zijn.
Dan ben je wel een beetje wereldvreemd inmiddels. Stond roaming niet toevallig aan? Een beetje smartphone maakt ook zonder dat je zelf iets doet contact met internet en in het buitenland met roaming aan kan dat veel geld kosten. Niet dat ik Vodafone geheel vertrouw in dit soort zaken, maar aan de andere kant kan de klant het ook zelf veroorzaken.

aurora1
door aurora1 - Aug 12, 2014 om 20:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Lees eens klik hier e.e.a. door en met name het verhaal over Voorkom een hoge rekening. Mogelijk vindt u daar een antwoord over uw dataverbruik.
Misschien had u bijv. roaming, pakketgegevens gebruik, automatisch/op de achtergrond synchroniseren nog aanstaan? Ik zou voor de toekomst een datateller op de gsm zetten zoals bijv. My Data Manager, dan kunt u precies zien wat de gsm gebruikt en waarvoor.

pi
door pieterwolters - Aug 12, 2014 om 20:58
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heb je een dataverbruikapp geïnstalleerd zodat je kunt aantonen dat je niets (of slechts weinig) hebt gebruikt? Zo niet, dan gauw zoiets installeren. Als je zelf met feiten kunt komen sta je sterker dan als je een provider moet vragen hoeveel je gebruikt hebt.

sw
door swat1500 - Aug 13, 2014 om 00:46
3774 Antwoorden / 0 Vragen
0

Betrof het een bestemming binnen of buiten Europa? Had u uw telefoon wel of niet meegenomen? Had u mobiel internet uitgeschakeld toen u naar het buitenland ging?
Binnen Europa hoort Vodafone u te waarschuwen als u buiten u boven een bepaald bedrag lijkt te gaan komen. Buiten Europa niet.
Als u uw mobiel wel bij u had en mobiel internet niet uitgezet dan kunt u wel degelijk kosten maken ook al internet u niet zelf. Als uw apps op uw tekefoon op automatisch updaten staan dan gebeurt dat ook in het buitenland met alle kosten van dien.
Het verbruik is geregistreerd en dan zult u moeten betalen tenzij U kunt aantonen dat het anders is.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 13, 2014 om 19:58
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Wat geeft de telefoon zelf aan (kun je zien onder instellingen), aan verbruik in jouw vakantie periode?



(jammer dat je op deze vraag nooit antwoord krijgt)

aurora1
door aurora1 - Aug 13, 2014 om 23:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Lang niet alle gsm's hebben de optie om het verbruik te kunnen zien.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer